2013-10-25, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
På vad sätt är detta ironiskt? Vad är inte vuxet? Hur mår du? Det inlägg jag svarade på argumenterade att testet är för barnets skull och att ursprunget är viktigt att känna till för barn. Jag anser att vi föräldrar gör stor uppoffringar för våra barn, inte minst ekonomiska och ser därför inget problem i att de föräldrar som önskar göra detta faderskapstest beställer och betalar för det.

Ett lagstiftat obligatoriskt test kommer göra att många många familjekomplikationer ej uppstår. Är det LAG på att man måste bekräfta sitt faderskap med ett test så kommer det ses som "normalt" och ingen stor grejj.

Om pappa Niklas dock tar upp för mamma Anna att han vill ta ett faderskapstest kommer det bli ett jävla liv, tårar kommer att falla och hon kommer börja yra om att han "inte liiitar på henne!! sånt sviin asså!".

Nu kanske ditt svar på detta är som vanligt: "Ja men vad synd då!! ska inte karln vara dominant då!!" - Jo, kanske det, men det uppstår FORTFARANDE onödig familjedrama som kan förhindras genom att bara köra ett simpelt test.
Citera
2013-10-25, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
För att det är ett problem varje människa lätt kan lösa själv. Varför ska mamma staten fixa allt åt alla för? Vill man testa sig och barnet så är det ju väldigt enkelt.

Jaha? Nu låter det så alltså. Mamma staten ska inte blanda sig i, OK, så hur brukar det låta när det handlar om föräldraledigheten? Då ska minsann staten blanda sig i enligt er!

Jösses, era förvirrade hjärnor bidrar till mer och mer underhållning för var dag som går
Citera
2013-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Det är konstaterat att omkring 10% av alla barn som föds inte har de fäder de tror. Kvinnor har i alla tider lurat män att tro att kvinnornas barn även är deras, ett fruktansvärt brott och bedrägeri, både mot männen men även mot barnen som växer upp med en lögn. Kvinnorna bryr sig inte bara de har en man som betalar för deras barn. Nu har dock tekniken kommit så långt att man via DNA tester med 100% säkerhet kan se om en man,är eller inte är, biologisk fader till sina barn. Det är en viktig jämnställdhetsfråga att även vi män ska ha samma rätt som kvinnor ALLTID har haft..nämligen att vara 100% säkra att våra barn verkligen är våra barn!
Vad säger ni?

http://www.youtube.com/watch?v=j1qH9SqsoWs

http://www.youtube.com/watch?v=_u6pDIe5HcA

Hur är det konstaterat? Var är statistisken/undersökningen?
Jag misstänker att det ligger till så att 10% av alla män som kräver faderskapsundersökning inte är barnets pappa. Men det är bara de som misstänker att allt inte ligger rätt till som begär en sån.

Är undersökningen gjord på ett slumpmässigt utval av säg 300 män så är det en annan sak.
Citera
2013-10-25, 17:18
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Det handlar inte om att vara feg eller inte. Det handlar om att sätta upp ett system som förminskar komplikationer i familjen.

Både du och jag vet att det skulle bli ett jävla liv då pappa björn vill ta ett faderskapstest, tårar skulle komma och det skulle bli ett jävla drama: "liitar han inte på mig??? ".

Faktum är att kvinnor kan vara 100% säkra på att barnet är deras - män kan det inte, det är således enbart i jämställdhetens anda att införa obligatoriska faderskapstest så man får det undanstökat.

Om man är EMOT detta förslag bevisas det återigen att man är en manshatande liten subba som skiter blanka fan i att det är hundratusentals fäder ute i världen som uppfostrar barn som dom tror är deras egna - när det egentligen är rörmockarens eller brevbärarens.

Ni är hycklare, manshatare och ni kämpar inte alls för "jämställdhet" - allt enligt vad fördomarna menar på
.

Ja, här är det inte en dominant man som talar, det förstår jag. Skärp till dig nu! Är du tveksam att din tjej vänstrat eller inte, stå för det och kräv ett test och betalaför det. Det borde inte vara något problem.

Varför är jag en "manshatande liten subba" om jag hellre ser till att sjukvårdens resurser hellre går till nödvändig sjukvård, mödravården, bvc och hjälpmedel än till ett test som en bråkdel osäkra och dessutom fega män vill ha.

Jag börjar förstå tanken i att söka sig till en dominant man istället för dessa jävla mesar. Hur fan lyckades ni få till det med tjejen öht?
Citera
2013-10-25, 17:21
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ett lagstiftat obligatoriskt test kommer göra att många många familjekomplikationer ej uppstår. Är det LAG på att man måste bekräfta sitt faderskap med ett test så kommer det ses som "normalt" och ingen stor grejj.....

Lagstadgat ok. Hur gör vi med de par som vägrar gå med på ett sådant prov då? Tvångstestar? De som inte vill ha reda på svaret? Tvångsberättar?
Citera
2013-10-25, 17:22
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
För att det är ett problem varje människa lätt kan lösa själv. Varför ska mamma staten fixa allt åt alla för? Vill man testa sig och barnet så är det ju väldigt enkelt.
Praxis att "mamma staten" ska ordna allting könsrelaterat har vi feminister att tacka för. Personligen tycker jag det hör hemma i det privata rummet. Men så som läget ser ut nu är många besläktade frågor redan i statens händer. Varför inte detta också? Är lite konsekvens för mycket att begära?
Citera
2013-10-25, 17:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Praxis att "mamma staten" ska ordna allting könsrelaterat har vi feminister att tacka för. Personligen tycker jag det hör hemma i det privata rummet. Men så som läget ser ut nu är många besläktade frågor redan i statens händer. Varför inte detta också? Är lite konsekvens för mycket att begära?

Vilka saker tänker du då på? Varför skall ett test efterfrågat av få göras till ett lagstadgat tvångstest och belasta sjukvårdens resurser? Klart att det hör hemma i det privata rummet, som du så riktigt skriver.
Citera
2013-10-25, 17:30
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ett lagstiftat obligatoriskt test kommer göra att många många familjekomplikationer ej uppstår. Är det LAG på att man måste bekräfta sitt faderskap med ett test så kommer det ses som "normalt" och ingen stor grejj.

Om pappa Niklas dock tar upp för mamma Anna att han vill ta ett faderskapstest kommer det bli ett jävla liv, tårar kommer att falla och hon kommer börja yra om att han "inte liiitar på henne!! sånt sviin asså!".

Nu kanske ditt svar på detta är som vanligt: "Ja men vad synd då!! ska inte karln vara dominant då!!" - Jo, kanske det, men det uppstår FORTFARANDE onödig familjedrama som kan förhindras genom att bara köra ett simpelt test.

De allra flesta behöver inte göra något test eftersom de inte har några bekymmer med vem som är pappan. Det blir därför väldigt underligt att tvinga dem att testa sig och låta notan falla på skattebetalarna. Att några kan bli sura och sårade är inget skäl till att dra igång en sådan apparat.
Citera
2013-10-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Typ statens betalningar för könsbyten.
Lite OT, men betalas detta med statliga medel?
Citera
2013-10-25, 17:43
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Vilka saker tänker du då på? Varför skall ett test efterfrågat av få göras till ett lagstadgat tvångstest och belasta sjukvårdens resurser? Klart att det hör hemma i det privata rummet, som du så riktigt skriver.

Är väl bara att skapa en myndighet som tar hand dessa test, vips så är sjukvården inte längre belastad

Personligen kan jag tänka mig betala skatt för att "fäder" ska slippa bli bedragna på detta viset. Skapar också ett ansvarstagande hos mörkertalet mödrar som utsätter sin partner/man för detta.

Min mor bedrog nämligen min far och på senare år visades det att mina två syskon rättare sagt var mina halvsyskon. Jag var oäktingen, vilket fick min "far" att må fruktansvärt dåligt över. Jag förstår honom, hade jag varit i samma sits hade jag mått nå fruktansvärt dåligt. Nu har jag två barn och jag har faktiskt satt krav redan från början av min fru att jag inte ville uppleva det min fadersgestalt blev utsatt av och hon hade inga problem med att vi DNA testade båda knopparna.

Vad jag tror skrämmer många kvinnor är att deras ansvarslösa knullandet vid sidan om kan vara hotat med en sådan lag.
Citera
2013-10-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milstasi
Är väl bara att skapa en myndighet som tar hand dessa test, vips så är sjukvården inte längre belastad

Personligen kan jag tänka mig betala skatt för att "fäder" ska slippa bli bedragna på detta viset. Skapar också ett ansvarstagande hos mörkertalet mödrar som utsätter sin partner/man för detta.

Min mor bedrog nämligen min far och på senare år visades det att mina två syskon rättare sagt var mina halvsyskon. Jag var oäktingen, vilket fick min "far" att må fruktansvärt dåligt över. Jag förstår honom, hade jag varit i samma sits hade jag mått nå fruktansvärt dåligt. Nu har jag två barn och jag har faktiskt satt krav redan från början av min fru att jag inte ville uppleva det min fadersgestalt blev utsatt av och hon hade inga problem med att vi DNA testade båda knopparna.

Vad jag tror skrämmer många kvinnor är att deras ansvarslösa knullandet vid sidan om kan vara hotat med en sådan lag.

Det ansvarslösa knullandet vid sidan om går alldeles utmärkt att fortsätta med även med den här lagen kan jag tala om. Eller hur hade du tänkt dig att den skulle hindra det?
Citera
2013-10-25, 17:50
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Det ansvarslösa knullandet vid sidan om går alldeles utmärkt att fortsätta med även med den här lagen kan jag tala om. Eller hur hade du tänkt dig att den skulle hindra det?

Ja, det är ju inte så att ett barn per automatik blir ett kvitto på en otrohet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in