2013-10-23, 16:45
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Fattar inte vad du pratar om, är det inte bra att en sida som Avpixlat hänger ut de värsta kriminella i Sverige ???

Det är för att du är trög. Hur får du det till att vara något positivt? Är det inte därför vi har ett fullt fungerande och organiserat rättväsen? Förstår du problematiken i att låta hatsajter som Avpixlat ta på sig det ansvaret? Då kanske du ska flytta till Somalia om du anser att anonyma, privatperson och kriminella ska sköta polisarbeten.
Citera
2013-10-23, 16:48
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Men är inte aftonbladet en hat sida som hetsar mot Sd are hänger ut folk fram och tillbaka bara för att få några klick på sajten???

Nej du frosenfist väx upp och titta dig i spegeln eller kryp ut från den håla du verkar sitta i !

Ska skänka en slant jag med bara för att jag hatar aftonbladet och deras jävla propaganda USCH !!!

Det kanske de är. Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte speciellt insatt i hurvida Aftonbladet kan anses vara en hatsajt eller inte.
Citera
2013-10-23, 16:56
Medlem
Sigstens avatar
Har de publicerat namn också eller bara yrke, ålder och stad?

Om jag skänker pengar till AP får jag också vara med på hatsajten Aftonbladet då? Jag vill också bli en kändis!
Citera
2013-10-23, 16:58
Medlem
Trist att det förekommer åsiktsregistrering på det här sättet och att aftonblaskan säljer ut register om vad folk har för åsikter till sina plusmedlemmar.
Citera
2013-10-23, 17:00
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Vilka är svinen? Låt kartläggningen börja!

AB m fl. ligger ju inne med namnen och det finns nog en ganska stor risk eller chans om man vill kalla det att listan namnen kommer att läcka ut förr eller senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Har de publicerat namn också eller bara yrke, ålder och stad?

Inga namn

Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Om jag skänker pengar till AP får jag också vara med på hatsajten Aftonbladet då? Jag vill också bli en kändis!

Men ring till AB då och outa dig själv. Du kan ju kanske få vara med på en intervju.
Senast redigerad av Mihailovic 2013-10-23 kl. 17:04.
Citera
2013-10-23, 17:05
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
AB m fl. ligger ju inne med namnen och det finns nog en ganska stor risk eller chans om man vill kalla det att listan namnen kommer att läcka ut förr eller senare.

Hoppas de kommer ut med namnet snart. Börjar bli riktigt otålig här!

För övrigt så är jag rätt så besviken på FB...15 sidor och NADA...

Här kommer lite info om idioterna för den som har missat det:

Citera
2013-10-23, 17:08
Medlem
Det är då bra märkvärdigt att det går med ett sånt register, men inte ett över zigenare.
Citera
2013-10-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Skatteverket hälsar och tackar hjärtligt för alla donationer.

Blir det så att det hamnar på Ekeroths ansvar -såsom skedde förra året- med tanke på att det inte verkar föras någon bokföring och betalas ut svarta löner lär säkert 95 % av dessa donationer gå till skatter, avgifter, moms, skattetillägg m.m.

Så skänk på bara.

Undra om dom som betalar är medvetna om detta?

Det gäller väl de pengar som betalas in via hans BG-konto och inte det som skänks via Paypal, antar jag? Men visst kan man vara skadeglad för det lilla om man vill det. Förövrigt även det en otäck historia, att Skatteverket läcker sekretessbelagda uppgifter från en pågående utredning till kvällspressen.
Citera
2013-10-23, 17:12
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Jag undrar hur Aftonbladet kommit över uppgifterna. Om det är Paypal som läckt dem så har de brutit mot banksekretessen, vilket är allvarligt. Kan Avpixlat bevisa att detta är något som Paypal gör eller har satt i system så kan de i värsta fall få sitt tillstånd att verka i Sverige indraget.

Varför är det så lite snack om det här? Antingen har man fått uppgifterna direkt från PayPal vilket ju är för jävligt och oetiskt av PayPal eller så publicerar AB uppgifter som tillkommit genom brott och det måste ju vara rent åt helvete pressetiskt?
Citera
2013-10-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar-byter-lampa
Det är då bra märkvärdigt att det går med ett sånt register, men inte ett över zigenare.

Intressant invändning.

Aftonbladet förfärar sig över att polisen kartlägger kriminella romer, men har själva inga problem med att kartlägga människor som inte ens misstänkts för något brott utan bara stöttat en av deras, får man betrakta dem som, konkurrenter.

Dessutom gör man så med illegala metoder genom att från en uppgiftslämnare köpa uppgifter som omfattas av banksekretess.
Citera
2013-10-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varför är det så lite snack om det här? Antingen har man fått uppgifterna direkt från PayPal vilket ju är för jävligt och oetiskt av PayPal eller så publicerar AB uppgifter som tillkommit genom brott och det måste ju vara rent åt helvete pressetiskt?

Om uppgifterna kommer direkt från PayPal så är det inte i första hand oetiskt, det är olagligt och regleras av §10 i lagen om bank- och finansieringsrörelse.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20040297.htm

Men Aftonbladet bryr sig nog inte om lagen när de har ett bra "scoop" på g.
Citera
2013-10-23, 17:23
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Om uppgifterna kommer direkt från PayPal så är det inte i första hand oetiskt, det är olagligt och regleras av §10 i lagen om bank- och finansieringsrörelse.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20040297.htm

Men Aftonbladet bryr sig nog inte om lagen när de har ett bra "scoop" på g.

Nä men nån borde ju bry sig om lagen eller åtminstone pressetiken. Hoppas det här kommer tillbaka och biter AB i röven. Ja alltså förutom att man gjort reklam för AP och återigen bevisat att det inte bara är arga unga män som är "högerextrema".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in