2013-10-24, 11:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Uppenbart har hennes tillgång till telefonen upphört efter 18:40. Därav så svarar hon inte på MBs sms.

Men varför 112 redan klockan 17:09

Ja...? Har du någon tanke på det?

Min hund bet just av min datorsladd den dog inte och ser inte ens besvärad ut. Det är än chiuahua valp. Vad var det för kabel KJ's hund bet i?
Citera
2013-10-24, 11:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är tänkbart scenario, och då VB går den troligaste vägen hem och KJ följer efter henne med hennes telefon i bilen/handen så byter telefonen nät. Det skulle ske i så fall redan vid cirka 20:30 vilket kan stämma bra med tidpunkten för skriken och då han stänger fönstret.

Han tar med sig stämjärnet från lägenheten och när han är i fatt så hugger han henne i både ryggen och i bröstet.
Kom skriken från lägenheten efter att hon har lämnat den, menar du?
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Har klippt och klistrat från FUP (till ett eget Word-dokument först, därav inga sidhänvisningar):

Det är fortfarande 2012 som gäller. Tidigt i tråden uppgav någon att samtliga i MB/AN-familjen var vän med VB. AN:s dotter speciellt och VB ska även ha sovit över där. Efter avslöjandet (MB+VB) avslutas vänskapen, samt att flertalet avslutar sin vänskap med VB på fb, som jag fattat det. VB har även skrivit något roligt på fb om AB:s bisexualitet, varpå han har blivit sur. VB var bekant med hela familjen.
Citera
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då verkar det ju märkligt att hon väljer att gå hem senare? I mörker....

Vid vilken tid blev det mörkt i Boden den här tiden på året?
Borde vara ljust ganska länge...
Den 4/5 2013 gick solen upp kl. 03,36 och ner kl. 21,22 i Boden.
Vi kan nog räkna med att det inte vart kolsvart direkt kl. 21,22, utan skymning minst en timme efter solens nedgång.
Citera
2013-10-24, 11:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag funderar på om 112-ringningen kan ha varit mest på skämt. Ponera att KJ betedde sig lite konstigt, kanske lite dominant. Utan att egentligen vara särskilt rädd kanske VB då ville skrämma upp honom lite. Då är det ju lätt att ta upp telefonen och hota med att slå 112. Att slå in siffrorna i hans åsyn. KJ backar då med sitt konstiga sätt och ber henne att inte ringa. Nöjd låter hon bli, hon har "vunnit".

Lite som en dramaqueen sådär. Så som vissa människor kan vara. Hota med att anmäla för det ena och det andra, hota med ditt och datt. I syfte att skaffa sig makt över den andra.

Låter det helt orimligt?

Jag spinner vidare på denna fundering och tänker mig att incidenten med 112 låg och grodde i KJ sedan, och att det kan ha bidragit till vad som sedan skedde. Vad som nu skedde.

Ja kanske var han rädd att hon skulle ringa igen? Och denna gång på riktigt...?
Citera
2013-10-24, 11:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja...? Har du någon tanke på det?

Min hund bet just av min datorsladd den dog inte och ser inte ens besvärad ut. Det är än chiuahua valp. Vad var det för kabel KJ's hund bet i?
Hunden hade tur. Den bet inte så den kom åt nollan och fas samtidigt. Eller så var sladden inte inpluggad i väggen.
Citera
2013-10-24, 11:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Vid vilken tid blev det mörkt i Boden den här tiden på året?
Borde vara ljust ganska länge...
Den 4/5 2013 gick solen upp kl. 03,36 och ner kl. 21,22 i Boden.
Vi kan nog räkna med att det inte vart kolsvart direkt kl. 21,22, utan skymning minst en timme efter solens nedgång.

Hon själv säger "inte efter 19" då hon är mörkrädd som svar på fråga om dom kunde ses. Kanske tänkte hon iof på hur länge hon skulle vara där och på promenaden hem i ev mörker iof.
Citera
2013-10-24, 11:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kom skriken från lägenheten efter att hon har lämnat den, menar du?

KJ kan ha skrikit ut i ilska. Hur låter KJ när han skriker?
Citera
2013-10-24, 11:40
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Lägg ner dina dåliga teorier om att hon hade språk svårigheter, hon gick på universitet. I jakten på evig kärlek använde hon sig till männen att låtsas vara gravid. Säkerligen många unga tjejer som gjort det under alla tider. Har själv råkat ut för en sån tjej i min ungdom.
Skall man skriva om språksvårigheter bör man inte särskriva ordet språksvårigheter. Då blir det lika illa som för skolan som skickade följande frågor till elevernas föräldrar.

Har ditt barn läs svårigheter?
Har ditt barn skriv svårigheter?

Så med den skolan vi har i dag kan även de som läser på universitet ha språksvårigheter.
Citera
2013-10-24, 11:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är ju just det jag har presenterat som tankegång: att VB blivit rädd för KJ. De har grälat och KJ har tagit mobilen av VB. VB lämnar KJ:s lgh eftersom hon inte vågar vara kvar. Eftersom KJ har VB:s mobil kan inte VB ringa med sin mobil.. Tycker själv att den biten borde gå att inse.

När KJ sedan har läst valda delar av MB:s sms i VB:s mobil slår det slint för KJ och han tar bilen och jagar efter VB. Kommer ikapp och dödar VB i ogenomtänkt raseri.

Svartsjuka har KJ lite svårt för. Ett ex frågar KJ om hon får ligga med en kompis till KJ. KJ har inget däremot och paret försvinner in i sovrummet. Detta sker alltså hemma hos honom.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hunden hade tur. Den bet inte så den kom åt nollan och fas samtidigt. Eller så var sladden inte inpluggad i väggen.

Jo den är på laddning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är ju just det jag har presenterat som tankegång: att VB blivit rädd för KJ. De har grälat och KJ har tagit mobilen av VB. VB lämnar KJ:s lgh eftersom hon inte vågar vara kvar. Eftersom KJ har VB:s mobil kan inte VB ringa med sin mobil.. Tycker själv att den biten borde gå att inse.

När KJ sedan har läst valda delar av MB:s sms i VB:s mobil slår det slint för KJ och han tar bilen och jagar efter VB. Kommer ikapp och dödar VB i ogenomtänkt raseri.

Finns det möjlighet att han demolerat krafsytan på hennes telefon så att det ej gick att ringa eller skicka sms men hon hade mobilen i sin ägo och den kunde handskaka med masten, smiter iväg när han t.ex. går på muggen eller liknande. Tar inte den normala vägen för den känner KJ väl till, går istället ner till svedjevägen, vänster och den går att följa förbi några fastigheter upp på Sävastvägen över den och hon är inne på lejonbacksvägen.

Notabelt är att polisman K Rau*io vid efterlyst inslag just pekade på att hon gått ner mot svedjevägen och inte upp mot Sävastvägen vilket vore det mest normala. Nu vet jag inte vad info KRa hade vid inslaget men sms trafik och annan mobiltrafik hade de nog vid det laget för att styra söken.

Det skulle då ge möjlighet att hon lämnat lgh upprätt vilket skulle kunna förklara att lgh är i princip helt spårfri från ett mord/våld med blodsutgjutelse förutom tejprullen på toa som hittas vid husrannsakan.
Samtidigt hans intresse att "cleara" området cykelbanan mot sävast skulle kunna tala för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in