2013-10-22, 21:36
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levitas
vad tror ni, kommer man att hitta den skyldiga?

är det en hämndaktion mot pojkens familj?
att komma åt pappan vi sonen?

Ne, jag tror vi ska skita i det här faktiskt. Vi gör som polisen och lägger ner.
Citera
2013-10-22, 21:53
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:

Jag tror man har en chans om man tar in färskt folk som inte läst något om mordet som metodiskt går igenom alla bevis, vittnen och tips man fått in. Som det är nu fokuserar man för mycket på mössan somjag ser det och spridda vittnesuppgiter från en park där det är allt från en GM med kraftiga ben (?) till någon mupp som rökt en cigg på en bänk som är misstänkta.

Jag tror det är en virrpanna som ligger bakom det här och om han lever idag tror jag han hittas inom psykvården eller de sociala myndigheterna.
Citera
2013-10-22, 22:20
Medlem
Citat:

Om han är i livet så tror det finns rätt goda möjligheter att till slut få tag på honom. Ulf Olsson fick man fast 15 år efter Helen-mordet, Haga-mannen tog det 6 år att hitta. Tyvärr är det väl ganska stor risk att vår GM är avliden och missades att kollas.
Citera
2013-10-23, 00:50
Medlem
White Christmass avatar
Finns det någon uppgift om någon bil i området som verkade misstänkt. Det kan ju ge svar på om mördaren väntade på rondellpojken. Kan vara en bil där det satt en kumpan i bilen. Någon som minns något?

Nu kör jag utan hästskor.

Kan 8-åringen ha varit knark kurir åt familjen? Han skulle lämna en beställning till en pundare, pundaren tyckte han hade fått för lite och konfronterade 8-åringen som var otrevlig i mun. Resten är historia.
Citera
2013-10-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Finns det någon uppgift om någon bil i området som verkade misstänkt. Det kan ju ge svar på om mördaren väntade på rondellpojken. Kan vara en bil där det satt en kumpan i bilen. Någon som minns något?

Nu kör jag utan hästskor.

Kan 8-åringen ha varit knark kurir åt familjen? Han skulle lämna en beställning till en pundare, pundaren tyckte han hade fått för lite och konfronterade 8-åringen som var otrevlig i mun. Resten är historia.
Svårt att kunna tänka mig en 8 åring agera knarkkurir av flera anledningar.
Enligt vittnen så avlägsna sig gm platsen till fots?
Hur vet man förresten att GM är av manligt kön?
Senast redigerad av Grismongis 2013-10-23 kl. 01:02.
Citera
2013-10-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Svårt att kunna tänka mig en 8 åring agera knarkkurir av flera anledningar.
Enligt vittnen så avlägsna sig gm platsen till fots?
Hur vet man förresten att GM är av manligt kön?

Framgår av DNA vilket kön GM har, så att det är en man är man helt säker på.
Citera
2013-10-23, 19:50
Medlem
Frassefrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Förövrigt kan jag meddela att min rörmokarlärling är avskriven. Han stämde in så precis men jag har nu varit i kontakt med honom och han har förklarat vad som hände denna morddagsmorgon..

Vissa saker gör honom otänkbar som GM.

Du tyckte att han lät som en möjlig gärningsman, så du frågade honom och han erkände inte, så du avförde honom? Jag hoppas att sakerna som gör honom "otänkbar som GM" är saker du kollat upp med fler personer än bara honom själv. Lämna namnet till polisen och låt dem topsa honom, anser jag.
Citera
2013-10-23, 20:59
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om han är i livet så tror det finns rätt goda möjligheter att till slut få tag på honom. Ulf Olsson fick man fast 15 år efter Helen-mordet, Haga-mannen tog det 6 år att hitta. Tyvärr är det väl ganska stor risk att vår GM är avliden och missades att kollas.
Men man kollar ju även "bakåt", det vill säga: Man kollar upp självmördare i efterhand om de verkar intressanta via dennes nära släktingar. Polisen har sagt så i alla fall, i vilken mån det har praktiserats vet jag dock ej men de är i alla fall medvetna om problemet och har medel för att kunna agera om de skulle vilja (fast nära släktingar, kan de tvångstoppsas? Låter tveksamt rent juridiskt... )
Citera
2013-10-23, 21:05
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Framgår av DNA vilket kön GM har, så att det är en man är man helt säker på.
På tal om kön...skulle GM kunna vara könsopererad och på så vis ha undkommit misstankar? Jag kom att tänka på detta när jag läste om mordet på Reijo Daag (Rekommenderat fall att läsa in sig på!)
Citera
2013-10-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Men man kollar ju även "bakåt", det vill säga: Man kollar upp självmördare i efterhand om de verkar intressanta via dennes nära släktingar. Polisen har sagt så i alla fall, i vilken mån det har praktiserats vet jag dock ej men de är i alla fall medvetna om problemet och har medel för att kunna agera om de skulle vilja (fast nära släktingar, kan de tvångstoppsas? Låter tveksamt rent juridiskt... )

Visst har de kollat avlidna personer, men av någon anledning kan han blivit missad. Kan vara att han hade en annan ålder en förväntade GM, både yngre och äldre är möjlig. Kan också vara att han bodde långt från mordplatsen, och därför kopplades han inte till morden när han avled. Kan också vara så att han dog i en olycka och ingen tänkte på dubbelmorden i samband med dödsfallet.
Citera
2013-10-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
På tal om kön...skulle GM kunna vara könsopererad och på så vis ha undkommit misstankar? Jag kom att tänka på detta när jag läste om mordet på Reijo Daag (Rekommenderat fall att läsa in sig på!)

Har tänkt den tanken jag också, att GM idag lever som kvinna. Osannolikt, precis som allt annat i det här fallet, men inte uteslutet.
Citera
2013-10-24, 11:30
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
Du tyckte att han lät som en möjlig gärningsman, så du frågade honom och han erkände inte, så du avförde honom? Jag hoppas att sakerna som gör honom "otänkbar som GM" är saker du kollat upp med fler personer än bara honom själv. Lämna namnet till polisen och låt dem topsa honom, anser jag.

Jag har gjort mer research kring denne rörmokarlärling än vad jag egentligen borde. Sammantaget ledde det till att jag helt säkert kunde avskriva honom.

Förövrigt är mitt förtroende helt förbrukat polisen i detta ärende. Ska väldigt mycket till innan jag tipsar i detta fall.

Varför ska jag ge dom tips dom ändå inte kollar upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in