Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Det vet vi ju inte eftersom utredningen har fokuserat på KJ och det är min främsta kritik mot utredningen. Jag har ju inte varit i Boden och fattat beslut om utredningsåtgärder och inte heller har jag tagit del av annat än alla andra som läst FUP. Därav kan jag inte, lika lite som någon annan, besvara din fråga.
Jag har heller inte påstått att KJ inte kommer att fällas. Jag har bara gjort gällande att utredningen har varit dålig på att utesluta andra eventuella GM och då främst MB. Vem vet vilka fynd som hade gjorts om man satt span på MB samt gjort tekniska undersökningar i hans hem, bil, restaurang etc? Inte jag i alla fall.
Sen måste man givetvis fokusera utredningen på, såvitt känt, tänkbara GM. Det säger sig självt.
Om du kritiserar utredningen för att ha fokuserat på KJ är det konstigt att du själv fokuserar på MB, trots att bevisen och indicierna mot honom är svagare än mot KJ. Du använder ju till och med hypotetiska fynd för att motivera ditt intresse för honom. Och såvitt det är känt är den samlade bevis- och indiciekedjan mot KJ starkare än mot MB eller nån annan, eller hur?
Bevis och indicier mot MB eller nån annan kan också bortförklaras och ifrågasättas. Nån (kanske KJ) vill sätta dit honom. VB kan ha råkat lämna blodspår i hans hem, bil och restaurang. Om han skulle erkänna kanske han gör det för att han är rädd. Och så vidare...