2013-09-20, 06:01
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Så länge det funkar är det inget problem. Om det inte funkar kan man kommunicera via chat. Det kan vara otillräckligt men då får man väl byta op.

Chaten har dom ju tagit bort. Och bara det ger ju ett extra dåligt intryck.
Citera
2013-09-20, 07:51
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Missade det! Dock är öppettiderna väldigt snåla, 9-17...

Ja, jag håller med om att det är snålt tilltagna öppettider, men det går ju trots allt faktiskt att ringa, till skillnad från Hallon och Halebop.
Citera
2013-09-20, 11:58
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Chaten har dom ju tagit bort. Och bara det ger ju ett extra dåligt intryck.

Ok, man kan iaf skicka meddelanden och få svar när man är inloggad så man kan kommunicera med dem.
Citera
2013-09-21, 16:47
Bannlyst
Hallon är snabba att svara på epost har jag märkt i alla fall.
Citera
2013-09-22, 10:14
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag beställde ett kontantkort på test i fredags kväll, så dom skickar det antagligen på måndag så jag får det på tisdag.

Men dagarna har redan börjat ticka så när jag väl får kortet så är det 26 dagar kvar istället för 30, det var ju jävla dumt att beställa just då. Men inte trodde jag att det skulle börja räkna innan jag fått kortet (Aktiverats).
Citera
2013-09-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Jävla deal. Haha finns ju operatörer som erbjuder internet för 200kr/mån och mindre. Själv kör jag en utländsk operatör och betalar 300kr för obegränsat 6mån, dvs 50kr/mån!
Förstår inte varför surf ska vara så dyrt i Sverige!

Jag är så nyfiken så jag frågar dig vad för operatör använder du?

Till er andra: Är det någon som vet eller använder Hallon som kan säga om täckningen är bra? 249 för obegränsade minuter, SMS/MMS och 5 GB surf som räcker för mig låter ju lite väl bra.

Jag befinner mig mest runt i Västra götaland och Skåne. Jag är själv inte nöjd min täckningen som jag har på Telia och sedan försöker jag att minska mina kostnader.
Citera
2013-09-23, 16:21
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto

Till er andra: Är det någon som vet eller använder Hallon som kan säga om täckningen är bra? 249 för obegränsade minuter, SMS/MMS och 5 GB surf som räcker för mig låter ju lite väl bra.

Jag befinner mig mest runt i Västra götaland och Skåne. Jag är själv inte nöjd min täckningen som jag har på Telia och sedan försöker jag att minska mina kostnader.

Om du vill sänka kostnaderna, kika då också på Telenor Kontant Fri 150kr och Fast 200kr. Tele2/Comviq fungerar alldeles för dåligt för att bry sig om.
Senast redigerad av atjautigs 2013-09-23 kl. 16:23.
Citera
2013-09-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Om du vill sänka kostnaderna, kika då också på Telenor Kontant Fri 150kr och Fast 200kr. Tele2/Comviq fungerar alldeles för dåligt för att bry sig om.

Att binda mig igen till Tele2/Comviq finns inte på kartan för mig. Upplevde täckningen och kvalitén på samtalen sämre än vad jag gör nu.

Saken är den jag har ett abb som kostar 399 där jag får surfa för 5GB, 1000min, 1000 SMS och MMS och med en telefon inkluderat i 24 månader. Nu är det 3 månader kvar på det nu och jag funderar på andra alternativ som är billigare i månaden.
Citera
2013-09-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs

Tycker du annars Telenor är ett så mycket vettigare alternativ? Hallons 249kr abb/kontantkort verkar ju väldigt prisvärt. Det är redan sjukt mycket billigare än det jag har. Det enda är hur täckningen kommer bli om man har Hallon.
Citera
2013-09-29, 21:43
Medlem
Någon från Norrland som kan säga hur Hallon ter sig här uppe? Som många andra så löper mitt abonnemang ut snart också, inte bara är hallons erbjudande mycket bättre än det jag har nu. Som sagt ett gammalt halebop abonnemang. Men priset är också billigare samt ingen bindningstid, vilket som vore otroligt skönt att ha.

Vet förövrigt väldigt få som kör med 3 som operatör här uppe, och då jag antar att Hallon kör via deras nät, så blir jag väldigt tveksam.. vill ju inte skaffa något som inte ens går att ringa med.
Citera
2013-09-30, 08:48
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Någon från Norrland som kan säga hur Hallon ter sig här uppe? Som många andra så löper mitt abonnemang ut snart också, inte bara är hallons erbjudande mycket bättre än det jag har nu. Som sagt ett gammalt halebop abonnemang. Men priset är också billigare samt ingen bindningstid, vilket som vore otroligt skönt att ha.

Vet förövrigt väldigt få som kör med 3 som operatör här uppe, och då jag antar att Hallon kör via deras nät, så blir jag väldigt tveksam.. vill ju inte skaffa något som inte ens går att ringa med.
Bästa sättet är ju att testa själv, skaffa ett kontantkort http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AccessoryPicker/

Beror ju såklart på var i Norrland du befinner dig, har för mig att Norrland är rätt så stort

Kollar man på täckningskartan så ser det inte speciellt lovande ut http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Tackning--drift/Tackningskarta/
Citera
2013-10-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Om du menar den utländska operatören så ingen hemlighet med det. Saunalahti www.saunalahti.fi till dem som nyfikna och inte tror.
Bör finnas info på svenska och engelska också.
Nackdel, tja du måste bo så du har täckning på deras nät och sändare dvs i Finland eller som jag på gränsen till Finland där vi får "overspill" då signalerna ej vet var gränsen går (tack o lov när man har annars det svenska både dyra, begränsade och dåliga data avtalen alternativ dyrt och dessutom dåligt Adsl abb där hastigheten går mer jojo än mobilt bredband dvs pest och kolera att välja mellan).

Till de svenska telefonsamtalen och sms använder jag Telenor kontant (billigare och bättre får du leta efter och lär inte hitta när det gäller samtal). Däremot suger deras (som alla andra svenska näts) data avtal nåt enormt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in