Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
För att det är logiskt förnuftigt.
Det räcker inte med att du påstår det.
Citat:
korsriddare....Ku Klux Klan
Sluta fåna dig.
Citat:
Hur kan man vara kristen om man tror att Jesus är Gud, när han i själva verket är Guds son?
Enligt dig.
Citat:
Men det är uppenbart att om man ska kalla sig för kristen så ska man följa Kristi läror.
Läror som endast ni vet vilka det egentligen är, antar jag?
Citat:
För att man följer bibeln i det närmaste exakt,
Enligt dig.
Citat:
men främst för att Gud utvalt Jehovas vittnen som hans representanter.
Hur vet ni det?
Citat:
Ett tecken på att Jehovas vittnen är Guds utvalda är för att dom utför det Jesus befallde att göra lärjungar, och att man genom helig ande står ut med det fastän man möter motstånd, likgiltighet och även förföljelse och mord.
Dumheter, då skulle alla med samma erfarenheter vara utvalda.
Citat:
Och ett annat tecken är just att Jehova vittnen har förkastat en massa läror som är falska, man anser att man fått hjälp med det från Gud genom helig ande.
Jag trodde inte han talade till er? Oavsett så är det där bara ett påstående.
Citat:
Nej jag ser bara hur det ser ut i historien och vad som står i bibeln.
Enligt dig.
Citat:
kristna riddare .... Ku Klux Klan
Sluta fåna dig.
Citat:
Vilka olika motsägande kristna skulle Gud välja?
Ingen aning, det är du som säger att det är omöjligt. Ponera att jag skulle starta en ny JV men ändrar 1 % av innehållet. Är gud fortfarande på min sida då? 10 %? Var går gränsen?
Citat:
Man har ju ödmjukat sig och ändrat på det som är fel. Det vore annat om man höll fast i läror som tydligt är emot bibeln, t.ex. Svenska Kyrkan och homosexuella.
"Vi erkänner att vi hade fel, men är nu redo att ha monopol på sanningen åter igen". Arrogans.
Citat:
Gud talar inte till Jehovas vittnen.
Förutom när det passar dig, tycks det.
Citat:
Gud har obemärkt påverkat då det har behövts och i hans takt.
Enligt dig.
Citat:
Detta är inte Jehovas vittnen medvetna om förrän kanske efteråt.
Men du vet det ändå?
Citat:
För att bibeln pratar bara om en enda grupp utvalda som är enade i en enda tro:
Det räcker knappast för att avgöra saken.
Citat:
Nej, jag sade inte på det sättet.
Det var vad det såg ut som.
En rak fråga: Jag är inte JV och kommer aldrig att bli det. Har jag förkastat gud?
Du menar att alla människor fått en chans att nås av budskapet under deras livstid?
Citat:
Ja och hur är det enligt dig? Talas det i bibeln om att onda kommer att dömas?
Bland annat. Att bibeln säger emot sig själv och att troende inte kommer överrens om vad den verkligen säger är inte mitt problem. Jag roas bara av att se ännu en troende med arrogansen att tro att just hen sitter inne på den ultimata sanningen.
Citat:
För att Gud tog hänsyn till människans rätt att välja ett liv som han själv vill leva.
Gud tog alltså hänsyn till människans fria vilja.
1. Finns det fri vilja på nästa jord?
2. Hur vet du att fri vilja finns öht?
3. Vem skapade människan in i minsta detalj och därmed såg till vilket liv människan skulle komma att vilja leva?
4. Hur vet du att gud gjorde på detta vis?