2013-10-23, 18:50
Medlem
En sak som förbryllar mig är att VB - såvitt jag minns - tränade karate hela fem gånger i veckan!

Dels i Luleå och dels i Boden. Uppenbart var hon inte helt snabbfotad vilken gjorde att hon oftast skadade sig men också fick svårt att få sparringpartners.

Vilken roll spelade MB i detta? När hon hade tränat i Luleå plockade ofta MB upp henne och körde henne hem.

Undrar vem hennes tränare i Luleå heter. Har det stått någonstans?
Citera
2013-10-23, 18:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det där sa du även när jag presenterade att KJ troligast hade as. Inga nyheter. Vad är det som respektlöst enligt dig? Du är bra dum om du tror att någon tror att en tråd ställer diagnoser. Du behöer inte ideligen förklara hur det går till. Återigen säger jag att KJ har något ovanpå sin diagnos as som gör att han helt likgiltigt kan stycka både hundar och människor, för det tror jag att han har gjort. Han skapade tillfällen, han hade behov av att göra det här. Kan vi nu lämna vem som har rätt att ställa diagnos eller ej? Tror att KJs diagnoser, hittade som ohittade, rätt som felaktiga, är det minsta problemet familjen har. Jag kan tänka mig att brorsorna är mycket rädda för att bli inblandade och indragna i den här skräcken, som det innebär att ha en bror inlåst på rättspsyk.

Nej, alla mördare är inte psykopater, nu har du sagt det och det var heller inget nytt. Vad tror du om folk, glider du lite ovanpå eller har du någon öm tå? Linda nu in foten och sluta vara så förbaskat jobbig.

Det som framkommit om att han bett en kompis vara hygglig mot VB är intressant, här vill KJ skydda VB. Vi pratar nog tyvärr om en dubbelnatur, vilket är hyfsat typiskt för någon som är "psykopat". Det vore intressant att få veta vem kompisen är som inte gillar thaitjejer. Hur mycket påverkade han KJ tro? Det har tidigare varit uppe att KJs relation till någon kan ligga bakom det här. Kom ihåg att KJ enligt ryktena var bisexuell, och även det stämde! Tänk om mordet är en invecklad soppa av känslor för den här killen?

Har ingen P7a gjorts? Där bör ju finnas en indikation på vilken mental hälsa JK kan ha.
Men han sitter ju på rättspsyk, så nog fan är det något som inte stämmer med honom, och då tänker jag inte på hans rivmärke direkt.
Citera
2013-10-23, 18:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hur går det? Har ni kommit fram till något om tejpen efter dessa senaste 8 sidors diskussion?

Nej, vi har fastnat i klistret kan man säga.
Citera
2013-10-23, 18:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En sak som förbryllar mig är att VB - såvitt jag minns - tränade karate hela fem gånger i veckan!

Dels i Luleå och dels i Boden. Uppenbart var hon inte helt snabbfotad vilken gjorde att hon oftast skadade sig men också fick svårt att få sparringpartners.

Vilken roll spelade MB i detta? När hon hade tränat i Luleå plockade ofta MB upp henne och körde henne hem.

En Franceska.
Citera
2013-10-23, 18:56
Medlem
rayraviolis avatar
Tråden är ju ännu rörigare än den var i slutet av maj. Flikar in ett par frågor som varken handlar om karatetränare, tejprullar eller KJ:s eventuella skuld:

Värnet som tömdes på vatten, finns det med på kartan i trådstarten? Och: Kan nån bedöma om det var fruset vid tidpunkten för mordet och ett par veckor framåt? Jag är förstås intresserad av om gärningsmannen kan ha sköljt av kroppsdelarna där.
Citera
2013-10-23, 18:56
Medlem
Namibia1s avatar
ANG Tejpen Leukopor
Det vanligaste verkar vara att 2,5cm Leukopor tejpen är på 5m lång
På rullen i KJs hem fanns det 4,31m kvar och man hade hittat 2,2m tejp på VBs kropp.
Så jag tycker att det verkar mindre troligt att det är tejp från samma rulle iaf.
Citera
2013-10-23, 18:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp45775685
Citera
2013-10-23, 18:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Än mer viktigt för åtalet är att det finns spår av offrets blod på den tejprulle som fanns i bostaden, på två ställen dessutom. Men det är inte helt säkert att tejpen kommer från exakt samma rulle, i förundersökningen sägs att "resultaten talar i någon mån för" att tejpbitarna på offret kommer från rullen i bostaden.

– Tejperna är av samma fabrikat och matchar varann men det är inte 100 procent säkert, som Anna Bergström säger.

http://www.kuriren.nu/pitea/default.aspx?articleid=7006282

Det sades på presskonferensen av åklagarna att tejpen är av samma fabrikat både den på mordoffret och den som fanns i misstänktes badrum-
Så då får man prova det i domstolen och se vad som kan komma fram med SKLs analyser,.
Citera
2013-10-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En Franceska.

OK. Skulle vara intressant att höra honom uttala sig om VB:s talang vad gäller karate. Troligtvis helt OT.
Citera
2013-10-23, 18:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victorajt
Jag får känslan att det är med honom han bär ut det 150cm långa övertäckta säcken med den 7-8 maj.
För om KJ behöver hjälp med att dra ut en död liten thai brud ur lägenheten vem är då bättre kandidat än Kjs kompis som utrycker hat mot thailändare.
Jag är helt säker på att KJ har en medhjälpare 1 person har sett han på nära håll.
vem av hans vänner stämmer in på den luddiga beskrivningen?

Då är du ju tllbaks till ruta 1. Åklagaren säger på presskonferensen att brottsplatsen inte har hittats. Det kan ju finnas förklaringar till det också till exempel att hon sövts ner, burits ut och till FP där hon mördats "på riktigt" och styckats. Allt är möjligt.
Citera
2013-10-23, 19:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har ingen P7a gjorts? Där bör ju finnas en indikation på vilken mental hälsa JK kan ha.
Men han sitter ju på rättspsyk, så nog fan är det något som inte stämmer med honom, och då tänker jag inte på hans rivmärke direkt.
Jo, det har gjorts en P7. Den finns länkad i tråden.
Citera
2013-10-23, 19:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
OK. Skulle vara intressant att höra honom uttala sig om VB:s talang vad gäller karate. Troligtvis helt OT.

Honom blir svårt för det är en henne. Uttalandet står i FUP. Raskt tillbaks till sökfunktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in