2013-10-23, 19:48
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Beträffande saker som är bra med Sverige som ni diskuterade, "i Sverige känns det som saker fungerar" sade ni bl.a.

Å andra sidan har ni tidigare sagt att sjukvården fungerar bättre i både England och Tyskland.

Äldrevården fungerar nog inte så bra i Sverige alla gånger heller, även om anhöriga kanske borde ta ett större ansvar. Det var ju fallet med damen som begick självmord som ni tog upp nyligen.

Där det råder parkeringsförbud på tisdagar på gatan hos mig mellan 14.00-16.00 därför gatan skall sopas och lastbilen kommer även varje vecka.
Om vädret tillåter så är bussar och spårvagnar i tid.
Reserverar man en bok på biblioteket så kommer den på de utlovade dagen.
Pengarna kommer in exakt 00.00 den 26 varje månad
Ska det komma någon som skall installera bredband någon dag i lägenheten får man veta det några veckor innan via post från det kommunala bostadsbolaget.

Saker fungerar tämligen bra i Sverige pga strukturen.
I flera andra länder kör gatsopbilen slalom mellan bilarna då ingen bryr sig om att följa lagen
(om det ens finns någon lag om att inte parkera bilarna där)
Så ja absolut men det kan bli bättre
Citera
2013-10-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Vem vill vara en bitter kille på Flashback med över 25 000 inlägg och som vägrar ge den symboliska summan 350 kr till den nationella rörelsen? Du är bara patetiskt i dina ursäkter att inte teckna en prenumeration. Länkar till nationella sidor i sin signatur gör du också, du måste vara bra sorglig om du anser att du är "nationalist" och som lägger ner såpass mycket tid på dina invandrarkritiska och regimkritiska inlägg (som finns i tusental...) och samtidigt så kan du inte lägga ens lite kaffepengar till Realisten. Hur fan kan du leva med dig själv?

Han kanske tycker likt tusentals andra nationellt sinnande människor att Realisten inte är en särskilt attraktiv produkt i dagsläget. Man skall stödja den nationella rörelsen, i den mån de gör något bra. Radio Framåt är ett bra projekt, tidningen Framåt verkar av allt döma också vara ett solitt projekt. Realistens nuvarande mediasatsning imponerar dock föga på mig. Det är som en användare skrev i en annan tråd om Realisten - man måste först bevisa att man faktiskt kan göra det man menar att man ska göra efter att man har fått presstöd.

Exempelvis gillar jag sidan Fria Tiders ledarkommentarer som kommer ut sporadiskt mer än något som publiceras på Realisten. Jag har ännu inte läst något på Realisten som kommer upp i den nivån.
Citera
2013-10-23, 20:56
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
[...]

Saker fungerar tämligen bra i Sverige pga strukturen.
I flera andra länder kör gatsopbilen slalom mellan bilarna då ingen bryr sig om att följa lagen
(om det ens finns någon lag om att inte parkera bilarna där)
Så ja absolut men det kan bli bättre

Jag bara påpekade vad man själva sagt i RF tidigare, jag sade inte att Sverige enbart är dåligt.
Citera
2013-10-23, 21:13
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag bara påpekade vad man själva sagt i RF tidigare, jag sade inte att Sverige enbart är dåligt.

Det är klart att Sverige försämras men "arbetsmoral" "struktur" och "flit" är svenska hedersbegrepp som skapat det välstånd vi har idag

Jonas om vår kultur
http://www.youtube.com/watch?v=jgTz4Hm3TpI
Citera
2013-10-24, 00:22
Medlem
NirvanAs avatar
Intressant att höra om hur världen behandlar Erich Priebke postumt, om man inte redan tappat tron på allt, då bör man ha gjort det nu, går inte att bli mer respektlöst, detta berörde mig mycket faktiskt.
Citera
2013-10-24, 01:46
Medlem
rikastistorstans avatar
Tack för ett intressant program återigen. Måste säga att jag tycker att RF bara blir bättre och bättre. Vore kul att få en hint hur många lyssnare ett program har ca?
Citera
2013-10-24, 10:49
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Jag håller med Jimmy Windeskog som på sin FB sida hyllat detta framförande, trots att han är väl medveten om agendan. Kent Ekeroth vaknar hur som helst upp folket.

Jag skulle personligen hellre se någon föredetta SD-are som Mattias From eller Patrik Ehn. Främst att de kan vara MYCKET mer öppna och ärliga om situationen i partiet eftersom de inte längre är medlemmar. De behöver på så sätt inte gömma någonting och inte minst är de säkert mycket mer belägna att tacka ja.

Almqvist och Westling är väl också före detta SD-are? De fick väl gå efter järnrörsskandalen?
Citera
2013-10-24, 10:52
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Jag hör sällan (kanske aldrig) Åkesson prata om etniska svenskar eller om lyckan med en homogen befolkning medans jag ofta hör juden Kent prata om fördelar med homogena länder och prata om etniska svenskar.

Tror faktiskt Kent är både zionist och för ett etniskt homogent Europa. Det låter åtminstone så. Han vågar tala klarspråk och är måhända den enda som också "kan" göra det.
Citera
2013-10-24, 14:37
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Jag "gillar" inte heller Sverigedemokraterna men jag måste säga att personen Kent Ekeroth är bland det mest komplexa i svensk nationalism.
Partiet Sverigedemokraterna är ju väldigt infernaliskt laddat bland de mest radikala nationalisterna och en del ser SD som ett större hot mot svenskarnas överlevnad än miljöpartiet.

Dags att svära i kyrkan!

Jag anser att sionisten Kent och Mikael Jansson är de bästa personerna i Sverigedemokraterna.
Må så vara att Kents syn på utrikespolitik är helt vrickad!
Men detta till trots så är det ändå Kent som är den hårdaste kritikern mot det svenska flumsamhället han är den hårdaste kritikern mot svensk kriminalvård som han jämför med fritidsgårdar eller lyxhotell.

Jag hör sällan (kanske aldrig) Åkesson prata om etniska svenskar eller om lyckan med en homogen befolkning medans jag ofta hör juden Kent prata om fördelar med homogena länder och prata om etniska svenskar.
Håller med men vill lägga till David Lång till den listan också. Det klippet Anna länkar till skötte sig KE mycket bra i sen kan man ju ha synpunkter på en del annat hos den mannen om man säger så.

Är det någon som har koll på ungefärligt lyssnarantal på RF. Tycker det är lite tråkigt att det skall vara sånt hemlighetsmakeri inom rörelsen när det kommer till sånt här. Jag är en nyfiken själ.
Citera
2013-10-24, 14:48
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Är det någon som har koll på ungefärligt lyssnarantal på RF. Tycker det är lite tråkigt att det skall vara sånt hemlighetsmakeri inom rörelsen när det kommer till sånt här. Jag är en nyfiken själ.

Vi har ju nämnt lyssnarantal massor av gånger. Nuförtiden ligger vi nästan alltid över 4000 unika nedladdningar per avsnitt. Oktober är också vår rekordmånad, trots att det är en vecka kvar, något vi precis skrev om på Facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=565902080125965&set=a.3458091688019 25.70785.332022313513944&type=1

Direktlänk till "bevisbild": https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q71/s720x720/1385151_565902080125965_2121266562_n.jpg
Citera
2013-10-24, 16:08
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vi har ju nämnt lyssnarantal massor av gånger. Nuförtiden ligger vi nästan alltid över 4000 unika nedladdningar per avsnitt. Oktober är också vår rekordmånad, trots att det är en vecka kvar, något vi precis skrev om på Facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=565902080125965&set=a.3458091688019 25.70785.332022313513944&type=1

Direktlänk till "bevisbild": https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q71/s720x720/1385151_565902080125965_2121266562_n.jpg

Okej Sir Eriksson! Det hade jag missat helt. Tack för infon och kul att "vi" är såpass många och en växande skara.

Edit: Har jag förstått rätt om att Itunes nerladdningarna inte är medräknade i dessa siffror? Är så jag själv och dom flesta jag känner lyssnar så då bör totalen med alla olika sätt att lyssna inräknade ge riktigt respektabla siffror!
Senast redigerad av rikastistorstan 2013-10-24 kl. 16:15.
Citera
2013-10-24, 16:29
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Okej Sir Eriksson! Det hade jag missat helt. Tack för infon och kul att "vi" är såpass många och en växande skara.

Edit: Har jag förstått rätt om att Itunes nerladdningarna inte är medräknade i dessa siffror? Är så jag själv och dom flesta jag känner lyssnar så då bör totalen med alla olika sätt att lyssna inräknade ge riktigt respektabla siffror!

iTunes är inräknat. Dock inte Youtube (där vi inte längre lägger upp, men en del andra gör det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in