2013-10-24, 17:39
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
På tal om Aftonbladet tycks det som att dom har stängt ner möjligheten till kommentarer på samtliga artiklar - det kanske var för många som tyckte "olika"...

Reflekterade över samma sak i morse.

Deras ledarskribenters vurmande och argument för mångkultur blev konstant söndersmulat i kommentarsfälten, vilket säkerligen var en starkt bidragande orsak till att funktionen stängdes ned

Fast man kan väl hoppas att det enbart rör sig om ett tekniskt missöde.
Citera
2013-10-24, 17:48
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Försök inte spela fin med mig, kvinna. Du måste ju göra ett fullständigt jobb, din dåre. Du kan ju inte sålla bort det du tycker passar dig bäst, för att sedan göra en enkelspårig bedömning.

Felet med sådana som dig är att ni bara vill se den ena sidan av verkligheten, den som är positiv, och blundar för allt det som är negativt. Ni vägrar konstant att erkänna problemen med invandringen och mångkulturen. Ni vill inte kännas vid det, trots att det är en del av verkligheten.

Det är på grund av sådana som er som alternativa medier som t. ex. Avpixlat behövs. Sidor där man utan förnekelse och skygglappar rapporterar om det som många gånger censureras, vinklas och mörkas i traditionell media.

Fortsätt du att blunda och lev i din bubbla. Gör det. Men verkligheten kommer förr eller senare att bita hela Sverige i arslet.

http://www.exponerat.info/pk-filtret-i-media-en-kavalkad-och-uppvisning-av-logner/
Senast redigerad av TheBurden 2013-10-24 kl. 18:14.
Citera
2013-10-24, 18:08
Medlem
Kan inte detta vara positivt? Nu kanske folk tycker ab är riktigt låg som går ut med donatorer och inskränker folks integritet. Hoppas det skadar ab mer än avpixlat.
Citera
2013-10-24, 18:14
Medlem
WitchDoctors avatar
Förstår inte varför det är sådant tjaffs om att väl ställda personer stödjer en sida.
Får inte dessa personer längre tycka vad dom vill utan att aftonblaskbladet ska lägga sin näsa i blöt?

oj glömde glömde av, är man emot invandring är ju automatiskt rasist, och det är ju HEMSKT.....

Förövrigt, snällt att lägga upp deras yrke och ålder, om man hade känt dem personerna personligen så hade man ganska lätt klurat ut att det var dom det gällde.
Citera
2013-10-24, 18:20
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affesblogg
En tanke.

Många av donatorerna på avpixlat brukar berätta om sina donationer i kommentarsfälten.

Typ "Har nu satt upp en automatisk månadsdonation på 100 kr."

Kan det vara dessa Disqus-konton som på något sätt har kollats upp? Jag kan tänka mig att många är slarviga med starka lösenord när det bara är ett kommentarskonto.

Nja, låter aningens långsökt. Tror nog det har gått betydligt lättare till att få tag på uppgifterna, och det lutar åt en läcka. Antingen hos PayPal eller Skatteverket.
Citera
2013-10-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affesblogg
En tanke.

Många av donatorerna på avpixlat brukar berätta om sina donationer i kommentarsfälten.

Typ "Har nu satt upp en automatisk månadsdonation på 100 kr."

Kan det vara dessa Disqus-konton som på något sätt har kollats upp? Jag kan tänka mig att många är slarviga med starka lösenord när det bara är ett kommentarskonto.

Aftonbladet skrev ju i sin artikel att man kommit över en lista med överföringar från PayPal.

Alltså finns det två möjligheter.

1. PayPal, som lyder under Finansinspektionen, har medvetet brutit mot banksekretessen och röjt hemligastämplade uppgifter om sina kunder. Det är ett lagbrott.
2. Aftonbladet har kommit över uppgifterna medelst dataintrång. Det är också ett lagbrott.

Summa summarum. Aftonbladet är en tidning som ägnar sig åt illegal verksamhet.
Citera
2013-10-24, 18:23
Medlem
Citat:
Dock är SD/AP betydligt grövre, imo. Håller du inte med mig?

Om grövre = mindre filtrerad så håller jag med. Alla artiklar på Avpixlat, fria tider, etc etc har öppna kommentarsfält. Inom MSM för du leta länge efter ett öppet fält på en artikel där allmänheten inte har samma politiskt korrekta inställning som journalisteliten har.
Citera
2013-10-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Aftonbladet skrev ju i sin artikel att man kommit över en lista med överföringar från PayPal.

Aha ok, det hade jag missat.
Citera
2013-10-24, 18:32
Medlem
Man, 43, läkare
Kvinna, 42, forskare
Man, 68, direktör på fastighetsbolag
Man, 71 år, styrelseproffs
Man, 49 år, chef på Ericsson
Man, 48 år, läkare
Man, 43 år, vd
Man, 41 år, företagare
Man, 38 år, vd
Kvinna, 40, kommunaltjänsteman
Man, 77, musiker
Man, 70, legitimerad psykoterapeut
Man, 44, fondförsäkringsrådgivare
Man, 54, företagare
Man, 49, anställd på Sandvik
Man 45, företagare inom it-branschen
Man, 38, fotograf
Man, 28, säkerhets- och larmföretag
Man, 52, it-chef
Kvinna, 62, docent

Kan någon förklara för mig var all unga, arga och obildade män är? Enligt mina beräkningar är medelåldern i den här listan 50,1 år.
Citera
2013-10-24, 18:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskvadd
Inga namn nämnda i plus artikeln, som ni kan hitta här https://cdn.anonfiles.com/1382629223822.pdf

Jag har fö varken betalt plus eller laddat upp filen...

Förstår inte vart alla dessa "äldre män på landsbyggden" finns, eller vafan dom snackar om...
En mycket torftig artikel egentligen. Ointressanta anonyma människor har gett
300 spänn till Avpixlat och siluetter ska visa hur de "ser ut".

Citat:
Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden. Kvinna, 42, forskare,
Stockholm. 150 kronor i månaden. Man, 68, direktör på fastighetsbolag,
Skåne. 50 kronor i månaden. Man, 71 år, styrelseproffs, Stockholm. 300
kronor i månaden. Man, 49 år, chef på Ericsson, Mellansverige. 100 kronor i
månaden.
Citat:
Man, 48 år, läkare, Skåne. 100 kronor i månaden. Man, 43 år, vd,
Skåne. 150 kronor i månaden. Man, 41 år, företagare, Södermanland. 100
kronor i månaden. Man, 38 år, vd, Hudiksvall. 50 kronor i månaden.
Kvinna, 40, kommunaltjänsteman, Uppland. 50 kronor i månaden.
Citat:
Man, 77, musiker, Västkusten. 100 kronor i månaden. Man, 70,
legitimerad psykoterapeut, Stockholm. 100 kronor i månaden. Man, 44,
fondförsäkringsrådgivare, Stockholm. 50 kronor i månaden. Man, 54,
företagare, Värmdö. 100 kronor i månaden. Man, 49, anställd på Sandvik,
Gästrikland. 150 kronor i månaden.

Intressant är dock detta mycket snäva urval som Aftonbladet gjort.
Avpixlat har sannolikt tusentals donatorer ur alla samhällsskikten
men här har man tagit fasta på att det är välutbildade människor;
Läkare, forskare o.s.v.

En av medias favoritbilder av invandringskritiker har annars varit just att
de är lågutbildade, korkade och tandlösa. Det här är alltså en ny vinkling av
landsförrädarna i gammelmedia.
Citera
2013-10-24, 18:40
Medlem
Citat:
Försök inte spela fin med mig, kvinna. Du måste ju göra ett fullständigt jobb, din dåre. Du kan ju inte sålla bort det du tycker passar dig bäst, för att sedan göra en enkelspårig bedömning.

Det är ju exakt det du säger som MSM ägnar sig åt dagligen. Allt som är negativt som har med invandring, feminism, kommunism, islam etc att göra filtreras tyst bort. MSM har bestämt att du, jag och alla andra inte är vuxna nog att få reda på tex utseende och nationalitet på förövare/misstänkta i olika kriminalfall. Eller hur brottsstatistik ser ut, eller vad invandringen kostar, etc. etc.

I andra länder går det utmärkt att publicera sådan information. Svenskarna klarar den precis lika bra som alla andra, om inte bättre. Som tur är så verkar MSM på bred front gå mot konkurs pga minskande upplagor. Vem vet, en dag kanske de prövar en så pass radikal idé som att skriva sanningen om invandringens kostnader och konsekvenser samtidigt som man kapar bort alla PK-ambitioner.

Jag förutspår en fantastisk succé för den tidning som provar detta.
Citera
2013-10-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
En mycket torftig artikel egentligen. Ointressanta anonyma människor har gett
300 spänn till Avpixlat och siluetter ska visa hur de "ser ut".

Intressant är dock detta mycket snäva urval som Aftonbladet gjort.
Avpixlat har sannolikt tusentals donatorer ur alla samhällsskikten
men här har man tagit fasta på att det är välutbildade människor;
Läkare, forskare o.s.v.

En av medias favoritbilder av invandringskritiker har annars varit just att
de är lågutbildade, korkade och tandlösa. Det här är alltså en ny vinkling av
landsförrädarna i gammelmedia.

Det handlar nog mer om att de onda finns överallt i samhället, och att det dessa som håller den strukturella rasismen uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in