2013-09-28, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Tror folk verkligen kärringen hålls fången? Klart som fan hon måste vara sjuk och hålls utanför media och andra som vill hälsa på för att inte störa/förvirra henne.
Ja.
Citera
2013-09-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Tror folk verkligen kärringen hålls fången? Klart som fan hon måste vara sjuk och hålls utanför media och andra som vill hälsa på för att inte störa/förvirra henne.

Jag gillar verkligen inte att du skriver nedlåtande och kallar Alice Babs för kärringen. Ingen vet riktigt vad som hänt och vad som är sanning. Men vi vet att det ageras aktivt för att hindra en gammal dam från att träffa sina vänner och fritt ta emot besök. En sak som är mycket märklig, och ännu märkligare är att det är tillåtet att ta kontroll över en annan människas liv och tillgångar.

Det finns ingen forskning som visar att dementa tar skada av besök och kontakt med omvärlden, tvärtom. Om hon är dement så skulle besökare märka det, och besöken skulle ebba ut per automatik, som det gör när gamlingar är väck. Det verkar som hon är omgiven av förskräckliga typer, och det är ytterst märkligt att överfömyndaren inte reagerar eller att det inte gjorts polisanmälan på stulna ägodelar. Arvet tas ut som om hon redan vore död, och då måste man ha bra förklaringar till plundringen.
Citera
2013-10-07, 21:10
Medlem
Hela Sveriges journalistkår upprörs över att Isaak Dawit försvunnit i en fängelsehåla i Afrika, men när Alice Babs blir inlåst, är det tyst.

Dottern Titti verkar vara den som behöver sluten vård.

Ingen vettig människa kallar in en förvaltare när en gammal förälder börjar bli snurrig.

Alice förvaltare verkar dessutom vara sällsynt känslokall.

Går det att polisanmäla en förvaltare för människorov?
Citera
2013-10-08, 14:11
Medlem
Min mor som är en gammal vän sedan 70-80 talet var nyligen och hälsade på Alice. Dom är ungefär lika gamla med skillnaden att min mor är helt klar i skallen. Alice hålls inte alls fången och hon är garanterat dement. Hon mindes mycket från förr i tiden men mindes t ex inte vem hon pratat med dagen innan osv.

Allt prat om att Alice hålls i fångenskap osv är rent förtal och ja, jag litar mer på min mor än några skvallerkärringar från kvällspressen eller fb.
Citera
2013-10-08, 14:52
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Min mor som är en gammal vän sedan 70-80 talet var nyligen och hälsade på Alice. Dom är ungefär lika gamla med skillnaden att min mor är helt klar i skallen. Alice hålls inte alls fången och hon är garanterat dement. Hon mindes mycket från förr i tiden men mindes t ex inte vem hon pratat med dagen innan osv.

Allt prat om att Alice hålls i fångenskap osv är rent förtal och ja, jag litar mer på min mor än några skvallerkärringar från kvällspressen eller fb.
Ok, och VAR exakt var Alice? Svara på det du! Finns nämligen vissa som inte alls att hon flyttat utan att det är skitsnack som Titti hittat på så att media inte ska försöka ta sig in på Sjötäppan.
Citera
2013-10-25, 15:28
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Men ÄR hon verkligen flyttad? Hon är ju fortfarande folkbokförd på Sjötäppan. Har hon flyttats är det ett lagbrott eftersom man ska vara mantalsskriven på den adress där man vistas. I så fall kan detta polisanmälas!
Citera
2013-10-25, 19:30
Medlem
Stina-Linas avatar
Var det inte nån som påstod att hon flyttat inom byggnaden? Till ett annat rum
Citera
2013-10-26, 14:32
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Var det inte nån som påstod att hon flyttat inom byggnaden? Till ett annat rum
Och vad skulle det vara för vits? Vad åstadkommer man med det?
Citera
2013-10-26, 14:53
Medlem
Stina-Linas avatar
Att man kan få folk att tro att hon flyttat någon annanstans så att man får slut på diskussionerna omkring ABs situation
Citera
2013-10-26, 14:59
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Att man kan få folk att tro att hon flyttat någon annanstans så att man får slut på diskussionerna omkring ABs situation
Fast det torde väl vara lätt att motbevisa? Det står väl hennes namn i farstun/på dörren?
Citera
2013-10-31, 07:37
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men ÄR hon verkligen flyttad? Hon är ju fortfarande folkbokförd på Sjötäppan. Har hon flyttats är det ett lagbrott eftersom man ska vara mantalsskriven på den adress där man vistas. I så fall kan detta polisanmälas!

Stor möjlighet att Titti har fixat så AB har fått "skyddad identitet", då kvarskrivs AB på den äldre adressen trots flytt - då är det helt lagligt. Titti säger sig vilja skydda sin mor mot alla besökare, men samtidigt så flyttar hon henne, vilket är det sista man gör med en som har vaskular Altzheimer, för då brukar dom må väldigt dåligt. Snacket att det skulle komma folk och få AB att skriva på papper är rent nys, eftersom AB har förvaltare är den faran då undanröjd till 100%.

Det känns mer som om både vårdaren och Titti inte klarar av att AB fortfarande fick besök av fans, åldringsvården idag är avpassad för familje och släktbesök, när stora vänkretsar kommer uppfattas detta som störande och andra medpatienter blir oftast oroliga, alltså ett konstruktionsfel i själva åldringsvården, som sen titti bygger på genom att isolera sin mor helt.

Här några klipp med AB:s dotter Titti själv:
http://www.demenscentrum.se/Leva-med-demens/Berattelser/Titti-Sjoblom-berattar-om-sin-folkkara-mammas-sjukdom/

http://www.svtplay.se/klipp/291870/om-att-bli-mamma-till-sin-egen-mamma

Men sen klarnar bilden av dottern, för det finns ett personligt brev från AB till tingsrätten efter det att hon satts under förmyndare, nog för att jag har varit med om grisiga släktbråk med arvstvister, men här lever fortfarande modern när dottern drar igång. Av AB:s brev och dotterns agerande känns det som om Titti vill göra en Garbo av AB, för direkt efter inlåsningen kommer det fram att hon ska göra en dokumentär och ev en bok, allt för att rida på sin mors namn och få ut lite pengar till:

http://alicelevandebegravd.blogg.se/

Att frånta sin mor det käresta hon hade, gamla inspelningar av sitt liv, pekar klart på att dottern som själv är artist mycket medvetet plågar sin mor, det här är ren hämnd för något.
Citera
2013-10-31, 08:24
Medlem
Makarna Sjöquist agerande gentemot Alice Babs påminnner om makarna Baldrings agerande gentemot Harry Schein vilket resulterade i en rättsprocess. Anklagelser som sol-och-vårare, bedragare, förfalskare och lögnare var välanvända ord i i just den rättsprocessen och givetvis var det pengar som hägrade i slutändan.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201010/06/20101006100829_Realtid055/20101006100829_Realtid055.dbp.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in