Citat:
Du verkar riktigt arg, skrev vad du tycker, och sedan drämde du till med en diagnos på mig. Det bekräftar det jag påtalat att klagomål, missnöje och ovilja att svälja psykiatriskt mumbo-jumbo skit, besvaras med en diagnos.
Hade du jobbat inom psykiatrin hade du kunnat drämma till med en diagnos, och få sista ordet. Och därmed tysta mig.
Nu får du svar på tal, för jag avfärdar dig som en okunnig stolle, som missbrukar yttrandefriheten, till att hata de svaga som farit illa.
Min uppfattning av vården på Säter är att de visat upp sig i denna sak. De har visat att de tycker precis som du nu förmedlar, och därför är det inte värdig vård, som de tillhandahåller.
Min fundering är om det var detta som avsågs med vård när man stiftade lag och i övrigt tänkte igenom instruktioner och regler. Det har visat sig att institutioner lever sitt eget liv, med egna regler som vi andra inte känner till. Det visas upp något annat offentligt, än det verkliga Säter.
Freud påtalade överjaget, i kontrast till verkligheten, och jag menar att Vlad statuerat ett exempel inom psykiatrin, på hur han bedriver verksamhet, och på vad han visar upp utåt.
När det är upp till bevis, och bevis avses det man kallar beprövad vetenskap, och journal anteckningar, är han tomhänt. I en domstol. Förvisso bara en förvaltningsrätt, men med makt att avgöra om en människa ska vara frihetsberövad.
De flesta medborgare är i villfarelsen att det blir vård för skattepengarna, som uppföljs med journalanteckningar och diagnoser och utvärderingar. Särskilt i ett uppmärksammat fall om en seriemördare. Nu fanns bara random anteckningar, där det framkom att läkarna hade känslor som hämnd mot en patient.
Det putslustiga är att Vlad löser detta genom pladder och i övrigt med tomma ord, där hela hans uppenbarelse i rätten, visade på slarv och bristande respekt för allvaret i det som skett. Den del i härvan, som tillhör Säter blev hans ansvar när han håller kvar SB på lösa boliner och inte granskar det han ansvarar för. Han har satt sig i situationen där han framstår som Svarte Petter.