2013-10-24, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var det någon annan dag han hade denna barnträning? Jag fick för mig att det var det han hade att göra den 5/5. Har inte tillgång till fup just nu.
Styrelsemöte kl 9, barnträning kl 11.
Citera
2013-10-24, 19:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, och nästan alla som känner han har svårt att tro det.

Partsinlagor ..

Edit: Det brukar vara så, mer vanligt än ovanligt.
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-24 kl. 20:09.
Citera
2013-10-24, 20:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Fel hund och tillfälle. Kolla sidan 379 och framåt.
Hunden "Kompis" gör en markering mot golvlisten. inte en "hård" markering utan han lägger sig bara ner och fortsätter nosa. Visar även intresse för skurmoppen (notera intresse, ingen markering)

Kompis söker efter blod, sperma och förruttnelse. Eftersom Uno inte markerade i lägenheten så kan man väl utesluta det senare.
Ja, och bevisvärdet av detta är 0 som jag tidigare redogjort för till MrFold.
Citera
2013-10-24, 20:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack zero73.

130509

AN säger så här:

På söndag morgon så åkte Mi*ael till ett möte som han hade med karateklubben som han är
tränare i, mötet startade klockan 09.00. An*ika säger att Mi*ael hade barnträning klockan
11.00.

130524

H. Nej för Mi*ke hade, ja han hade ett möte han skulle på, dagen efter med Karateklubben,
dom skulle ha ett gemensamt möte som dom brukar ha varje månad första söndagen. Det kan
vara årsmöte eller styrelsemöte och så där.
F2. Vilken tid var det mötet?
H. Tjugo eller något sådant där.

Åkte han eller åkte han inte på möte, och varför var det möte vid 9 när det vanligtvis brukar hållas 20?

Kan ju vara en felsägning - hon sa ju rätt i första förhöret.

MB var ju där 09.00 och under dagen vilket bekräftas av Fredrik Lundman.
Citera
2013-10-24, 20:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Partsinlagor ..

Jaha, och vad ska vi kalla ditt tycke då?
Citera
2013-10-24, 20:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Ja kanske! Tror dock inte hon var vid liv när lemmarna togs bort
Jag menar, ska han ha lurat med henne till något ställe / nockat henne medvetslös / börjat stycka
och sedan hugga henne i hjärta & lungan

Hela saken blir ju som baklänges, och andra sidan , bara två personer vet GM och offret
man kan inte lita 100% på ett rättsutlåtande.
En rättsläkare utgår från vad han tror, vad han anser verkar mest rimligt, sanningen kan se helt annorlunda ut ändå

Hon har inte knockats, hon har hållits fast av vad jag tror är tre GM (KJ, MB och AN) och blivit hanterbar. Bundits på något sätt/vid något. Har inte ett rep återfunnits nånstans ? I ödehuset ? Har för mig att den uppgiften finns i tråden.
Citera
2013-10-24, 20:09
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Ser ut som det ska finnas fler sms mellan 19:45 och 20:42. Vart har dom blivit av tro??? Fast det går väl inte att återskapa som det brukar vara med fam b*rgs telefoner

Det som dels känns så jobbigt är att det figurerat relativt mycket människor runt VB med motiv, allt ifrån han ifrån luleå hon anklagade för våldtäkt till fam. B och jag kan inte annat än känna en viss frustration över det för man skall granska noga samt kritiskt och då emot alla och ignorera sin inre instinkt (oftast) och favoriseringsmöjlighet och detta är för min kritiska sida en fröjd, tyvärr, då jag ständigt känner att de hela motiven runt VB ej är utredda till fullo ex. Vad handlade det sista smset om? Jag tolkar det som att man faktiskt har setts och hon ber om ursäkt för någonting? nu oklart vad isåfall eftersom man då specifikt själva inte la märke till eller valde att inte fråga om? , så det kan jag tycka att det borde man kanske frågat då dels för hans egna skull, dessa papper ska ju trots allt ut i offenligheten och om vi ser till idag så tror jag nog ex. Han hade kanske önskat att få svara på just det mer ingående, det hade iaf jag, om jag var oskyldig. Inte sagt att just han är skyldig då.
Mvh.
Senast redigerad av Imthisnice 2013-10-24 kl. 20:20.
Citera
2013-10-24, 20:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som vet om det bara är rykten att MB har kriminella kontakter, bl a Hells Angels? Via karaten kanske? Det sägs ju också att MB har ett enormt stort kontaktnät, poliser och journalister inkluderat.

Det jag beskrev om att ge VBs styckade kropp till KJ som present ex 18/5 skulle kunna vara ett beställningsjobb utfört av 81rna.
Citera
2013-10-24, 20:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, och vad ska vi kalla ditt tycke då?

Tja, du får naturligtvis kalla det vad du vill .. Dock känner jag mig tämligen övertygad om att min kompass visar någorlunda rätt i det här. Tror inte KJ har lyckats med detta för egen maskin, bland annat är han för ostrukturerad i tankegångarna, och uppenbarligen finns andra (MB och AN) som har starkare motiv att för all framtid få bort Vatchareeya Bangsuan. KJ har sitt intresse av att plåga och döda som enda motiv och drivkraft, för övriga står den äktenskapliga sammanhållningen på spel. Sammantaget utgör detta resultatet som ändade VB:s liv. Hon hade definitivt inte riskanalys som bästa gren, och det kostade.

Edit: Uteslutet att VB kan ha bedövats på något sätt ? Bekant om MB innehar eller har tillgång till en elpistol ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-24 kl. 20:40.
Citera
2013-10-24, 20:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tja, du får naturligtvis kalla det vad du vill .. Dock känner jag mig tämligen övertygad om att min kompass visar någorlunda rätt i det här. Tror inte KJ har lyckats med detta för egen maskin, bland annat är han för ostrukturerad i tankegångarna, och uppenbarligen finns andra (MB och AN) som har starkare motiv att för all framtid få bort Vatchareeya Bangsuan. KJ har sitt intresse av att plåga och döda som enda motiv och drivkraft, för övriga står den äktenskapliga sammanhållningen på spel. Sammantaget utgör detta resultatet som ändade VB:s liv. Hon hade definitivt inte riskanalys som bästa gren, och det kostade.

Edit: uteslutet att VB kan ha bedövats på något sätt ? Bekant om MB innehar eller har tillgång till en elpistol ?
Det torde ha upptäckts vid den rättsmedicinska undersökningen.
Citera
2013-10-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, det var alltså inte en likhund som falukorven sa.
Jag tror "Kompis" skulle titta surt på dig om du kallade honom likhund. Kriminalsökhund om jag får be

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja, och bevisvärdet av detta är 0 som jag tidigare redogjort för till MrFold.

Uppenbarligen så ansåg utredarna det med eftersom de inte rev halva lägenheten i jakt på vidare spår
Citera
2013-10-24, 20:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det torde ha upptäckts vid den rättsmedicinska undersökningen.

Säker på det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in