2013-10-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Sverige har redan gått in i en diktatur. PK-maffian!!!!
kan hålla med om att det är svårt att följa pk's regler... får inte ens skjuta ner nazister i min stad.... ÄNDRING!
Citera
2013-10-24, 13:45
Medlem
FethryDucks avatar
Lika intressant som att publicera namn på alla som någon gång köpt Aftonbladet
Citera
2013-10-24, 13:47
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Finns här ingen som läst artikel, nämner AB några namn? (Nej jag har inte och kommer inte att klicka in på AB)
Citera
2013-10-24, 13:48
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Finns det ingen chans att någon på avpixlat läcker ut sådan info?

Juden Kent Ekeroth har läckt uppgifter till juden Rickard Aschberg, det är så det funkar judar emellan...klanen kommer alltid först innan något svenskt fjantigt parti

Det var samma sak när klippet bet järnrören läckte från Ekeroth till judiska TV 4 och Expressen

SD har femtekolonnare inom partiet och vågar inte sparka ut dom

Allt annat som diskuteras i tråden är rökridåer
Citera
2013-10-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17705693.ab

"Här är personerna som *finansierar Sveriges största främlingsfientliga sajt, Avpixlat.
De är styrelseproffs, läkare, psykologer, företagare, forskare – och många har betalat tusentals kronor var för att stödja näthatet.
Bland givarna finns en chef på telejätten Ericsson och en *ekonom på börsnoterade Sandvik-koncernen.
”Om Ericssonadressen *har använts privat i det här sammanhanget ser vi mycket allvarligt på saken”, säger Elisabeth Manzi, medieansvarig på Ericsson.
"

"Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden.
Kvinna, 42, forskare, Stockholm. 150 kronor i månaden.
Man, 68, direktör på fastighetsbolag, Skåne. 50 kronor i månaden.
Man, 71 år, styrelseproffs, Stockholm. 300 kronor i månaden.
Man, 49 år, chef på Ericsson, Mellansverige. 100 kronor i månaden.
"

Hur är det möjligt att Aftonbladet får tag på vem/vilka som har donerat?

Kan man få tag på dessa uppgifter på laglig väg?

Tyvärr tillåts PK-media bryta mot sveriges grundlagsskyddade rättigheter och helt ogenerat förfölja enskilda och icke politiskt aktiva medborgare för deras åsikters skull.
Detta journalistbeteende är det farligaste hotet mot demokratin i Sverige i dag, då det så starkt för tankarna till Nazityskland och Sovjeteran där lydigt boskap också förföljde oliktänkande för den "goda sakens skull".
Citera
2013-10-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Du tycker inte volymen av invandrar-relaterade brott som AP skriver om är anmärkningsvärd? Du tycker inte det är lustigt hur samma händelse kan beskrivas på ett helt annat vis än hur MSM skriver om det endast genom att ta med mer bakgrundsinfo? Det skulle inte kunna vara som så att AP helt enkelt bara är en spegel av till exempel AB i det att de vinklar lika mycket, men åt ett annat håll? Har de rätt att göra detta så länge de inte far med osanning? Vad är mest allvarligt ur en demokrati-synpunkt; att en av landets största kvällstidningar som uppbär presstöd konsekvent mörkar och undantar vissa nyheter i syfte att driva en opinion eller att en ideell blogg som inte får en endaste skattekrona gör det?

Nja, när de skriver om brott så är det ju nästan uteslutande invandrarrelaterat. Det är ju inte samma sak som att säga att de bara skriver om just det. Du får nog läsa lite mer AP tror jag
Haha, jag brukar ironiskt nog besöka hemsidan för att kolla vad trollen skriver. Du får gärna länka en artikel som inte är invandrarrelaterat gällande brott. Kan jag göra den vilda gissningen att du förstod vad jag menade? Eller ska jag hacka på din undermåliga meningsbyggnad? Du gör en SD av en neger (var den tillräckligt bra?), gosse.
Senast redigerad av yoloyodo 2013-10-24 kl. 14:06.
Citera
2013-10-24, 14:05
Medlem
SummaSummarums avatar
Vad bra, då vet vi vilka vi skall ge yttrandefrihetsmedalj i framtiden. När den politiska korrekthetens regim har fallit och folket har vaknat så bör de som bidragit till det belönas.
Citera
2013-10-24, 14:07
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Haha, jag brukar ironiskt nog besöka hemsidan för att kolla vad trollen skriver. Du får gärna länka en artikel som inte är invandrarrelaterat gällande brott. Kan jag göra den vilda gissningen att du förstod vad jag menade? Eller ska jag hacka på din undermåliga meningsbyggnad? Du gör en SD av en neger (var den tillräckligt bra?), gosse.

Här är ett brott de skriver om som inte är Invandrarrelaterat, tog c:a 3s att hitta.
http://avpixlat.info/2013/10/23/aftonbladets-intrang-fortsatter/
Citera
2013-10-24, 14:08
Medlem
DenLedes avatar
Tror de flesta av de som går in på Avpixlat gör det för att de inte gillar censuren de vanliga nyhetsmedierna håller på med.
Man behöver inte vara invandrarfientlig eller smygnazist för det.

Tycker detta inlägg av journalisten Paul Frigyes sammanfattar det ganska bra:
http://debatt.svt.se/2013/09/12/mediernas-angslighet-driver-lasare-till-avpixlat/

Märkligare tycker jag nog det är med aftonbladets kartläggning över vilka som donerar pengar till en sådan sida.
Citera
2013-10-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Hej!

Stämmer det verkligen att AB ringt upp arbetsgivare till donatorerna?

Uppger de namn? (Har inte plus)

Aftonbladet skrev det i sin första gratisartikel på webben, som numera är en Plusartikel. Bland annat ringde de upp en av cheferna på Ericsson eftersom en av de anställda skänkt pengar till Avpixlat.
Citera
2013-10-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Här är ett brott de skriver om som inte är Invandrarrelaterat, tog c:a 3s att hitta.
http://avpixlat.info/2013/10/23/aftonbladets-intrang-fortsatter/

Går ju även att vända på det. Vad är syftet med Avpixlat? Vad är Aftonhorans syfte att göra sådana sensationsnyheter? Vilka är det man hjälper genom att kartlägga det inavlade folket som donerar pengar?

Oj förlåt, du läste visst inte hela mitt inlägg. Visst svider det? Ja, jag har besökt Avpixlat x antal ggr bara denna vecka. Och ja, jag vet att AP inte bara publicerar invandrarrelaterade brott. Jag erkände mitt fel och menade att "enbart" var fel ordval. MEN...SD:s AP är motsvarigheten till vänsterns AB och högerns Expressen. Dock är SD/AP betydligt grövre, imo. Håller du inte med mig?
Senast redigerad av yoloyodo 2013-10-24 kl. 14:24.
Citera
2013-10-24, 14:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
Löjligt! Vad är nazism på Avpixlat? Trams!

Många okunniga och hjärntvättade människor tror på fullaste allvar att Avpixlat och SD styrs av nazister, vilket är fullständigt felaktigt. Avpixlat är ingen nazistsida och SD är inget nazistparti. Det är bara att gå in på Avpixlat så ser man bl. a. att två av deras krönikörer är invandrare och att de regelbundet skriver om det ökade judehatet. Avpixlat och SD är judevänliga, något som nazister som bekant inte är. Vill man besöka en nazistsida så finns exempelvis https://www.nordfront.se/. Där har ni nazister.

Många som kastar skit på Avpixlat har inte ens gett sidan en ärlig chans, eller ens varit inne och läst på sidan överhuvudtaget. Istället för att bilda sig en egen uppfattning så sväljer man gammelmedias bild av Avpixlat som en extremistisk "hatsajt" rakt av.

http://www.newsmill.se/artikel/2013/02/21/slutsatser-efter-att-ha-l-st-avpixlat-i-ett-halv-r
http://i39.tinypic.com/ac8vb4.jpg
Senast redigerad av TheBurden 2013-10-24 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in