2013-10-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag har också förståelsen för att man satsar och ger yngre chansen. Vissa tar den likt Kaca, Martin Olsson, Ekdal(troligen) osv. Medans andra inte tar den likt Rasmus Elm. En spelare som förövrigt har fått överlägset mest chanser jämfört med andra unga spelare. Vi kan nu konstatera att R.Elm inte håller, och det kanske är dags att ge utrymme för andra unga spelare. Eller som nu äldre och bättre. Det är ingen brådska med Rasmus Elm, hans tid kanske kommer så småningom ändå.

Jap, det är bara att hålla tummarna för att mittbackarna håller. Jag har ändå en positiv känsla för hela Sverige-Portugal Play-Off:en.

Har faktiskt oxå en väldigt positiv känsla inför dessa möten, vid lottningen tänkte man bara "oh bloody fuck" nu är sommaren förstörd, men ju närmare vi kommer matcherna ju mer tror jag på Sverige för vi kan ju spela riktigt bra fotboll och Portugal kan vara dåliga medan Ukraina varit tok stabila i en svår kval grupp, Grekland släpper aldrig in mål och har alltid flax och Kroatien borta; shit vilken mardröm bäst hade ju varit den andra seednings gruppen men då hade vi ju säkert fått Ukraina eller Frankrike och då tar jag hellre Portugal.
Citera
2013-10-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ja, Elm är bara 25 bast så han har tid på sig. Förhoppningsvis får han ett bättre psyke i framtiden, tror det mest är det som hindrar honom.

På M.Olssons position har vi ju Oscar Wendt som är ordinarie i B.M'gladbach(ett av tyska Bundesliga 1 bättre lag). Sedan har vi ju Safari, så där är väl konkurrensen okej. Däremot på Kacaniclic position så är det ganska svagt med konkurrens.

Ja vi får se angående Kacaniclic, han blandar och ger mycket i landslaget. Men han har ändå gjort ett par riktigt bra landskamper, han har dock problem i Fulham. Skulle egentligen behöva byta klubb enligt min mening. Jag hoppas mycket på honom i framtiden, är ju i sitt esse en extremt farlig offensiv spelare som i princip kan utmana vilket försvar som helst i världen.

Okej han är inte äldre än så alltså okej tror ändå inte på honom så mycket tyvärr, just det Safari är ju rätt bra men Oscar Wendt är väll inte så aktuell. Safari ordinarie i Basel eller? Kacaniklic bänk värmare just nu, måste ju bero på hans brister defensivt i så fall ! hans orutin skiner igenom ibland än så länge lite finslipning där så är han en klasspelare
Citera
2013-10-25, 13:48
Medlem
xuls avatar
Citat:
Vad tror du, kommer Hamrén starta med Elm mot Portugal ändå?

Tja du, jag har slutat att tro om dessa saker

Det är för övrigt märkligt med Elm, då jag vill minnas att han var helt stabil i CSKA förra säsongen, även om jag måste erkänna att jag inte såg särskilt många matcher. Men i landslaget så tar det stopp på något sätt och inte alls funkar. Hamrén får gärna köra in Ekdal och ge Elm något att kämpa för lite. Han var väl inte ens på bänken mot City senast för övrigt? Ingen skada eller så hoppas jag. Wernbloom var ju varken bu eller bä, drog på sig ett gult och förstörde CSKAs kvitteringsmål när han sparkade en Cit spelare i huvudet i samma i stuation. Känns lite tungt...

I övrigt håller jag med om vad du skriver, men jag är osäker angående Toivonen. Vad har vi för alternativ? Men han måste fixa till självfortroendet ordentligt. Utan boll löper han fint och han skapar ytor, men med boll blir det som att han vill bevisa allting direkt och så rinner det bara ut i sanden.
Citera
2013-10-25, 14:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja, Elm är bara 25 bast så han har tid på sig. Förhoppningsvis får han ett bättre psyke i framtiden, tror det mest är det som hindrar honom.

På M.Olssons position har vi ju Oscar Wendt som är ordinarie i B.M'gladbach(ett av tyska Bundesliga 1 bättre lag). Sedan har vi ju Safari, så där är väl konkurrensen okej. Däremot på Kacaniclic position så är det ganska svagt med konkurrens.

Ja vi får se angående Kacaniclic, han blandar och ger mycket i landslaget. Men han har ändå gjort ett par riktigt bra landskamper, han har dock problem i Fulham. Skulle egentligen behöva byta klubb enligt min mening. Jag hoppas mycket på honom i framtiden, är ju i sitt esse en extremt farlig offensiv spelare som i princip kan utmana vilket försvar som helst i världen.
Kaca tampas ju med stjärnor som Sengin och Dumazz.

Kaca bör göra en Molins och komma hem till MFF en säsong eller två.
Citera
2013-10-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kaca tampas ju med stjärnor som Sengin och Dumazz.

Kaca bör göra en Molins och komma hem till MFF en säsong eller två.

Ironi hoppas jag? kan möjligtvis tänka mig att han lånas ut till ett championship lag ett tag till men han är alldeles för bra för allsvenskan.
Citera
2013-10-25, 15:14
Medlem
xuls avatar
Kul bild för övrigt =)

http://www.gp.se/image_processor/1.2154531.1382702464!/image/3344643827.jpg_gen/derivatives/wide/3344643827.jpg?maxWidth=780&maxHeight=520
Citera
2013-10-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Kul bild för övrigt =)

http://www.gp.se/image_processor/1.2154531.1382702464!/image/3344643827.jpg_gen/derivatives/wide/3344643827.jpg?maxWidth=780&maxHeight=520

ser ut som två blivande stjärnor
Citera
2013-10-25, 15:49
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Är det TV4 som sänder matcherna? Isåfall sätter jag nog på en sunk-stream med rysk kommentator istället.
Citera
2013-10-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrick.ekwall
Är det TV4 som sänder matcherna? Isåfall sätter jag nog på en sunk-stream med rysk kommentator istället.

Du är inte Patrik Ekwall va?
Citera
2013-10-25, 16:35
Medlem
Wargs avatar
Är sjukt trött på Mikael Lustig. Har Sverige inget bättre material på hans position? Han är fysiskt klen och hela han bara osar av dåligt självförtroende, vilket troligtvis bidrar till att han klantar sig och förlorar dueller gång på gång. Han påminner om Nisse Johansson i AIK, två sopor som av någon anledning verkar få spela mer och mer desto fler gånger de klantar sig.

Sedan Kacaniklic, snubben verkar rädd för att kollidera med en fluga. Aldrig sett någon som går in så mesigt i kamp om bollen, speciellt när han tävlar om den mot målvakter, brukar bara tveka var gång varpå målvakterna alltid vinner.

Tycker dessutom Tobias Hysén borde spelas mer, det här kommer ifrån en Djurgårdare.

Bort med Elm, in med Ekdal.
Senast redigerad av Warg 2013-10-25 kl. 16:38.
Citera
2013-10-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Är sjukt trött på Mikael Lustig. Har Sverige inget bättre material på hans position? Han är fysiskt klen och hela han bara osar av dåligt självförtroende, vilket troligtvis bidrar till att han klantar sig och förlorar dueller gång på gång. Han påminner om Nisse Johansson i AIK, två sopor som av någon anledning verkar få spela mer och mer desto fler gånger de klantar sig.

Sedan Kacaniklic, snubben verkar rädd för att kollidera med en fluga. Aldrig sett någon som går in så mesigt i kamp om bollen, speciellt när han tävlar om den mot målvakter, brukar bara tveka var gång varpå målvakterna alltid vinner.

Tycker dessutom Tobias Hysén borde spelas mer, det här kommer ifrån en Djurgårdare.

Bort med Elm, in med Ekdal.

Det skulle väll vara om Sebastian Larsson spelade högerback och någon annan typ Durmaz på höger kanten men känns inte så smart att börja testa detta mot Portugal kanske, Pierre Bengtsson är ju ett alternativ också men då känns Lustig bättre, kändes inte som Bengtsson hängde med mot halvinspirerat Tyskland och då kommer han få stora problem mot Portugal. Hysén kan aldrig bänka Elmander !!!!!
Citera
2013-10-25, 16:57
Medlem
Jahopp, inget Sverige i vm. Svenska gatorna kommer vara gulblå i alla fall pga alla fula och dryga bosnier som glider runt och är stolta över sitt land som inte åstadkommit ett skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in