2013-10-23, 11:33
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Köp riktiga aktier istället. De där kan gå hur som helst och är rena lotteriet. Varför har du de aktierna???

Köp på Large cap istället

För att svara på din fråga:

Pengar har bara ett värde om man har tillräckligt mycket, så att man kan slippa arbeta.
Alltså att äga sin egen tid.

Allt under den gränsen är ointressant. om man nu inte gillar att köpa prylar, vilket jag inte gör.

jag orkar inte vänta 20 år på detta, därav mina placeringar i högriskbolag.

Vi har säkerligen olika syn på detta.
Citera
2013-10-23, 13:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Pengar har bara ett värde om man har tillräckligt mycket, så att man kan slippa arbeta.

Allt under den gränsen är ointressant. om man nu inte gillar att köpa prylar, vilket jag inte gör.

Varför inte köpa trisslotter istället? Det är ungefär lika stor sannolikhet att bli rik på lotter som att bli rik på aktier av din typ.

Det är bättre att jobba med en långsiktig portfölj och köpa in kvalitetsbolag över tid, även om det tar längre tid. Bra affärer har inte bråttom!
Citera
2013-10-23, 13:18
Medlem
BruceMosess avatar
Oniva Online Group - 40%
Mavshack - 15%
HM B - 10%
Swedbank A - 10%
Emotra - 10%
Apple - 5%

Likvida medel - 10%

Skulle Zuffa gå publikt skulle jag lägga minst 25% i det!
Citera
2013-10-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Köp bättre bolag isåfall, titta på Transcom, ligger själv i den.
Swedbank riktkurs 1.36
SEB riktkurs 1.5

Levererar bättre resultat för varje kvartal som går. Med lite flyt kan du plocka den på rekyl
Citera
2013-10-23, 13:42
Medlem
BruceMosess avatar
Citat:
Transcom, ligger själv i den.
Swedbank riktkurs 1.36
SEB riktkurs 1.5

Vad refererar dessa siffror till?
Citera
2013-10-23, 13:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Köp bättre bolag isåfall, titta på Transcom, ligger själv i den.
Swedbank riktkurs 1.36
SEB riktkurs 1.5

Levererar bättre resultat för varje kvartal som går. Med lite flyt kan du plocka den på rekyl

Det där ska man inte lita på. Riktkurser säger ingenting och "transan" är knappast ett kvalitetsbolag. Jag hade tittat på nån helt annan aktie . Varför inte ta in nån högutdelande bank på en dipp istället?
Citera
2013-10-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceMoses
Vad refererar dessa siffror till?
Deras riktkurser i kr. De gör fundamental analys och företaget och värderar företaget. Ställer sig frågan hur mycket en aktie borde vara värd.
Transcom har genererat dåliga siffror tidigare men nu har det vänt. De gör vinst och expanderar samtidigt. Att expandera kostar pengar och att generera vinst ändå är starkt. Det går åt rätt håll. Q4 rapporten blir spännande. Fortsätter de leverera på samma sätt kommer riktkurserna bli högre.
Citera
2013-10-23, 13:49
Medlem
BruceMosess avatar
Citat:
Deras riktkurser i kr.

Swedbank riktkurs 1.36 kr?
FYI - den står i 167 kr just nu.
Citera
2013-10-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det där ska man inte lita på. Riktkurser säger ingenting och "transan" är knappast ett kvalitetsbolag. Jag hade tittat på nån helt annan aktie . Varför inte ta in nån högutdelande bank på en dipp istället?

Det är ingen all in aktie men om du tittar på delårsrapporterna ser du ganska snabbt vilket håll utvecklingen går åt. Att tillägga är att Swedbank är väldigt försiktiga när de rekommenderar small cap aktier. De rekommenderar faktiskt bara två stycken. Transcom och Micronic mydata.
Leverar de? Ja. Låt vinnande hästar springa
Citera
2013-10-23, 13:51
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Läs om, läs rätt.
Citera
2013-10-23, 13:51
Medlem
Citat:

Syftar ju på deras riktkurs för Transcom och inte deras egna aktie.
Citera
2013-10-23, 13:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är ingen all in aktie men om du tittar på delårsrapporterna ser du ganska snabbt vilket håll utvecklingen går åt. Att tillägga är att Swedbank är väldigt försiktiga när de rekommenderar small cap aktier. De rekommenderar faktiskt bara två stycken. Transcom och Micronic mydata.
Leverar de? Ja. Låt vinnande hästar springa

Jag tycker det ser ut som aktien har en stark negativ långsiktig trend. Sådana aktier ska man vara riktigt försiktig med, även om man tycker att graden ser spännande ut.

Rekar är inget man ska ta fasta på. Däremot kan det vara ett bra säljläge om en rek drar upp värdet på en aktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in