Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Är det just mångsidighet du prioriterar, skulle jag absolut inte välja en ljusbrun färg som tex den som Clifford har (vilket väl är Tan om jag inte minns fel?). Istället är det bättre med en mörkbrun färg - särskilt om denna ska användas på våren och hösten. Annars är brogue-oxfords ett bra val när det handlar om mångsidighet. En full-brogue kanske drar ned användningsområdet en aning - istället kan du satsa på half-brogue för att öka mångsidigheten något.
Jag tycker att det ser ut som en mörkare nyans än tan. Burnished chestnut kanske? I vilket fall så tror jag nog att en ljusare sko passar bättre för en student som ofta går i jeans, även om det givetvis skulle fungera med en mörkare sko. Jag vet att jag själv gärna bär ljusa skor till jeans.
Är det verkligen någon skillnad på användningsområdena för full-brouge respektive half-brouge?
Är mångsidigheten jätteviktig så skulle jag nog fundera på om det inte är bättre att kliva ner en prisklass (eller stanna kvar och spendera mer) och köpa två par skor i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gaudy
om jag inte gillar dem så slutar affären med att man betalat 300 kr i frakt.
Man måste våga för att vinna.