2013-10-25, 17:52
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det ansvarslösa knullandet vid sidan om går alldeles utmärkt att fortsätta med även med den här lagen kan jag tala om. Eller hur hade du tänkt dig att den skulle hindra det?

Tänkte mer på kvinnor som knullar runt och har nollkoll/bryr sig inte om det är partners barn eller inte. Gå med ett barn i magen i 9 månader och sen veta att bomben kanske kommer efter nio månader i ett brev från posten blir nog lite tyngre på samvetet skulle jag tro.

Poängen med en sån lag är att en fader ska slippa efter exempel 22 år får reda på att hans barn inte är hans.
Citera
2013-10-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milstasi
Tänkte mer på kvinnor som knullar runt och har nollkoll/bryr sig inte om det är partners barn eller inte. Gå med ett barn i magen i 9 månader och sen veta att bomben kanske kommer efter nio månader i ett brev från posten blir nog lite tyngre på samvetet skulle jag tro.

Poängen med en sån lag är att en fader ska slippa efter exempel 22 år får reda på att hans barn inte är hans.

Vad finns det för anledning att vänta i tjugotvå år på att köpa ett DNA-test?
Citera
2013-10-25, 17:59
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Vad finns det för anledning att vänta i tjugotvå år på att köpa ett DNA-test?

Tog 22 år innan min "far" fick reda på det. Morsan min visade sitt riktiga jag m.a.o, och på så sett blev jag både av med en mor och en far på samma gång. För hon ville inte ha något med mig att göra längre, för jag var bara ett misstag som ledde till skiljsmässa. "hon trodde inte att det kunde vart den andra".
Citera
2013-10-25, 18:01
Bannlyst
Citat:

Vad jag tror skrämmer många kvinnor är att deras ansvarslösa knullandet vid sidan om kan vara hotat med en sådan lag.

Precis.

En kvinna är programmerat att hitta:
1. En man som bidrar med så bra genetik som möjligt.
2. En man som kan bidra med resurser.

Hennes biologi har utformat henne att få detta av 2 olika män om hon inte lyckas hitta en man som är bra nog för båda ändamålen. Detta kommer göra att kvinnor har en stor tendens att vara otrogna under deras ägglossning, hon kommer heller inte känna någon skam för detta då hennes gener säger åt henne att det är optimalt för avkommans överlevnad.

När man börjar diskutera om att lagstadga detta så känner kvinnan omedvetet att hon får mindre makt (då hon längre inte kan lura mannen) och det är detta som är den egentliga anledningen till varför kvinnor ofta är EMOT att lagstadga detta - medans du kommer att se en majoritet av män som är för.

Kvinnan visar återigen sin naturliga egoism och självcentrering.
Citera
2013-10-25, 18:02
Bannlyst
Citat:
Tog 22 år innan min "far" fick reda på det. Morsan min visade sitt riktiga jag m.a.o, och på så sett blev jag både av med en mor och en far på samma gång. För hon ville inte ha något med mig att göra längre, för jag var bara ett misstag som ledde till skiljsmässa. "hon trodde inte att det kunde vart den andra".

Mår illa när jag läser det, riktigt jävla hemskt och hatet jag känner för de jävla sopfeminister som är EMOT att detta lagstadgas går ej att beskrivas med ord. Dom är egocentriska själviska kräk och ett starkt bevis för att kvinnan ej bör ha något att säga till om i samhället, hon kan helt enkelt inte vara rättvis.
Citera
2013-10-25, 18:02
Medlem
Citat:

Det hindrar väl inte att en man i dag köper ett DNA-test redan innan barnet är fött och sätter i gång så fort det fötts.
Citera
2013-10-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Mår illa när jag läser det, riktigt jävla hemskt och hatet jag känner för de jävla sopfeminister som är EMOT att detta lagstadgas går ej att beskrivas med ord. Dom är egocentriska själviska kräk och ett starkt bevis för att kvinnan ej bör ha något att säga till om i samhället, hon kan helt enkelt inte vara rättvis.

Men det är ju något som är så fruktansvärt lätt att anordna själv. Vad är problemet?
Citera
2013-10-25, 18:04
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Det hindrar väl inte att en man i dag köper ett DNA-test redan innan barnet är fött och sätter i gång så fort det fötts.

Lite svårt att sätta ett sånt krav när man är i ett förhållande som handlar om tillit. Säger väl sig självt. Jag hade dock en anledning och ett riktigt bra argument VARFÖR, inte alla som har det.
Citera
2013-10-25, 18:06
Bannlyst
Citat:
Lite svårt att sätta ett sånt krav när man är i ett förhållande som handlar om tillit. Säger väl sig självt. Jag hade dock en anledning och ett riktigt bra argument VARFÖR, inte alla som har det.

+1

mysmari är mycket väl medveten om att detta i många förhållanden skulle krossa tilliten - dock vägrar hon erkänna detta då detta skulle göra henne tvungen att känna sig besegrad i diskussionen - och det finns inget värre för en kvinna med låg självkänsla och mindervärdeskomplex att bli besegrad i ännu en argumentation.
Citera
2013-10-25, 18:08
Medlem
Citat:

Jag förstår att det är ett problem om man lever i den situationen att man måste fråga sin fru om vad man får göra och inte göra förstås och att hon dessutom övervakar varje steg ni tar.
Citera
2013-10-25, 18:11
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen

Nu tycker jag inte vi ska beskylla hela den kvinnliga befolkningen, utan snarare individer som resonerar att det "är värt att chansa, han kanske aldrig får reda på det".

Har många kvinnliga vänner och bekanta som tycker att faderskaps test borde vara obligatoriska. Men jag antar att jag har vettiga vänninor, inga rötägg som min mor.

Men att som kvinna har vi kommit överens att det är svårt att säga "Vi gör DNA test så du med säkerhet kan konstatera att barnet är ditt för din skull". För det säger ju nästan en sak i mina öron.. att kvinnan varit otrogen utan skydd innan.

Utan detta borde vara obligatoriskt, och på mannens sida en enorm lättnad när dagen kommer och man har det på papper!.

EDIT: grammatik på lågnivå
Senast redigerad av milstasi 2013-10-25 kl. 18:16.
Citera
2013-10-25, 18:14
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Jag förstår att det är ett problem om man lever i den situationen att man måste fråga sin fru om vad man får göra och inte göra förstås och att hon dessutom övervakar varje steg ni tar.

Jag frågade henne enbart för jag respekterar henne så pass mycket och att jag älskar henne innerligt.
Om du ser något problem med det så får du förklara hur du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in