2013-03-17, 18:29
Medlem
Jag tycker nog att han är mycket vettig och smått genialisk i denna podcast.
Citera
2013-03-17, 20:56
Medlem
Enligt mig är det mest dravel som kommer ur hans mun. Han förde samtalet långt ifrån något sorts djup inom sig själv, utan pratade mest om sådant som kändes irrelevant i många fall.
Citera
2013-03-18, 22:04
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Jag tycker nog att han är mycket vettig och smått genialisk i denna podcast.
Instämmer helt och hållet.
Snacka om att vara fri i sin tanke, köra sitt eget race och stå för sina åsikter och ge fullständigt fan om vad andra människor tycker om det. Det finns inte många offentliga personer av hans kaliber i det här slätstrukna PK-landet.
Citera
2013-03-22, 11:14
Bannlyst
Han är sjuk i själen. Eventuellt besatt av en demon.

Sjuk i huvudet.

Podcasten är lika förvirrad som allt annat han gjort.
Citera
2013-04-01, 17:49
Medlem
Deferos avatar
Wahlbeck har ju in princip rätt i allt de han säger i podcasten. Sverige har tagit in allt för många invandrare samtidigt som alla som diskuterar problemet målas ut felaktigt som rasister av moralkärringar som exempelvis Magnus Betner. Han har rätt i de att kapitalismen förstört hela världen och även Sverige och för att vi ska kunna få allt på rätt bana igen måste vi göra oss av med det kapitalismen som är, med undantag av religonen, grunden till allt ont. Han har dessutom rätt i att de flesta komiker är allt för dåliga och allt för banala i sina skämt. Wahlbeck är själv lite mer komplicerad och försöker ofta överraska, dock med blandade resultat då han dessvärre själv inte alltid är jätte rolig. Men han gör en klockren analys på både Sverige, världen och komiker-Sveriges problem.

Citera
2013-04-17, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Wahlbeck har ju in princip rätt i allt de han säger i podcasten. Sverige har tagit in allt för många invandrare samtidigt som alla som diskuterar problemet målas ut felaktigt som rasister av moralkärringar som exempelvis Magnus Betner. Han har rätt i de att kapitalismen förstört hela världen och även Sverige och för att vi ska kunna få allt på rätt bana igen måste vi göra oss av med det kapitalismen som är, med undantag av religonen, grunden till allt ont. Han har dessutom rätt i att de flesta komiker är allt för dåliga och allt för banala i sina skämt. Wahlbeck är själv lite mer komplicerad och försöker ofta överraska, dock med blandade resultat då han dessvärre själv inte alltid är jätte rolig. Men han gör en klockren analys på både Sverige, världen och komiker-Sveriges problem.

Jo, han har rätt i sak, speciellt det om invandring och religion; det innebär dock inte att han är fullt psykiskt frisk, för även halvgalna människor kan ju komma med bra och intressanta poänger ibland.
Citera
2013-04-29, 01:24
Medlem
nietzs avatar
Nån slags bokstavskombination kanske han har. Är dock väldigt förtjust i honom, var inne i hans konsthandel och köpte en av hans tavlor för ett tag sen. Här lär han sina barn att "peka som en hipphoppare"
http://vimeo.com/44618804
Citera
2013-10-23, 08:57
Medlem
Legimitations avatar
Wahlbeck polisanmäld för misshandel – nekar
Citat:
Malmö. Galleristen Henrik Rönnquist i Malmö polisanmälde i går Peter Wahlbeck för misshandel.
Han hävdar att komikern rusade in på galleriet, tog strypgrepp och örfilade honom.
- Jag skällde ut honom efter noter, men det är absurt att påstå att jag misshandlat någon, säger Peter Wahlbeck.
http://www.expressen.se/kvp/wahlbeck-polisanmald-for-misshandel--nekar/

Performance art
Citera
2013-10-23, 09:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation

Performance art

Han gnäller och slåss för att ingen ville ha hans "tavlor". Bokstavsbarnet gör vad som helst för att hamna i media. Han är ganska liten och klen för att slåss, men vem vet. Diagnosen visar sig. Vilks fick sålt alla sina tavlor på samma galleri.
Citera
2013-10-23, 09:16
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Han gnäller och slåss för att ingen ville ha hans "tavlor". Bokstavsbarnet gör vad som helst för att hamna i media. Han är ganska liten och klen för att slåss, men vem vet. Diagnosen visar sig. Vilks fick sålt alla sina tavlor på samma galleri.

Liten?

Wahlbeck är en bit över 1 å 90.
Citera
2013-10-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation

Performance art

Kanske detta passar bättre i AB&K?

Offret verkar ju.. Jag vet inte..

https://www.facebook.com/he*rik.ron*quist

Citat:
Han var sur för att inget var sålt och började hota om att han ändå skulle ha pengar av mig, ta tillbaka tavlr som jag köpt för 10 år sen, nitade mig i ansiktet flera gånger, drog mig sedan i tröjan/halsen, strypte mig nästan. fin kille

Citat:
När jag tar av mig glasögonen för att jag är rädd för att få en smäll på käften har det gått långt. Finns inga ursäkter. JAG var rädd för min egen hälsa. Inte bra. Fy fan vilken dag. Tyvärr tror jag inte Peter Wahlbeck fattar det.

Slog han honom upprepade gånger, eller var han rädd för att bli slagen?
Citera
2013-10-23, 17:47
Medlem
Rimberts avatar
Man vet inte vad man ska tro.
Men jag kan mycket väl tänka mig att Peter kan ta ett strypgrepp på en gallerist, efter några öl.
Tycker ändå han är en skön person och en konstinstallation i sig själv.
Med det sagt har jag inte sett de aktuella konstverken själv.
Är det någon som har en eventuell länk till dem?

Vem skulle inte bli rasande om ingen ville köpa ens konstverk?
Han får väl trösta sig med att det är förhållandevis få riktiga konstnärer som får ett erkännande före sin död...
Tänk van Gogh, som var hånad och utskrattad så länge han levde...
Senast redigerad av Rimbert 2013-10-23 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in