Jag är inte alltid så snabb på svarsknappen, men tack för att ni tagit er tid att svara.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
På vilket sätt menar du att hälen "kommer i kläm"? Kan du beskriva det lite utförligare för oss? Spontant låter det inte som ett problem som inte är oöverkomligt. Hur många gånger har du använt dem?
Vet inte riktigt vad jag menade, problemet är väl helt enkelt att foten trycks mot hälkappan och rör sig upp och ned, inga konstigheter antar jag. Det är ju en rätt stadig sula, så kängan visar en del motvilja då hälen vill uppåt.
Har väl använt dem 10-20 tillfällen kanske, ibland bara en kort runda, ibland långa stunder. Har snört på dem några gånger sedan jag skrev och har bara fått ett lätt skavsår på ena hälen, det enda är väl att jag kanske borde sett till att ha mer rum för varmare strumpor – men det får jag klara mig utan.
Citat:
Ursprungligen postat av
girouf
Min erfarenhet är att Snowdon kan vara rent ut sagt fruktansvärda att gå in.
Tills man präglat sulan med sitt eget steg kan det vara en ren pina.
Jag är inne på mitt tredje par nu och brukar gå in dem genom att använda dem till och från jobbet i några veckor och väl på plats byta till ett par mer passande skor för ändamålet kontorsarbete.
Behandlar du lädret på något särskilt sätt?
Har bara använt Saphir "Creme de luxe" och putsat som vanligt, borde man använda något fetare eller är det bara dumt om man inte planerar att stå till anklarna i lera?