Citat:
Ursprungligen postat av
Kanelochsocker
Vilka saker tänker du då på? Varför skall ett test efterfrågat av få göras till ett lagstadgat tvångstest och belasta sjukvårdens resurser? Klart att det hör hemma i det privata rummet, som du så riktigt skriver.
Är väl bara att skapa en myndighet som tar hand dessa test, vips så är sjukvården inte längre belastad
Personligen kan jag tänka mig betala skatt för att "fäder" ska slippa bli bedragna på detta viset. Skapar också ett ansvarstagande hos mörkertalet mödrar som utsätter sin partner/man för detta.
Min mor bedrog nämligen min far och på senare år visades det att mina två syskon rättare sagt var mina halvsyskon. Jag var oäktingen, vilket fick min "far" att må fruktansvärt dåligt över. Jag förstår honom, hade jag varit i samma sits hade jag mått nå fruktansvärt dåligt. Nu har jag två barn och jag har faktiskt satt krav redan från början av min fru att jag inte ville uppleva det min fadersgestalt blev utsatt av och hon hade inga problem med att vi DNA testade båda knopparna.
Vad jag tror skrämmer många kvinnor är att deras ansvarslösa knullandet vid sidan om kan vara hotat med en sådan lag.