Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Eftersom SY och Metropolis påhejade av brittisk media och McCanns Pr maskineri verkar vara bombsäkra på hon blivit bortförd av någon utomstående så tänkte jag framföra lite tankat kring detta.
Senast igår kunde man läsa i Uk media att "Maddie blev kidnappad av en portugisisk pedofilliga".
*Inbrottsteorin där tjuven blev överaskad av Maddie och förde med henne i flykten.
-Detta finner jag som omöjligt,dels fanns det inga tecken på något inbrott,tjuven skulle dessutom varit utrustad med droger anpassade till att söva barnen,och varför skulle tjuven bemöda sig med att söva tvillingarna,dom skulle knappast göra något motstånd.
*Pedofilliga,samma sak här,inga tecken på inbrott,varför skulle dom söva tvillingarna?
Låt oss säga att det är en portugisisk pedoliga.
Då måste nästan någon med tillgång till nyckel ha hjälpt dom på något vis,någon ur en begränsad skara av hotelpersonal/städ
Men något säger mig att den personen borde ha ringats in under en tid av 6,5år.
Att hålla någon som är så välkänd gömd i över6 år är nog ingen lätt uppgift.
Visst,det har hänt i bla.USA och några fler ställen,men under helt andra omständigheter.
Skulle hon ha sålts runt till Pedofiler så har dom tagit en mycket stor risk med tanke på förflyttningar och risken skulle vara överhängande att någon skulle prata eller bli sugen på belöningen.
Nu kanske någon tänker på Zigenarna som lagt sina händer på andras barn,men skillnaden är stor,dessa stackars barn är inte efterlysta och kan ha sålts av föräldrarna eller blivit tagna på gatan,samma gäller trafficking med barn för sexuella ändamål så är det utsatta föräldralösa barn som ingen saknar eller föräldrar som säljer sina barn.
Så nej,jag tror inte en sekund på dessa teorier.
Den enda teoretiska möjlighet att någon utomstående skulle ha utfört brottet är som sagt att någon psykopatisk pedofil som jobbar på hotellet,tar maddie,våldtar och dödar henne.
Men med den vetskap vi har om fallet så förutfaller det som ett näst intill omöjligt senario.
Min stora förhoppning är att detta, i mitt tycke trams, bara är en stor "Maskirovka", dvs att man fått avgörande tips mot föräldrarna men att man avleder uppmärksamheten för att invagga dom i falsk trygghet medan man så att säga, knyter ihop säcken. Detta fall är fyllt med så mycket konstigheter så man häpnar, det tar liksom aldrig slut.
The analysis we decided to do was unable, in fact, to reveal great dissonances or really pertinent questions, saving, maybe, the existence of several numbers contacted (some times insistently) by some of the intervenients and whose holder – because the numbers do not correspond to national operators of telecommunications –
are still unidentified, an information that could, eventually, be of some utility.
Restraining this information to the Mccann, once that about the others it was not detected communications that could be reputed as suspect, it is to be outlined the following:
1. Gerald (447.......), the numbers:
-447......., from this to that one, 14 SMS on the day before the facts, 02-05-2007, and more 4, on the day after the disappearance, 04-05-20057;
-447........, the only number to contact the child’s father mobile phone (around 12:24h) of the afternoon of the day when she disappeared;
-441........., to which Gerry makes a long call (more than 11 minutes) around 23:40h on 03-05-2007 and to which he calls again at 00:05h, 00:13h, 00:21h, receiving a call back of 2min 28 sec. at 00:27h, the last contact registered between them;
Vem pratar fanskapet 5 ggr med på telefon i direkt samband med att hans dotter blivit "bortförd"?
Varför raderar han samtalen?
Varför har personen ett hemligt telefonnummer/ kontantkort?
Varför vägrar han uppge vem han pratat med?
Varför ringer han aldrig mer detta telefonnummer?