2013-10-24, 14:45
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
"Heder åt familjen"

Jag frågade förut om skärmdump på detta, skulle vara intressant att se av vilken kaliber det levererades samt datum då datumet för postning ej nämns i FUP.
Citera
2013-10-24, 14:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Mot MB och sitt öde. Tror dom ska topsa runt lite bland sushi fisken. Skarpa knivar behövs till dessa maträtter. KJ kanske är delaktig, men det utesluter inte MB som även han hade kontakt med VB sista kvällen. Varför inte utreda en man som misshandlar kvinnor, använder knivar och hotar människor till livet med HA. Förstår inte varför polisen inte topsar hans restaurang. Eller så är jag en av dem som förstår...

Polisen borde kollat igenom bilarna, garaget, karateklubben, datorn, sökhistoriken och kollat skorna också.
Citera
2013-10-24, 14:50
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Gunwald? Bevare oss väl!

Skämt åsido. Jag är inte helt färdig med KJs förhör ännu, men visst, är det som du säger att just denna felsägning inte följs upp så har man missat en chans där KJ har kunnat trassla in sig ännu mer, men hursomhelst, en felsägning kan alltid vara just det också, man säger fel, helt enkelt. Vilket är lätt hänt i denna situation. Felsägningar kan ge hintar, men inte mer än så.

Men sådant kan utröna mycket om hur en person beeter sig när den ex. Ljuger se FUP protokoll S. 1843 där KJ försöker 'undgå' att berätta om det såkallade 'hotet' emot skötaren (som han anser vara något han berättade i säkerhetssyfte.) där han hastigt verkar vända ryggen till.
Citera
2013-10-24, 14:54
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Jag frågade förut om skärmdump på detta, skulle vara intressant att se av vilken kaliber det levererades samt datum då datumet för postning ej nämns i FUP.

Gissar att du redan sett AB´s fb?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=518190591525913&set=a.3765902356859 50.95550.100000049298995&type=1&theater
Citera
2013-10-24, 14:54
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Polisen borde kollat igenom bilarna, garaget, karateklubben, datorn, sökhistoriken och kollat skorna också.

+1
Då hade dessa spekulationer om MB, AN, AB och karateklubben varit över.
Citera
2013-10-24, 14:58
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Gissar att du redan sett AB´s fb?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=518190591525913&set=a.3765902356859 50.95550.100000049298995&type=1&theater

Ursäkta mig, det var någon gång i början av denna tråd allt för längesedan jag såg den, ibland utgår mabn för mycket ifrån sig själv så tar på mig den latheten att jag tog förgivet att den var nedstängd.
Så man tackar.
Mvh.
Citera
2013-10-24, 15:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag vill bara påpeka att AF avslöjar MB:s otrohetsaffär med VB för AN i juli 2012.
VB var ingen nyhet i äktenskapet.

FUP s. 1105-1106

I AN:s hjärna kan alltså tankar om repressalier av något slag ha legat och grott under lång tid innan det brast och mord på Vatchareeya Bangsuan sågs som den slutgiltiga lösningen på ett problem som gnagt på psyket i närmare ett år, och som på senare tid verkade ha tilltagit med tanke på den ofattbara mängd sms VB bombat maken MB med under våren. Paret MB/AN verkar ha ett betydligt starkare motiv än KJ att till varje pris få bort VB. VB måste ha uppfattats som en oerhörd psykisk belastning på AN och MB, ett allstädes närvarande orosmoment. Hade VB fått fortsätta, och MB inte förmått hålla fingrarna och annat i styr, kanske äktenskapet mellan MB/AN slagits i spillror. Den enda preventiva, effektiva, åtgärden man kom på var att döda VB ? Men jag tror att KJ har ett eller ett par fingrar med i spelet. Att KJ tog VB till den plats där det mordlystna paret väntade och att även KJ var framme med någon typ av eggvasst föremål. Samt under tortyren, vad nu denna bestått av. Ett fullt möjligt scenario.
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-24 kl. 16:03.
Citera
2013-10-24, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det framgår inte med tydlighet, han ger lite svävande svar om airsoftvapen som senare förändras med förhören till att han inte minns. Dock så verkar det som att han tagit tejpen ur sina kläder och lagt det på skåpet, så antagligen hade han det med sig den i fickan.

Det är ändå underligt. Om han inte utförde mordet i lgh, så måste han ju antingen planerat att ta med sig tejpen när han gick efter VB, eller av annan anledning haft tejpen på sig, eller i bilen.

Oavsett så säger han att den kom från:
Citat:
det finns en gammal Saab som står i Bodsvedjan som jag var in
i ..se här är det öppet klick tog den alltså den hade stått där i kanske 10-20 år en Saab V 4
eller nåt sånt heter den

Kan mord eller styckning skett här eller närheten ? Har polisen undersökt SAABen med omnejd ?
Har polisen hitta tejp där han sagt att det skall finnas, i hans airsoftvapen ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-10-24 kl. 15:14.
Citera
2013-10-24, 15:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Husrannsakan kräver skälig misstanke. Frågan är om man kan anses ha haft tillräckligt mycket på MB för att få ett sånt beslut av åklagaren. Det är möjligt, men jag är tveksam.
Citera
2013-10-24, 15:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej du förstår inte. Vad jag menar är att om jag har ett tvåvägsval - låt säga mellan att gå nu på röd gubbe eller vänta tills det blir grönt - så är det ett rent nonsensargument att påstå att jag betett mig "skumt" hur jag än gör. Tyvärr är denna typ av kvasilogik väldigt vanlig i krimtrådarna.

Om ursprungspostaren vidhåller det faktum att SMS:en den 6 oktober är någon slags bevis för att MB betett sig "skumt" (inte för att jag fattar varför, men det kan vi lämna därhän) så måste hen i så fall anse att ett helt uteblivet sms:ande INTE hade varit skumt. Eller: Man måste definiera ett tredje handlingsalternativ för MB som man ser som det naturliga, ej misstänkta beteendet från hans sida. Men gör man det? Nej, i 99 fall av 100 är det bara "Damned if you do, damned if you don't"

Så är det.

Men fortfarande finns det en möjlighet 1 på 100 att det är någon annan och den kan man inte utesluta. Det är som att spela på ett roulettebord och alltid satsa på svart eller rött, men glömmer det faktum att nollan, grönt också finns.
Citera
2013-10-24, 15:11
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Husrannsakan kräver skälig misstanke. Frågan är om man kan anses ha haft tillräckligt mycket på MB för att få ett sånt beslut av åklagaren. Det är möjligt, men jag är tveksam.

Om MB och/eller AN är inblandade tror jag inte det är han/hon som gjort det personligen. Tror inte man skulle hittat något hos MB/AN. Eftersom mordet då är noggrant planerat för att sätta ditt KJ, så har MB/AN givetvis också tänkt på spår och alibi.
Citera
2013-10-24, 15:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är ändå underligt. Om han inte utförde mordet i lgh, så måste han ju antingen planerat att ta med sig tejpen när han gick efter VB, eller av annan anledning haft tejpen på sig, eller i bilen.

Oavsett så säger han att den kom från:

Kan mord eller styckning skett här eller närheten ? Har polisen undersökt SAABen med omnejd ?
Har polisen hitta tejp där han sagt att det skall finnas, i hans airsoftvapen ?

Det är tveksamt, saaben stod väl parkerad i ett bostadsområde och han sägs ha tagit tejpen under vintern, om jag inte missminner mig.

Antingen så tejpade han något i lägenheten, eventuellt en påse över huvudet, eller så hade han den med sig till platsen för styckningen. Hon hade en skada i huvudet som kan ha orsakat blodvite.

Det är fortfarande ett litet mysterium hur hon kom från lägenheten, det känns som det saknas en pusselbit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in