Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-25, 20:53
  #12985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ju mer lik man är svenskarna genetiskt och i andra avseenden, desto mer sannolikt är det ju också att man betraktas som en svensk av andra människor och därmed kan stanna i Sverige. Det är svårt att ge något %-svar och det blir ju ändå inte samma procentsats om det handlar om en iranier, en blåneger från Kongo eller en kines.


"Sagan om den svenska genen" av Martin Ekedahl på Realisten förklarar detta ganska bra har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej.



Ja, om personen assimileras i det svenska folket.
Ok, tack för svaren.
Citera
2013-11-25, 21:35
  #12986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Hur många delar Svensk, eller europeisk måste man vara för att få vara kvar i Sverige enligt er? Är det en-droppes-regeln som gäller?
Vi vill helt enkelt att man ska vara europé. Vi föredrar främst invandring från de andra germanska länderna, men övrig europeisk invandring går också an så länge det sker i lagom stora mängder. Utanför de europeiska gränserna sätter de flesta av oss den skeptiska gränsen. Ju längre österut/söderut det sedan rör sig om, ju mindre vill vi ha dem här. Ur genetiska avseenden är det subsahariska afrikaner som vi minst av allt vill ha här.
Citera
2013-11-26, 09:01
  #12987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vi vill helt enkelt att man ska vara europé. Vi föredrar främst invandring från de andra germanska länderna, men övrig europeisk invandring går också an så länge det sker i lagom stora mängder. Utanför de europeiska gränserna sätter de flesta av oss den skeptiska gränsen. Ju längre österut/söderut det sedan rör sig om, ju mindre vill vi ha dem här. Ur genetiska avseenden är det subsahariska afrikaner som vi minst av allt vill ha här.
Kan man säga att alla från de kaukasiska raserna är välkomna (det innefattar även vissa nordafrikaner och araber), men inga av de negroida eller mongolida raserna?
Citera
2013-11-26, 09:17
  #12988
Medlem
Det diskuteras mycket nu vartifrån man kan komma. Därför undrar jag hur det ser ut västerut?

Brasilien tillexempel, jag var på min brors 40 årskalas, där var det en från brasilien.

Man kan ju påstå att de är ädlingar av Portugiser. skulle de kunna tas som europeer?
Citera
2013-11-26, 09:28
  #12989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Det diskuteras mycket nu vartifrån man kan komma. Därför undrar jag hur det ser ut västerut?

Brasilien tillexempel, jag var på min brors 40 årskalas, där var det en från brasilien.

Man kan ju påstå att de är ädlingar av Portugiser. skulle de kunna tas som europeer?
Brasilien är definitivt ett "Europeiskt land".
Jag har varit i grannlandet Argentina flera gånger för att jag har släkt där, och alla i Buenos Aires är i princip av europeisk härkomst, främst från medelhavet men också en hel del ifrån nordligare Europa, det visar statistik också på. Jag skulle nog påstå att Argentina är mer europeiskt än många länder i Europa. Att etniska Européer som bor i icke-europeiska länder som ändå delar Europas kultur inte skulle få bo i Sverige enligt SvP har jag svårt att tro. Det skulle betyda att australiensare och kanadensare t.ex inte skulle få komma till Sverige.
Citera
2013-11-26, 09:44
  #12990
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Brasilien är definitivt ett "Europeiskt land".
Jag har varit i grannlandet Argentina flera gånger för att jag har släkt där, och alla i Buenos Aires är i princip av europeisk härkomst, främst från medelhavet men också en hel del ifrån nordligare Europa, det visar statistik också på. Jag skulle nog påstå att Argentina är mer europeiskt än många länder i Europa. Att etniska Européer som bor i icke-europeiska länder som ändå delar Europas kultur inte skulle få bo i Sverige enligt SvP har jag svårt att tro. Det skulle betyda att australiensare och kanadensare t.ex inte skulle få komma till Sverige.
Du ställde ju en snarlik fråga som det fetstilta handlar om för några timmar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Skulle en etnisk Europé som bott i ett land som inte delar Europas kultur hela sitt liv få bo i Sverige?
Svaret var ja, det skulle de få. Att någon som är ännu mer (åtminstone europeiskt) assimilerad inte skulle få bo i Sverige ter sig därför inte särskilt troligt.

Angående Sydamerika – ja, det finns personer med (nästan uteslutande) europeisk härkomst i framför allt Argentina och Brasilien, och ja, de skulle få bo i Sverige.
__________________
Senast redigerad av U-Fig 2013-11-26 kl. 09:48.
Citera
2013-11-26, 09:47
  #12991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du ställde ju precis den frågan som det fetstilta handlar om för några timmar sedan.


Svaret var ja, det skulle de få.

Angående Sydamerika - ja, det finns personer med uteslutande europeisk härkomst i framför allt Argentina och Brasilien, och ja, de skulle få bo i Sverige.
Jag vet att du svarade de på den frågan, men talar du för ledarna i Svenskarnas Parti?
Citera
2013-11-26, 09:50
  #12992
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag vet att du svarade de på den frågan, men talar du för ledarna i Svenskarnas Parti?
Nej, och det tror jag inte någon här gör. (Såvida inte personen valt att frångå anonymitet och dessutom är "ledare i SvP")

Vill du enkom ha svar från SvP:s högsta representanter kan du ta kontakt med dem per brev, internet eller möjligtvis telefon (?).
Citera
2013-11-26, 11:04
  #12993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Kan man säga att alla från de kaukasiska raserna är välkomna (det innefattar även vissa nordafrikaner och araber), men inga av de negroida eller mongolida raserna?
Nja, man ska givetvis tillhöra den europida gruppen inom den kaukasoida rasen. Jag kan stå ut med att se en och annan iranier under sällsynta omständigheter. Men då många afrikaner som brukar räknas som kaukasoider (till exempel somalier) har rätt mycket negroid genetik så hamnar de långt ner på min lista över önskvärda invandrare.
Citera
2013-11-26, 14:46
  #12994
Medlem
Visserligen så går det tydligen uppåt för Svenskarnas Parti, men om ni av någon anledning insåg att framgång på demokratisk väg var omöjlig, skulle ni då försöka till väpnad revolution för "bevarandet av den Svenska rasen"?

Någon sa att mina tankar om ett katolskt Sverige var så verklighetsfrånvarande att det var skrattretande, men vad är inte tanken om att SvP ska få så stort stöd att invandringspolitiken blir som de vill ha den?
__________________
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-11-26 kl. 14:59.
Citera
2013-11-26, 15:14
  #12995
Medlem
[quote=Enkel-Man|46316104]Visserligen så går det tydligen uppåt för Svenskarnas Parti, men om ni av någon anledning insåg att framgång på demokratisk väg var omöjlig, skulle ni då försöka till väpnad revolution för "bevarandet av den Svenska rasen"?
QUOTE]

Det är omöjligt svårt att svara på i dagsläget men rent personligt så tror jag definitivt att det kommer finnas personer oavsett partitillhörighet som kommer att ta till betydligt mer radikala metoder för att säkra vårt folks existens den dag som vi är i minoritet och det inte finns någon som helst möjlighet att påverka samhällsutvecklingen parlamentariskt längre. Självklart kommer det då också säkert att finnas ett större folkligt stöd hos den kvarvarande vita minoriteten för ett sådant agerande. Ett bra exempel på vad som händer när vita blir i minoritet är ju Sydafrika och jag tvivlar starkt på att den genomsnittlige svensken vill uppleva det utan lär nog snarare vara tacksamma till och stödja en rörelse som då mer handgripligt vill värna deras fortsatta välbefinnande
Citera
2013-11-26, 23:09
  #12996
Medlem
adolf512s avatar
tillåter SvP dubbelanslutning til även sverigedemokraterna? jag blev intresserad av deras erbjudande att bli medlem även hela nästa år om man ansluter sig nu, tror jag begär utträde ur SD i vilket fall då de har bett motståndarna till rasligt skälvmord att lämna skälvmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in