2013-10-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag har pratat med en av tvillingarna. Polisen körde deras DNA tester precis som planerat. Polisen tog noll hänsyn till den gnällige morsan vilket jag tycker var helt korrekt.

Riktigt låg nivå på att sätta sig emot ett dna prov då polisen letar en dubbelmördare.

Men det finns idioter överallt så ingen är förvånad.

Var det en av tvillingarna som sa att polisen kollade DNA eller har polisen gått ut med det? Det måste finnas något svar eller lösning på denna gåta!

Var bor familjen till M nu?
Citera
2013-10-17, 14:04
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whunkarn
Var det en av tvillingarna som sa att polisen kollade DNA eller har polisen gått ut med det? Det måste finnas något svar eller lösning på denna gåta!

Var bor familjen till M nu?

Familjen Ammouri är sedan drygt 6 månader tillbaka ägare till Ammouris Livs i Vårberg Centrum.
Ganska populär butik med en klar invandrarkaraktär. Duktiga på halal kött.

Dom ägde tidigare ett liknande livs i Rågsveds C.

Såvitt jag vet bor dom flesta kring Skärholmen/Vårberg.

Sen har vi givetvis turerna i Växlingsbranschen men dessa har vi ju behandlat tidigare.
Senast redigerad av massepojken 2013-10-17 kl. 14:07.
Citera
2013-10-19, 15:01
Medlem
Benutzers avatar
Ägnade gårdagskvällen åt att läsa delar av denna tråd. oerhört intressant läsning!
Som jag har förstått det finns vissa privat-snokar härinne? vad väljer ni att gå vidare med?

Jag pluggade i Linköping med början 2005. I en parallellklass fanns en person som hade någon slags psykisk åkomma. Han yrade om att han varit i kontakt med utomjordingar, kom gåendes i korridorerna helsvettig och hade en stirrande blick, kunde börja snacka om helknasiga saker med random personer (jag har själv varit med om det). Om personerna viftade bort det han sa kunde han ta illa upp och bli irriterad. Känner ett par som gick i hans klass, de har nämnt att folk var livrädda för honom och hans skumma snack. Denna person kunde man även se cyklandes planlöst runt om i linköping.

Nu vet jag inte med säkerhet om han var boendes i linköping 2004, dock finns en möjlighet då killen gick om ett par klasser då han inte klarade av kurserna. Vet inte hur han fick ekonomin att gå ihop men antar att han hade uppbackning hemifrån alt. något slags statligt stöd.

Ponera att denna person stött på dessa två personer och inlett en konversation, varpå pojken/kvinnan lackat ur, varpå psyksnubben sett svart? ruskigt långskott, men om ni snokar vill snoka vidare i detta kan jag troligtvis bidra med ett namn.
Citera
2013-10-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benutzer
Ägnade gårdagskvällen åt att läsa delar av denna tråd. oerhört intressant läsning!
Som jag har förstått det finns vissa privat-snokar härinne? vad väljer ni att gå vidare med?

Jag pluggade i Linköping med början 2005. I en parallellklass fanns en person som hade någon slags psykisk åkomma. Han yrade om att han varit i kontakt med utomjordingar, kom gåendes i korridorerna helsvettig och hade en stirrande blick, kunde börja snacka om helknasiga saker med random personer (jag har själv varit med om det). Om personerna viftade bort det han sa kunde han ta illa upp och bli irriterad. Känner ett par som gick i hans klass, de har nämnt att folk var livrädda för honom och hans skumma snack. Denna person kunde man även se cyklandes planlöst runt om i linköping.

Nu vet jag inte med säkerhet om han var boendes i linköping 2004, dock finns en möjlighet då killen gick om ett par klasser då han inte klarade av kurserna. Vet inte hur han fick ekonomin att gå ihop men antar att han hade uppbackning hemifrån alt. något slags statligt stöd.

Ponera att denna person stött på dessa två personer och inlett en konversation, varpå pojken/kvinnan lackat ur, varpå psyksnubben sett svart? ruskigt långskott, men om ni snokar vill snoka vidare i detta kan jag troligtvis bidra med ett namn.

Detta är onekligen intressant, den person som du beskriver känns på något sätt som urtypen av den GM polisen hela tiden sökt. Tycker att du ska ge namnet till polisen, så får de undersöka saken. Att ge namnet till någon i tråden tycker jag inte du ska göra, ingen som vet hur den personen kommer hantera tipset.

Ska jag ändå ge någon svaghet till tipset är att han känns som så tänkbar som GM att det vore mycket märkligt om han inte redan var topsad. Men det kan finnas någon förklaring, exempelvis att han inte bodde i Linköping på hösten 2004 och på så sätt blivit glömd. Kanske åkte han till Linköping för att lära känna staden för att han hade skulle plugga där till våren, sista dag för ansökan till högskolan är 15 oktober, morden ägde rum 19 oktober. Besöket i staden kanske gav honom ångest, och för en redan instabil person kanske det gjorde att han helt tappade greppet.
Citera
2013-10-20, 02:16
Medlem
02-02-2012s avatar
Med tanke på vilka som skriver i tråden så ger jag dig rådet att kontakta polisen med namnet och inte ge det till någon annan. Det kan lätt bli fel om privatspanare skall börja göra polisens jobb och stalking är något jag kommer att tänka på.

Killen låter för mig intressan då det är en sådan jag tror GM kan vara, en student men inte riktigt en sådan som tar poäng eller ens lär sig det mest grundläggande i ämnet. Skulle killen komma från en annan stad bör du kontakta polisen med ett namn omgående.
Citera
2013-10-20, 18:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benutzer

Lämna självklart namnet till polisen, glöm inte att det finns en stor belöning för rätt tips och den vill du kanske ha själv.
Man ska inte nog inte överskatta polisens arbete, namnet kan dom ha fått tidigare men av olika anledningar lyckats slarva bort eller inte följt upp. Har tyvärr hänt förut.
Citera
2013-10-20, 18:39
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lämna självklart namnet till polisen, glöm inte att det finns en stor belöning för rätt tips och den vill du kanske ha själv.
Man ska inte nog inte överskatta polisens arbete, namnet kan dom ha fått tidigare men av olika anledningar lyckats slarva bort eller inte följt upp. Har tyvärr hänt förut.
Lägg ut namnet här! Vi är kommunister och delar lika
Citera
2013-10-21, 12:05
Medlem
massepojkens avatar
Känner man att man vill lämna tips till en utredning vars aktivitets och intressenivå är obefintlig, ja då ska man kontakta Jaan Staaf och co.

- Men om man ska tro lokalpressen så är "småkakan" en mkt upptagen man.
Motala har tydligen stora problem med snatterier bland ungdomarna. Denna utredning leds även den av Herr Staaf.

Ungdomarna går fortfarande fria. Detta är snatterier på en helt ny nivå, säger en oroad Jan Staaf(Östagöta Lokaltidning).

För att inte tala om all den tid han lägger på att lösa gåtan v75 varje vecka.

Vi kan väl helt enkelt konstatera att "småkakans" förtroendekapital är förbrukat och en omedelbar avgång förespråkas.
Citera
2013-10-21, 12:20
Medlem
massepojkens avatar
Den här tråden är alldeles för död för tillfället för min smak. Precis som polisen så har även vi förutfattade meningar om vår bild av mördaren.

Nu får vi skärpa till oss och tänka nytt. Jag hackar på konstant på "the cookie" men faktum är att vi andra inklusive mig själv är helt jävla odugliga.

Troligtvis ser lösningen helt annorlunda ut än vad vi kan föreställa oss i våra små begränsade hjärnor.

UPPRYCKNING ALLA!!!!!!
Citera
2013-10-21, 17:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Känner man att man vill lämna tips till en utredning vars aktivitets och intressenivå är obefintlig, ja då ska man kontakta Jaan Staaf och co.

- Men om man ska tro lokalpressen så är "småkakan" en mkt upptagen man.
Motala har tydligen stora problem med snatterier bland ungdomarna. Denna utredning leds även den av Herr Staaf.

Ungdomarna går fortfarande fria. Detta är snatterier på en helt ny nivå, säger en oroad Jan Staaf(Östagöta Lokaltidning).

För att inte tala om all den tid han lägger på att lösa gåtan v75 varje vecka.

Vi kan väl helt enkelt konstatera att "småkakans" förtroendekapital är förbrukat och en omedelbar avgång förespråkas.
Det kan vara småkakor som snattas i Motala och då förstår vi på tråden polisens oro
Citera
2013-10-21, 17:39
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Den här tråden är alldeles för död för tillfället för min smak. Precis som polisen så har även vi förutfattade meningar om vår bild av mördaren.

Nu får vi skärpa till oss och tänka nytt. Jag hackar på konstant på "the cookie" men faktum är att vi andra inklusive mig själv är helt jävla odugliga.

Troligtvis ser lösningen helt annorlunda ut än vad vi kan föreställa oss i våra små begränsade hjärnor.

UPPRYCKNING ALLA!!!!!!
Brottens karaktär förändras med tiden och människorna. I det här fallet kan finnas både hållhakar och hängslen.
Citera
2013-10-22, 21:21
Bannlyst
vad tror ni, kommer man att hitta den skyldiga?

är det en hämndaktion mot pojkens familj?
att komma åt pappan vi sonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in