2013-10-23, 08:59
Medlem
highfives avatar
Jag skrev i går att jag tror att till 60% är det KJ som mördat och till 95% att han styckat. Naturligtvis min personliga uppskattning och inget annat.

Vi börjar med de resterande 5%. Då ser hypotesen ut på följande sätt; vi befinner oss kring den 15-16/5 någon gång. KJ har deltagit på egna sök och med Mps. Han vet att han är misstänkt för brottet, men känner sig rätt säker på att inte mördat någon (han är ju i sin störda bubbla så någonstans kanske han själv tvekar). Vid dessa datum får han någon form av tips om att söka på något specifikt ställe eller om det är ett ställe som i stort sett är väldigt förknippat med honom (vid stugan, i bakluckan eller något i den stilen). Kj finner på denna plats VBs döda och styckade kropp. Han hamnar i panik. Han har två val. Ett är att ringa polisen och säga "jo jag har hittat min flickväns kropp styckad i bakluckan på min bil". Det andra alternativet som han väljer är att ta hand om kroppen. Han åker hem och hämtar tejp, handskar och en plastpåse för att tejpa över huvudet på VB för han orkar inte se henne eftersom hennes ögon är öppna. Han ser även att kroppen är smutsig och väljer att tvätta av kroppen så gott det går. Sedan fraktar han kroppen till ett område som han är väl bekant med, nämligen till Mjösjöberget . Han åker upp med kroppsdelarna efter den lilla vägen som går som en metkrok alldeles vid och ovanför det gula huset, han bär kroppen cirka 15 meter till gropen/fp2 och placerar torsot i gropen. Ganska snabbt ser han att alla delar inte ryms där så han måste finna en bättre plats för kroppsdelarna. Han täcker över kroppen med stenar och ett par grenar lite snabbt. Tanken är att flytta allt till huset, men han börjar med benen. Han lägger de i bakluckan och åker ned med bilen som han ställer utanför det gula huset. Sen händer det som inte får hända. Han ser en liten minderårig som passerar på vägen. Fan. han väljer då att lämna platsen snabbt som ögat. Samtidigt ser han i ögonvrån en vit liten skåpbil som står parkerad cirka 50-60 meter upp efter vägen som går mot fortet. Han tycker sig även se en medelålders man i bilens närhet. Snabbt flyr han platsen.

De andra 95% tror jag i så fall har skett natten mot den 7/5. Tror det var Lalalaj som nämnde datumet. Tror detta med badet har en symbolisk och inte bara praktisk betydelse. Enligt den från LSS som besökte honom (Bosse) fick han kommunicera med KJ vid ytterdörren eftersom KJ låg i badet. Om jag minns rätt så var det även på förmiddagen. Handläggaren reagerade på dels att han badet, men framförallt att KJ badade så pass tidigt. Tror att KJ både kände sig mentalt och säkert även fysiskt "smutsig" efter nattens förehavande.

Jag har som ni ser skrivit mer text på de 5% än på det troliga. Rent tekniskt så kan det väl hålla eller?
Citera
2013-10-23, 08:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag skulle iaf inte tro att MB och KJ skulle lita på varandra så pass....? Skulle du be KJ om den tjänsten? Jag skulle det då rakt inte då jag skulle betvivla hans sinne för bortröjning av spår.

Hehe, nä knappast.

Det finns heller inget som talar för, kommunikation eller vittnesuppgifter, att MB kände till KJ förrän efter VB försvann. Först då började han söka information om KJ på nätet, förmodligen av samma anledning som alla vi andra.

Jag ser det scenariot som helt orimligt, det finns inget som helst stöd för detta.
Citera
2013-10-23, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hehe, nä knappast.

Det finns heller inget som talar för, kommunikation eller vittnesuppgifter, att MB kände till KJ förrän efter VB försvann. Först då började han söka information om KJ på nätet, förmodligen av samma anledning som alla vi andra.

Jag ser det scenariot som helt orimligt, det finns inget som helst stöd för detta.
Jag tror inte heller att MB och KJ har samarbetat.
Citera
2013-10-23, 09:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Alla som haft med MB att göra vet att han inte blir glad om man lägger sig i hans grejer eller utmanar honom.

Jag kan inte för en sekund inbilla mig att han var speciellt glad i att VB gav KJ blåsjobb för att tvinga fram hans uppmärksamhet.

Det är egentligen rätt traumatiskt att polisen inte lyckats återskapa MB:s sista sms med VB.

Det där undrar jag över.. Är det inte ganska enkelt i dagens läge att återskapa sms, bilder och annat från en telefon?
Citera
2013-10-23, 09:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tror du att det är mer sannolikt att MB är mördaren än KJ eller provar du bara hypoteser som kan bringa tvivel i en rättegång?
Citera
2013-10-23, 09:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Om vi då utgår från ditt scenario att MB skulle vara boven....
han mördar och styckar och helt random lyckas plantera spår som leds till KJ som av en händelse råkar vara den som senast, känt iaf, såg VB i livet? Sicken röta!

Detta ifall Lalajlaj har rätt i att kJ var en främling för MB innan mordet alltså.

Jag måste ha missat upplägget för MB som GM som du presenterat. Kan du länka eller måste jag arbeta? :-)
Citera
2013-10-23, 09:13
Medlem
mi*ha som hittade benen i ödehuset, varför rörde han vid benen? Har inte Missing people gett information om att inte röra nåt vid fynd? Åkte Mic*a med KJs bil vid söken? Hade han någon väska med sig och lade i KJs bagage? Frågorna hopar sig för mig...varför inte för utredarna?
Citera
2013-10-23, 09:13
Medlem
Namibia1s avatar
s. 918 i FUP
Om man ska kolla på märkligt mönster i kontakter så är det nog MB och AN.
Redan innan det var känt att VB var borta så var det skillnad i deras kontakt.
1/5-5/5 så har dom kontakt med varandra 3ggr på mob.
6/5-7/5 har dom kontakt 27ggr på mob (någon som kanske bröt ihop 6-7/5?)
Citera
2013-10-23, 09:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tror du att det är mer sannolikt att MB är mördaren än KJ eller provar du bara hypoteser som kan bringa tvivel i en rättegång?

Jag tror säkert att KJ's advokat kommer prova tvivelspåret, men jag tror inte han lyckas. Hur det än är så pekar de spår som finns mot KJ.
Men jag har så jävla svårt att se hur han klarat detta ensam?
Citera
2013-10-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
mi*ha som hittade benen i ödehuset, varför rörde han vid benen? Har inte Missing people gett information om att inte röra nåt vid fynd? Åkte Mic*a med KJs bil vid söken? Hade han någon väska med sig och lade i KJs bagage? Frågorna hopar sig för mig...varför inte för utredarna?

Jag har också funderat över detta. Kan ju vara så enkelt att han fick "hjärnsläpp" och rörde benen...eller så är han av samma skrot och korn som KJ och den som hjälpt till att t ex bära ut och gömma VB (ett vittne hade ju sett något som var ca 150 cm långt bäras ut av två män ifrån KJs hus) och att han var med vid söken för att hålla koll.
Citera
2013-10-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror säkert att KJ's advokat kommer prova tvivelspåret, men jag tror inte han lyckas. Hur det än är så pekar de spår som finns mot KJ.
Men jag har så jävla svårt att se hur han klarat detta ensam?
Håller med samt att om nu han planerat ett mord, så det första är väl att bränna upp bilen eftersom han haft en kropp där. Ett sånt spår hade han inte lämnat åt slumpen.
Citera
2013-10-23, 09:21
Bannlyst
MB visste ju ens inte vem KJ är hur skall han då veta va KJ har för bil och kunna plantera blod i bagageluckan?

Nej ni som tror på MB som mördare ni kan aldrig bli några bra kriminalare iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in