2013-10-25, 11:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Min stora förhoppning är att detta, i mitt tycke trams, bara är en stor "Maskirovka", dvs att man fått avgörande tips mot föräldrarna men att man avleder uppmärksamheten för att invagga dom i falsk trygghet medan man så att säga, knyter ihop säcken. Detta fall är fyllt med så mycket konstigheter så man häpnar, det tar liksom aldrig slut.

The analysis we decided to do was unable, in fact, to reveal great dissonances or really pertinent questions, saving, maybe, the existence of several numbers contacted (some times insistently) by some of the intervenients and whose holder – because the numbers do not correspond to national operators of telecommunications – are still unidentified, an information that could, eventually, be of some utility.
Restraining this information to the Mccann, once that about the others it was not detected communications that could be reputed as suspect, it is to be outlined the following:

1. Gerald (447.......), the numbers:
-447......., from this to that one, 14 SMS on the day before the facts, 02-05-2007, and more 4, on the day after the disappearance, 04-05-20057;
-447........, the only number to contact the child’s father mobile phone (around 12:24h) of the afternoon of the day when she disappeared;
-441........., to which Gerry makes a long call (more than 11 minutes) around 23:40h on 03-05-2007 and to which he calls again at 00:05h, 00:13h, 00:21h, receiving a call back of 2min 28 sec. at 00:27h, the last contact registered between them;

Vem pratar fanskapet 5 ggr med på telefon i direkt samband med att hans dotter blivit "bortförd"?
Varför raderar han samtalen?
Varför har personen ett hemligt telefonnummer/ kontantkort?
Varför vägrar han uppge vem han pratat med?
Varför ringer han aldrig mer detta telefonnummer?

Jag antar att det är det suspekta Swansea numret du pratar om?
Det går vilda spekulationer kring detta skumma telefonnummer på brittiska forum,där vissa till och spekulerar i om det kan ha något med de nya uppgifterna att göra.
Hur som helst finner jag ingen logik i deras telfonerande vid en sådan typ av händelse.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-25 kl. 11:38.
Citera
2013-10-25, 11:44
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag antar att det är det suspekta Swansea numret du pratar om?
Det går vilda spekulationer kring detta skumma telefonnummer på brittiska forum,där vissa till och spekulerar i om det kan ha något med de nya uppgifterna att göra.
Hur som helst finner jag ingen logik i deras telfonerande vid en sådan typ av händelse.

Nej, telefonerandet är mycket ologiskt. Det enda nummret som inte fanns på deras telefoner var 112. Det nummret fick Ocean Clubs ägare Mark Warner ringa...

På Engelska forum spekuleras det ju dessutom väldigt mycket om att Gerry är frimurare. Jag tror personligen inte på massa konspirationsteorier men det är ju en miljö där det förekommer många väldigt högt uppsatta personer. Dessutom en väldigt hemlig miljö.
Citera
2013-10-25, 12:02
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Nej, telefonerandet är mycket ologiskt. Det enda nummret som inte fanns på deras telefoner var 112. Det nummret fick Ocean Clubs ägare Mark Warner ringa...

På Engelska forum spekuleras det ju dessutom väldigt mycket om att Gerry är frimurare. Jag tror personligen inte på massa konspirationsteorier men det är ju en miljö där det förekommer många väldigt högt uppsatta personer. Dessutom en väldigt hemlig miljö.
Absolut,du har helt rätt,tror inte heller på någon konspiration,men som du säger så har dom god förmåga att skydda varann i dessa kretsar.
Apropå telefonsamtal,varför dröjer man ca:45min med att kontakta polis när Kate var helt övertygad om att Maddie blivit kidnappad?

Läste precis ett inlägg på ett annat forum där en journalist vid en en rysk TV kanal skriver:
"the Portuguese team working on the case were relying on something in the archived files to reopen, the new evidence seems to have come information gleaned by a return to the Algarve."

Vidare spekuleras det om det är en slump att utredningen öppnas samtidigt som McCanns är i rättegång mot Amaral i Portugal,vissa menar att PJ kan sätta status arguidos på paret och kan gripa dom på portugisisk mark.
Som sagt,spekulationer men spännande är det.

En annan fundering kring libel trail.
Amaral gav ut den och konstaterade att MC är skyldiga,men låt säga att rätten går.på Amarals linje,skulle det ha någon indirekt verkan på utredningen som exempelvis att tvivlen mot MC stärks?
Rätten legitemerar väl Amarals slutsatser om hur det hela gått till?
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-25 kl. 12:55.
Citera
2013-10-25, 12:49
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Absolut,du har helt rätt,tror inte heller på någon konspiration,men som du säger så har dom god förmåga att skydda varann i dessa kretsar.
Apropå telefonsamtal,varför dröjer man ca:45min med att kontakta polis när Kate var helt övertygad om att Maddie blivit kidnappad?

Läste precis ett inlägg på ett annat forum där en journalist vid en en rysk TV kanal skriver:
"the Portuguese team working on the case were relying on something in the archived files to reopen, the new evidence seems to have come information gleaned by a return to the Algarve."

Vidare spekuleras det om det är en slump att utredningen öppnas samtidigt som McCanns är i rättegång mot Amaral i Portugal,vissa menar att PJ kan sätta status arguidos på paret och kan gripa dom på portugisisk mark.

Jag var inne på det tidigare i tråden. Blir spännande att se om dom plötsligen får förhinder att åka ner och vittna i "Amaral libel case" den 5 november! Svår avvägning, 1 000 000£ kontra risken att bli arresterade och tvingas svara på frågor som kan hjälpa polisen i utredningen av försvinnandet på sin egen dotter....
Citera
2013-10-25, 12:58
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Jag var inne på det tidigare i tråden. Blir spännande att se om dom plötsligen får förhinder att åka ner och vittna i "Amaral libel case" den 5 november! Svår avvägning, 1 000 000£ kontra risken att bli arresterade och tvingas svara på frågor som kan hjälpa polisen i utredningen av försvinnandet på sin egen dotter....
Ja det blir verkligen intressant.
Jag gjorde en edit på mitt förra inlägg där hade ett par frågor om libel trail.
Citera
2013-10-25, 13:07
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

En annan fundering kring libel trail.
Amaral gav ut den och konstaterade att MC är skyldiga,men låt säga att rätten går.på Amarals linje,skulle det ha någon indirekt verkan på utredningen som exempelvis att tvivlen mot MC stärks?
Rätten legitemerar väl Amarals slutsatser om hur det hela gått till?

Är absolut ingen expert på juridik men som jag förstått det handlar det uteslutande om Amaral gjort sig skyldig till förtal genom att komma med påståenden som inte finns beskrivna i förundersökningen. I förordet påstås det någonting i stil med att boken innehåller "helt nya" uppgifter vilket det tvistas om. "Nya för vem"?

Oavsett utgång så tror jag inte det berör brottsmålsundersökningen alls. (Då tror jag knappast Mccannanarnas advokater tillåtit dom att stämma Amaral)
Citera
2013-10-25, 13:33
Medlem
Kom tänka på han som bytte lakan som ingen sett röken av.. kan de va så att han på nåt sätt våldfört sej på flickebarnet, " råkat" hålla för hårt för munnen och sen fått panik. Gömt henne i garderoben, kommit på att de va dumt, lagt henne bakom soffan för att sen sansa sej slänga ut henne från fönstret och sen gjort sej av med kroppen.... teorin behöver kanske finslipas men möjligheten finns ju...
Citera
2013-10-25, 13:51
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honnu
Kom tänka på han som bytte lakan som ingen sett röken av.. kan de va så att han på nåt sätt våldfört sej på flickebarnet, " råkat" hålla för hårt för munnen och sen fått panik. Gömt henne i garderoben, kommit på att de va dumt, lagt henne bakom soffan för att sen sansa sej slänga ut henne från fönstret och sen gjort sej av med kroppen.... teorin behöver kanske finslipas men möjligheten finns ju...

Det har jag inte hört om, någon som bytt lakan???
Däremot var ju någons barn sjuk den fatala kvällen, (jag minns inte om det var Tanners barn?) och det bads om nya lakan, men de smutsiga lakanen var aldrig funna...om jag minns rätt nu.
Citera
2013-10-25, 13:55
Medlem
Jo jag menade han, om han bad om nya lakan för att linda in madde i kanske?
Citera
2013-10-25, 13:56
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Var det Tanners barn som var sjuk den fatala kvällen?
Jag tycker det är märkligt att med ett sjukt barn som även spytt i sängen, är dessa föräldrar till större delen fortvarande ute o roar sej, och gör sina checkar då och då! Då undrar man VAD dessa människor är kapabla till, när de lämnar barnen kväll efter kväll ensamma! Speciellt när Maddie frågat sin mamma en morgon "why didn't you come when we were crying last night" - grannen hade hört Madeleine i ca 1 1/2 timme skrikande, 1 eller 2 dagar innan hon försvann. Detta tyder ju på att deras checkar INTE varit varje halvtimme.

We've let her down, hade Kate ropat, då hon upptäckt Madeleine('s försvinnande).
I sjukvården menas detta med att någon gått bort, dött, har jag hört.
Citera
2013-10-25, 13:56
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honnu
Jo jag menade han, om han bad om nya lakan för att linda in madde i kanske?

Ja mycket möjligt men vem var denna "han"?
Citera
2013-10-25, 14:15
Medlem
Ghostfaces avatar
[quote=PowerOfThinking|45834111[B]Ja mycket möjligt men vem var denna "han"?[/B] QUOTE]

Kanske denne herre? Ska väl rätt mycket till för att man ska peka ut sina vänner som misstänkta pedofiler? Man bör väl ha någon form av belägg kan tyckas.

http://www.mccannfiles.com/id236.html

Vidare finns det hur många vittnesmål som helst i PJ Files om att han betett sig märkligt åt i direkt samband med händelsen, avböjt hjälp från att leta efter Maddie av lokala "Child care" organisationer etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in