2013-10-23, 19:04
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
ANG Tejpen Leukopor
Det vanligaste verkar vara att 2,5cm Leukopor tejpen är på 5m lång
På rullen i KJs hem fanns det 4,31m kvar och man hade hittat 2,2m tejp på VBs kropp.
Så jag tycker att det verkar mindre troligt att det är tejp från samma rulle iaf.

Var hittar du det? Jag ser bara Leukopor 9,2m oavsett längd här: http://shop.vetgross.se/sv/kirurgisk-tejp.html
Citera
2013-10-23, 19:05
Medlem
ME077s avatar
Tror ni det var Gustav Lidstr*m som följde med KJ hem till brorsan på kvällen 4/5? Eller hade KJ´s mamma missförstått? Vilken Gustav annars kan det vara? (Minns just nu ingen annan nämnd Gustav).
Citera
2013-10-23, 19:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
ANG Tejpen Leukopor
Det vanligaste verkar vara att 2,5cm Leukopor tejpen är på 5m lång
På rullen i KJs hem fanns det 4,31m kvar och man hade hittat 2,2m tejp på VBs kropp.
Så jag tycker att det verkar mindre troligt att det är tejp från samma rulle iaf.

Se bild på sidan 299 och så tänker du "halv" tejp.
Citera
2013-10-23, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Än mer viktigt för åtalet är att det finns spår av offrets blod på den tejprulle som fanns i bostaden, på två ställen dessutom. Men det är inte helt säkert att tejpen kommer från exakt samma rulle, i förundersökningen sägs att "resultaten talar i någon mån för" att tejpbitarna på offret kommer från rullen i bostaden.

– Tejperna är av samma fabrikat och matchar varann men det är inte 100 procent säkert, som Anna Bergström säger.

http://www.kuriren.nu/pitea/default.aspx?articleid=7006282

Det sades på presskonferensen av åklagarna att tejpen är av samma fabrikat både den på mordoffret och den som fanns i misstänktes badrum-
Så då får man prova det i domstolen och se vad som kan komma fram med SKLs analyser,.
Jag tror också att det är samma fabrikat på tejpbitarna som tejprullen i KJ:s bostad, men att det är annat fabrikat på tejprullarna i Saaben.
Citera
2013-10-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det vet vi ju inte eftersom utredningen har fokuserat på KJ och det är min främsta kritik mot utredningen. Jag har ju inte varit i Boden och fattat beslut om utredningsåtgärder och inte heller har jag tagit del av annat än alla andra som läst FUP. Därav kan jag inte, lika lite som någon annan, besvara din fråga.

Jag har heller inte påstått att KJ inte kommer att fällas. Jag har bara gjort gällande att utredningen har varit dålig på att utesluta andra eventuella GM och då främst MB. Vem vet vilka fynd som hade gjorts om man satt span på MB samt gjort tekniska undersökningar i hans hem, bil, restaurang etc? Inte jag i alla fall.

Sen måste man givetvis fokusera utredningen på, såvitt känt, tänkbara GM. Det säger sig självt.
Om du kritiserar utredningen för att ha fokuserat på KJ är det konstigt att du själv fokuserar på MB, trots att bevisen och indicierna mot honom är svagare än mot KJ. Du använder ju till och med hypotetiska fynd för att motivera ditt intresse för honom. Och såvitt det är känt är den samlade bevis- och indiciekedjan mot KJ starkare än mot MB eller nån annan, eller hur?

Bevis och indicier mot MB eller nån annan kan också bortförklaras och ifrågasättas. Nån (kanske KJ) vill sätta dit honom. VB kan ha råkat lämna blodspår i hans hem, bil och restaurang. Om han skulle erkänna kanske han gör det för att han är rädd. Och så vidare...
Citera
2013-10-23, 19:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Var hittar du det? Jag ser bara Leukopor 9,2m oavsett längd här: http://shop.vetgross.se/sv/kirurgisk-tejp.html

Leukopor är rullen som är beslagtagen av polisen från saaben inte den som skickats till SKL.
Citera
2013-10-23, 19:12
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Är det samma gamla plasttejp av det tjockare materialet?
Hittar det inte på bilderna.
Citera
2013-10-23, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Tyvärr för hans egenskull så har han advokaten -BF- Vilket är Norrbottens " ABSOLUT " mest värdelösa advokat, vågar nästan påstå SVERIGES.

Har sagt det förut & säger det igen, hade han eller någon i hans familj haft lite IQ, så hade dom avsatt BF & tagit in en vassare advokat ( Peter ahltin ) lr någon hade gjort slarvsylta av de bevis som finns idag & KJ hade gått fri till 95 %

Det här skulle vara intressant om du kunde utveckla, varför är BF så värdelös?

Du får troligen medhåll av KJ:s Pappa om att han inte är direkt kunnig då han vid flertalet
gånger försökt ersätta Forsberg med en annan advokat.
Citera
2013-10-23, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror ni det var Gustav Lidstr*m som följde med KJ hem till brorsan på kvällen 4/5? Eller hade KJ´s mamma missförstått? Vilken Gustav annars kan det vara? (Minns just nu ingen annan nämnd Gustav).
Nej, KJ kom dit ensam. WT var där redan innan. Sid 1193.
Citera
2013-10-23, 19:14
Medlem
Har det kommit fram i FUP vilken tid VB skickade sitt sista sms-meddelande? (jag har inte kunnat lada ner FUPet).
Senast redigerad av matematiker 2013-10-23 kl. 19:18.
Citera
2013-10-23, 19:15
Medlem
Har ni tänkt på att Bo Forsberg bara verkar sitta o lyssna ?
Det här är typ det ända han kunde säga.

F: Vi…vi gör så att vi avbryter förhöret nu. Först ska jag fråga Bo Forsberg om han har något
att säga.
A: Nej, jag har ingenting som jag vill säga.
Citera
2013-10-23, 19:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Se bild på sidan 299 och så tänker du "halv" tejp.

Se bilden på sida 361 och så tänker du skitig övre kant i jämförelse med undre avdragna biten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in