Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-24, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ett meddelande till de cirka 100 asylanterna på Herrgårdens camping i Kristinehamn: Åk hem!
https://pbs.twimg.com/media/BXLcA4_CYAARRZE.jpg:large

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det inte ganska så stor risk att ett sånt medelande blir fel? Nån asylsökande kanske tänker skitsamma om jag mördar, misshandlar, våldtar nån svensk med tanke på att ingen vill mig här?
Nej, jag tycker det är en ganska bra och enkel aktion. Det är rimligt att främlingarna förstår att de inte är önskade här och att de med fördel bör återvända till sina egna hemländer. Dylik aktivism bidrar till den ack så nödvändiga segregationen och upprätthållna aversionen mellan svenskar och främlingar. Den visar också att det finns ett folkligt (nåja) missnöje över dessa människors närvaro här.

Faktum är att jag gärna önskar se fler aktioner av denna typ och själv blev lite sugen på att sätta upp liknande plakat. Lyckligtvis bor man numer ariskt och rasrent, men det är väl likväl max en halvtimme till närmaste flyktingförläggning.
Citera
2013-10-24, 11:19
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Haha! Det förklarar hans politiska läggning. "Inga jävla kroknäsor ska komma hit sno mitt bidrag och sätta på morsan!"

Att morsan slagit sig ihop med en Turk är en jävligt bra anledning till att aktivera sig!
Citera
2013-10-24, 11:25
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nej, angående etniciteten så är det ju ömsesidigt, enligt Nils Gustav Labba: "Man kan inte konvertera till same. Det handlar om ursprung och blodslinje. Man måste vara av samisk börd för att vara same."

Det finns ingen "same-fråga" inom svensk nationalism, utan det kommer att fortsätta som det varit tills vidare. Möjligen kan det tas upp vid en framtida nordisk unionsbildning att de får ett eget territorium, men det är för långt fram, det handlar om Sverige först.

Allvarlig snälla SvP BOJKOTTA judemedia dom kommer alltid klippa och klistra i intervjuerna och göra sitt yttersta för att framställa partiet i en så dålig dager som bara möjligt. Varför ställa upp och bjuda dom på dessa straffsparkar. Bygg upp er egen propagandamaskin och bry er inte om gammelfulmedia. De är inte viktiga längre.
Citera
2013-10-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Allvarlig snälla SvP BOJKOTTA judemedia dom kommer alltid klippa och klistra i intervjuerna och göra sitt yttersta för att framställa partiet i en så dålig dager som bara möjligt. Varför ställa upp och bjuda dom på dessa straffsparkar. Bygg upp er egen propagandamaskin och bry er inte om gammelfulmedia. De är inte viktiga längre.

Ett annat alternativ är att de skickar frågorna i förväg, det kan knappast vara för mycket begärt av ett litet parti där alla inte kan ha svar på allt och sortera bort det som inte är relevant för representationsområdet. Är det frågor som gäller partiet på ett riksplan kan man hänvisa till riksledningen.
Citera
2013-10-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vet att åtminstone ett par medlemmar redan har sådana kameror. Kanske hade varit något att använda under demos ja.[...]
Om de som går längst fram, vakterna, hade sådana så kan ni sedan gå igenom filmerna och se vad som gjordes och vad som kan förbättras. Identifiera vissa som attackerat er mm.
Det kan ju också vara bra att ha det dokumenterat ifall polisen får för sig att ni gjort något fel.

Jag har sett annonser där begagnade GoPro 1 säljs för runt 500kr.
Citera
2013-10-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Specificera gärna vad du syftar på men den viktigaste frågan här dvs att riva upp avtalet med migrationsverket är om jag inte minns helt fel nu ett ställningstagande som är upp till kommunen att fatta.

Detta påverkar dock inte privat aktörers möjlighet i Mora att fortfarande teckna avtal och få bra betalt bara för att äga fastigheterna.

Citat:
Likaså har väl kommunen visst veto över vad som serveras för mat inom kommunala institutioner såsom skolan.

Kommunen får inte visa särbehandling när det gäller upphandling av mat och råvaror. Inte ens när dom försöker handla "närodlat" av miljöskäl.

Citat:
Grejen med pedofiler vet jag inte hur det förhåller sig med men man kan säkert lobba för det på något sätt även på kommunal nivå.

En person med en pedofil dom i sitt belastningsregister kan inte jobba inom skola och barnomsorg. När brottet är gallrat (5-10 år) Så finns det inte längre någon lagrad information om att person har blivit dömd och inget att gå på för att förhindra denne från att få bostad eller jobb.

Ovanpå det hade det varit förtal (ett brott) att hänga ut personen som pedofil.

Frågan som kvarstår är om SVP mora gör dessa löften av oärlighet i ett försök att vinna röster eller bara okunnighet över vad en kommunfullmäktige kan göra.
Citera
2013-10-24, 19:12
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin

Kommunen får inte visa särbehandling när det gäller upphandling av mat och råvaror. Inte ens när dom försöker handla "närodlat" av miljöskäl.

Frågan som kvarstår är om SVP mora gör dessa löften av oärlighet i ett försök att vinna röster eller bara okunnighet över vad en kommunfullmäktige kan göra.
Det är fullt möjligt att indirekt kräva att mat skall vara närproducerad, detta har redan gjorts på flera kommuner. Tex för kött kan man kräva att det inte får gå för lång tid mellan att det styckas och att det kommer fram till skolan.

Jag utgår från att svenskarnas parti i alla kommuner arbetar seriöst men däremot så kan det vara svårt för ett nytt parti att känna till alla bestämmelser då det är extremt mycket byråkrati att ta hänsyn till ifall man arbetar på kommunal nivå.
Senast redigerad av adolf512 2013-10-24 kl. 19:15.
Citera
2013-10-24, 21:56
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Såvitt jag vet arbetar han fortfarande inom byggbranschen som betonghåltagare. Om han jobbar heltid eller deltid med det har jag dock sämre koll på

Har för mig att jag läste någonstans att han jobbar halvtid inom bygg, så gissningsvis
så borde han ha en halvtidstjänst pröjsad av SvP...
Citera
2013-10-24, 22:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Har för mig att jag läste någonstans att han jobbar halvtid inom bygg, så gissningsvis
Varifrån får SvP dom pengarna? Går en del av de allmänna donationerna till löner?
Citera
2013-10-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Detta påverkar dock inte privat aktörers möjlighet i Mora att fortfarande teckna avtal och få bra betalt bara för att äga fastigheterna.

En person med en pedofil dom i sitt belastningsregister kan inte jobba inom skola och barnomsorg. När brottet är gallrat (5-10 år) Så finns det inte längre någon lagrad information om att person har blivit dömd och inget att gå på för att förhindra denne från att få bostad eller jobb.

Ovanpå det hade det varit förtal (ett brott) att hänga ut personen som pedofil.

Självklart kan privat aktörer köpa upp fastigheter och teckna avtal direkt med migrationsverket, men man måste ju göra så mycket man kan för att stoppa etableringen och då är ett första steg på kommunal nivå att verka för ett uppsagt avtal mellan kommun och migrationsverk där sådant finns. Som vi alla vet är en flyktingförläggning eller ett boende för ensamma skäggbarn i grannskapet oftast ingen trevlig upplevelse. Här på orten där jag bor har det förekommit att skäggbarnen bla har gjort sig skyldiga till så trevliga saker såsom grov misshandel, omfattande skadegörelser samt våldtäckt på minderåriga svenska flickor samt allmänna trakasserier mot lokalbefolkningen, i synnerhet då kvinnor. Eftersom att både privata aktörer samt migrationsverket numera har den fula ovanan att förlägga dessa hem och boenden i helsvenska idyller till samhällen så kommer många svenska husägare nu se sina huspriser störtdyka samtidigt som dom kommer få uppleva lite äkta kulturberikning på nära håll så ja, jag tror att det ser bättre och bättre ut för att driva vår typ av politik och få gehör hos folk. Svenskar i allmänhet vill inte bo i lilla Mogadishu eller Downtown Baghdad och det är många svenskars mardröm oavsett partifärg att hamna i ett sådant läge. Snacka om multikulti och allas lika värde går bra så länge man själv ej drabbas, fråga Jan Helin
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-10-24 kl. 22:47.
Citera
2013-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varifrån får SvP dom pengarna? Går en del av de allmänna donationerna till löner?

Om han får betalt av partiet har jag ingen aning om men han finns ju tillgänglig både på facebook. twitter och mail så fråga honom gärna. Dock tror inte jag personligen att partiet i dagsläget har de resurserna till förfogande riktigt. Drömmen är väl dock att ha så god ekonomi så man kan anställa folk till att pyssla med politik på heltid
Citera
2013-10-24, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Nja, som jag ser det ska SvP använda sig av judemedia när vi gynnas av det. Idag och de närmaste åren kommer vi definitivt att tjäna på att synas och höras då vårt varumärke inte är så välkänt än. Efter så gott som samtliga "slaskartiklar" i pressen om oss så har vi också kunnat se en ökning vad gäller besökare på vår partihemsida och beställningar av informationspaket, och gissningsvis medlemsansökningar också.

Det är lite som det gamla talesättet "All reklam är bra reklam", till en viss gräns förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Att Stefan är engagerad halvtid eller mer åt partiet innebär inte nödvändigtvis att partiet betalar några större summor i lön. Det finns andra möjligheter exempelvis tjänstledighet eller andra överenskommelser av liknande slag, eller att man helt enkelt frivilligt går ner till halvtid eller liknande för att kunna lägga mer energi på politiken.

Jag vet inte hur det förhåller sig riktigt och jag vet heller inte om det är något som kommuniceras utåt till icke-medlemmar.

Det jag däremot vet är att Stefan Jacobsson alltid är den som går upp tidigast på morgonen och går lägger sig sist på kvällen av alla som är engagerade i partiet och att vi inte kunde hoppas på en mer energisk partiledare. När det är möjligt att finansiera en riktig anställning inom partiet så Stefan enbart kan fokusera på det politiska så bör det också vara det första man gör. Även om det naturligtvis finns andra tjänster inom partiet som i princip bör vara bemannade på heltid också, eller åtminstone halvtid till att börja med.

Citat:
Om han får betalt av partiet har jag ingen aning om men han finns ju tillgänglig både på facebook. twitter och mail så fråga honom gärna. Dock tror inte jag personligen att partiet i dagsläget har de resurserna till förfogande riktigt. Drömmen är väl dock att ha så god ekonomi så man kan anställa folk till att pyssla med politik på heltid
Så är det naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in