2013-09-15, 17:39
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Detta publicerades på en blog vid namn TankeTornet, och har ett väldigt tydligt budskap och vettigt innehåll. Det är inte jag som skrivit detta, men allt som han skriver stämmer verkligen. Alla ni såkallade anti-rasister får gärna besvara. Hur ställer ni er till detta öppna brev?

Ett litet utdrag från publikationen:
Öppet brev till alla s.k ”antirasister”:
Jag blir uppriktigt trött och irriterad på allt detta trams med namnlistor, upprop, manifestationer och demonstrationer ”mot rasism och främlingsfientlighet”. Jag är givetvis emot alla former av hat, rasism, diskriminering, mobbning, våld o.s.v. Men när ”antirasisterna” kampanjar ”mot rasism och främlingsfientlighet”, så är det oftast en fortsatt massinvandring, mångkultur och ett ökat islamiskt inflytande i samhället de kampanjar för. Och det har inget med antirasism att göra. När skall ”antirasisterna” fatta att Sverige inte har obegränsade resurser och att de resurser vi har, behövs för att klara sjukvård, äldreomsorg m.m till våra gamla, sjuka och arbetslösa? Om de nu är så engagerade och verkligen vill visa solidaritet med ”flyktingar” o.s.v, – så tycker jag de skall öppna sina egna plånböcker och sina egna hem istället för att kräva att alla andra skall vara med och betala notan.

Läs hela publikationen på TankeTornet
Citera
2013-09-16, 13:01
Medlem
slipZens avatar
Så antirasister är egentligen rasistiska mot svenskar?

Jaha, det var ju ett intressant och tankeväckande öppet brev och inte alls samma dynga som vi ser varje dag här på fb.

Eller vänta, det var ju precis det det var. *gäsp*
Citera
2013-09-20, 08:57
Medlem
Kliniks avatar
Jag håller inte alls med skribenten...samma dravel som vanligt ju...
Citera
2013-09-20, 16:33
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Det är ju endast en massa fördomar och inte en endaste källa i texten du länkar till. Finns det verkligen folk som tar sådana texter seriöst?
Citera
2013-09-23, 12:58
Medlem
Problemet är inte att folk kommer in. Problemet är att kapital åker ut.

Ja, väldigt lätt förklarat då.
I slutändan är det inte så svårt att ge någon en spak och låta den gräva efter koppar eller plantera skog eller säd för den delen.

Om vi ska vara brutalt ärliga så att säga.
Citera
2013-10-08, 06:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Det är ju endast en massa fördomar och inte en endaste källa i texten du länkar till.
Finns det verkligen folk som tar sådana texter seriöst?
Jodå, det finns det, alla som sympatiserar med SD etc.
Citera
2013-10-11, 18:50
Medlem
Jag funderar på varför arbetarrörelsen är för invandring oavsett hur resurser distruberas.

För stunden så finns det 100.000 bostadslösa i bara stockholm, dessutom så är en fjärdedel av landets unga arbetslösa. En seriös arbetsrörelse hade väl ändå sagt något i stil med " tja, vi har inte resurserna för stunden och även fast det skulle räcka en stund med att dela resurserna ett tag så har väl ändå det sitt tak. Det bästa vi kan göra nu för arbetare och jämställdheten är väl att strypa invandringen så att alla först och främst kan få ett jobb, en bostad och efter som vi erbjuder det så kanske dom även röstar fram ett hårdare vänster parti"

Jag undrar ärligt för även fast jag inte är det minsta rasistiskt så ser jag inte hur allt ska lösas för stunden iallfall, och det behövs.. desperat mycket att förneka det är att förneka arbetare som alltid får ta kängan av en dålig ekonomi och borgarsvin vid makten..
Citera
2013-10-11, 19:49
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypen
Jag funderar på varför arbetarrörelsen är för invandring oavsett hur resurser distruberas.

För stunden så finns det 100.000 bostadslösa i bara stockholm, dessutom så är en fjärdedel av landets unga arbetslösa. En seriös arbetsrörelse hade väl ändå sagt något i stil med " tja, vi har inte resurserna för stunden och även fast det skulle räcka en stund med att dela resurserna ett tag så har väl ändå det sitt tak. Det bästa vi kan göra nu för arbetare och jämställdheten är väl att strypa invandringen så att alla först och främst kan få ett jobb, en bostad och efter som vi erbjuder det så kanske dom även röstar fram ett hårdare vänster parti"

En seriös arbetarrörelse gör inte eftergifter åt borgarsvinen genom att acceptera deras problemformuleringar. Då hamnar man bara i en nedåtgående spiral.

"Vi har inte nog med pengar pga invandringen."
- Okej, då minskar vi invandringen.

"Vi har inte nog med pengar pga för höga löner."
- Okej, då taggar vi ner med våra lönekrav.

"Vi har inte nog med pengar pga dyra skyddsnät och anställningsskydd"
- Okej, då offrar vi det med.

Osv osv osv.

Pengarna finns. Konflikten mellan invandrare och svenskar är en falsk sådan.
Citera
2013-10-24, 00:47
Medlem
Zaaphs avatar
I vanlig ordning är det inget nytt, eller faktabaserat som presenteras. Så länge minst 133 miljarder fifflas bort (enligt skatteverkets uppskattning 2008) och parasiterna på toppen får bidrag för att köpa hembiträden och läxhjälp så ser jag ingen anledning att klaga på invandringens "kostnader".
Kom tillbaka med ditt brev när vi har fått pli på (avskaffat) överklassen så är min övertygelse att det inte längre är relevant.

Överklassen tjänar enormt på om arbetarklassen bråkar om småsmulor/bidrag istället för att undra vars de stora summorna tar vägen. Detta försöker jag motverka genom bla namnlistor, manifestationer och opinionsbildning. Hur verkningsfullt det är är en annat femma, men jag kör på tills jag hittar något effektivare.
Citera
2013-10-24, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
En seriös arbetarrörelse gör inte eftergifter åt borgarsvinen genom att acceptera deras problemformuleringar. Då hamnar man bara i en nedåtgående spiral.

"Vi har inte nog med pengar pga invandringen."
- Okej, då minskar vi invandringen.

"Vi har inte nog med pengar pga för höga löner."
- Okej, då taggar vi ner med våra lönekrav.

"Vi har inte nog med pengar pga dyra skyddsnät och anställningsskydd"
- Okej, då offrar vi det med.

Osv osv osv.

Pengarna finns. Konflikten mellan invandrare och svenskar är en falsk sådan.

Fast det som ni löjligt nog kallar "arbetarrörelse" har ni ju noll stöd i.

Har ni aldrig funderat på varför? Att det kanske har med er sekterism att göra?
Citera
2013-10-24, 05:47
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Fast det som ni löjligt nog kallar "arbetarrörelse" har ni ju noll stöd i.

Har ni aldrig funderat på varför? Att det kanske har med er sekterism att göra?

Vilka "ni"? De anti-rasistiska partierna S och V har tillsammans stöd av 40% av befolkningen. Öppet anti-rasistiska LO har 1,5 miljoner medlemmar.

Det är en hel del folk.
Citera
2013-10-24, 06:23
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Detta publicerades på en blog vid namn TankeTornet, och har ett väldigt tydligt budskap och vettigt innehåll. Det är inte jag som skrivit detta, men allt som han skriver stämmer verkligen. Alla ni såkallade anti-rasister får gärna besvara. Hur ställer ni er till detta öppna brev?

Ett litet utdrag från publikationen:
Öppet brev till alla s.k ”antirasister”:
Jag blir uppriktigt trött och irriterad på allt detta trams med namnlistor, upprop, manifestationer och demonstrationer ”mot rasism och främlingsfientlighet”. Jag är givetvis emot alla former av hat, rasism, diskriminering, mobbning, våld o.s.v. Men när ”antirasisterna” kampanjar ”mot rasism och främlingsfientlighet”, så är det oftast en fortsatt massinvandring, mångkultur och ett ökat islamiskt inflytande i samhället de kampanjar för. Och det har inget med antirasism att göra. När skall ”antirasisterna” fatta att Sverige inte har obegränsade resurser och att de resurser vi har, behövs för att klara sjukvård, äldreomsorg m.m till våra gamla, sjuka och arbetslösa? Om de nu är så engagerade och verkligen vill visa solidaritet med ”flyktingar” o.s.v, – så tycker jag de skall öppna sina egna plånböcker och sina egna hem istället för att kräva att alla andra skall vara med och betala notan.

Läs hela publikationen på TankeTornet

Det öppna brevet var på pricken. Anti-rasister har som enda mål att islamisera hela Europa och hela Sverige och att göra om staten Israel till en islamistisk diktatur. Anti-rasister betraktar allt som är svenskt, europeiskt och israeliskt som rasistiskt per definition. Personligen är jag ingen biologisk rasist eftersom flera av mina vänner är icke-muslimska svarta men jag är däremot islamofob på mycket goda grunder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in