Citat:
Ursprungligen postat av
Enkel-Man
Brasilien är definitivt ett "Europeiskt land".
Jag har varit i grannlandet Argentina flera gånger för att jag har släkt där, och alla i Buenos Aires är i princip av europeisk härkomst, främst från medelhavet men också en hel del ifrån nordligare Europa, det visar statistik också på. Jag skulle nog påstå att Argentina är mer europeiskt än många länder i Europa. Att etniska Européer som bor i icke-europeiska länder som ändå delar Europas kultur inte skulle få bo i Sverige enligt SvP har jag svårt att tro. Det skulle betyda att australiensare och kanadensare t.ex inte skulle få komma till Sverige.
Du ställde ju en snarlik fråga som det fetstilta handlar om för några timmar sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Skulle en etnisk Europé som bott i ett land som inte delar Europas kultur hela sitt liv få bo i Sverige?
Svaret var ja, det skulle de få. Att någon som är ännu mer (åtminstone europeiskt) assimilerad inte skulle få bo i Sverige ter sig därför inte särskilt troligt.
Angående Sydamerika – ja, det finns personer med (nästan uteslutande) europeisk härkomst i framför allt Argentina och Brasilien, och ja, de skulle få bo i Sverige.