2013-10-25, 22:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, om offret varit vid liv vid samtliga huggtillfällen. Rättsläkarintyget är inte helt lättolkat i det avseendet. Det finns tre mycket ytliga sticksår, M, N och O. Av dessa anges N och O som reaktionslösa, vilket för mig antyder att de har tillkommit efter döden. Inget av de djupare sticksåren A-L anges som reaktionslösa. Om detta betyder att rättsläkaren anser att samtliga djupare stick tillkommit före döden, eller bara att detta inte går att avgöra är inte helt klart. Det finns absolut ingenting i själva utlåtandet som säger någonting om vad rättsläkaren tror om pre- respektive postmortala skador.
Precis. Och därmed kan vi inte ens gissa oss till anticiperat blodflöde. Det kan mycket väl ha varit begränsat.
Citera
2013-10-25, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men ponera att hon kvävdes vid oralsexet och dog av det. Då är inte det ett mord menar du? Konfunderad.
Eller menar du att dödsorsaken är klarlagd till 100% och kan då inte vara kvävning/strypning? Knivhuggen kan ju vara likskändning.
Huggen i ryggen skedde innan döden, om jag har tolkat rättsläkarens rapport riktigt. Och dödsorsaken var knivhugg i hjärta och lunga.
Citera
2013-10-25, 22:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
/.../ - En vittnesiakttagelse om att KJ och en annan person några dagar efter försvinnandet burit ut ett föremål i storlek som mycket väl kan ha varit en säng /.../
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1195
D tror att K kan ha haft två sängar.
En av sängarna var efter mormor. Det var en säng med en bra bäddmadrass.
D har fått höra av sin mamma att D skurit sönder den sängen för att göra en väska till sitt soft air gun.
En så pass stor väska är väl knappast troligt, men det kan ju ha varit något han förvarat i sitt förråd (alt. tidigare lånat av någon). - Bild på tid. sängar (hemvärnets utrustningslista för övernattning) - se äv. FUP, s. 1397):
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag ifrågasätter inte din uppgift men är det inte väldigt konstigt att inte skruva upp vattenlåset och ta en titt? Det hade jag gjort bums. Frågan blir denna: Kan polisen ha gjort detta utan att det framgår i FUP?
Även om dom har gjort det så har inget hittats!
Åklagaren har gått ut med informationen ( Mordplatsen har ej funnits )
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sarkasm så här på fredagskvällen, härligt. Jodå, jag begriper att det är för trångt att mörda någon i en golvbrunn, men vet du och alla andra att KJ inte har bytt badkar då? De har ibland mått kring sisådär 150 x 70 cm.

http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/badrum/badkar/trinidad

Ja, jag bor i Skåne och första träffen var 158 x 70 cm.

Där fick du.
Badkaret var ingrott med smuts. Sker knappast på en eller ett par veckor.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
hans extremt svartsjuka fru??? kalasalibi eller hur..
Nej, ett alibi från någon som med alla medel försöker hålla ihop ett äktenskap med sin otrogne make.
Citera
2013-10-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En av de intressanta bilarna, en svart Nissan Terrano skänktes plötsligt bort till en i Uppsala i somras.
En gammal bil från 88 tror jag, skänktes till en högavlönad man som har någonslags IT-säkerthetstjänst inom militären och verkar vara med i frimurarna
Citera
2013-10-25, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Badkaret var ingrott med smuts. Sker knappast på en eller ett par veckor.

KJ var väl inte tät vad jag har förstått, han tankade inte ens bilen om han inte fick pengar av sina föräldrar. Finns det inte begagnade badkar att köpa i Norrland, det kan man köpa i Skåne iaf, kanske han köpte just det badkar han hade råd med. Man får så att säga vad man betalar för. Inte ens jag tror att KJ skulle kosta på sig ett splitter nytt badkar.
Citera
2013-10-25, 22:47
Medlem
Hur ligger det till med eventuella fynd av cigarettfimpar kring "ödehuset och annorstädes?
Finns dessa dokumenterade i FUP och har man undersökt dess avseende DNA?
Om inte-varför?
Vilket märke på cigaretter rör det sig om?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-10-25 kl. 22:54.
Citera
2013-10-25, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man har tagit prover från avloppen i badrummen och dessa visade ingenting.

Jag undrar om hon inte trots allt blev strypt först, innan hon fördes ut ur lägenheten.

Kvinna som skriker och ett stryppgrepp för att tysta.

Tack för det, ja då verkar det som om att den saken är utredd, och jag spolar ner min teori kring utbytt badkar. För inte kan det väl vara så att man har missat något i avloppen eller att det som eventuellt har funnits där har försvunnit? Har hundar fått sniffa i den här undersökningen av avloppen?
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ var väl inte tät vad jag har förstått, han tankade inte ens bilen om han inte fick pengar av sina föräldrar. Finns det inte begagnade badkar att köpa i Norrland, det kan man köpa i Skåne iaf, kanske han köpte just det badkar han hade råd med. Man får så att säga vad man betalar för. Inte ens jag tror att KJ skulle kosta på sig ett splitter nytt badkar.
Han bodde väl i en hyresrätt? Då svarar hyresvärden för utbyte av badkar mm.

Sen köper väl ingen ett ingrott begagnat badkar? Eller ens försöker sälja för den delen.
Citera
Medlem
KJs pappa är ju skrattretande lik Mats Alms farsa i sina resonemang tycker jag. Han drar t.om upp den asiatiska maffian (som ingen mig veterlig ens bevisat existerar i Sverige) och hävdat att när polisen stormade in hos honom så trodde han att det var den asiatiska maffiansom var ute efter hans son. Var alla poliser asiater eller vadå?? Pappan menar också på allvar att då KJ inte låser bil eller lägenhet är han ett lätt offer vad gäller folk som kan plantera bevis där...har för mig att Mats Alms farsa skyddade honom på liknande sätt. Sjukt, men kanske ren föräldrainstinkt, vad vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in