Citat:
Ursprungligen postat av
Benutzer
Ägnade gårdagskvällen åt att läsa delar av denna tråd. oerhört intressant läsning!
Som jag har förstått det finns vissa privat-snokar härinne? vad väljer ni att gå vidare med?
Jag pluggade i Linköping med början 2005. I en parallellklass fanns en person som hade någon slags psykisk åkomma. Han yrade om att han varit i kontakt med utomjordingar, kom gåendes i korridorerna helsvettig och hade en stirrande blick, kunde börja snacka om helknasiga saker med random personer (jag har själv varit med om det). Om personerna viftade bort det han sa kunde han ta illa upp och bli irriterad. Känner ett par som gick i hans klass, de har nämnt att folk var livrädda för honom och hans skumma snack. Denna person kunde man även se cyklandes planlöst runt om i linköping.
Nu vet jag inte med säkerhet om han var boendes i linköping 2004, dock finns en möjlighet då killen gick om ett par klasser då han inte klarade av kurserna. Vet inte hur han fick ekonomin att gå ihop men antar att han hade uppbackning hemifrån alt. något slags statligt stöd.
Ponera att denna person stött på dessa två personer och inlett en konversation, varpå pojken/kvinnan lackat ur, varpå psyksnubben sett svart? ruskigt långskott, men om ni snokar vill snoka vidare i detta kan jag troligtvis bidra med ett namn.
Detta är onekligen intressant, den person som du beskriver känns på något sätt som urtypen av den GM polisen hela tiden sökt. Tycker att du ska ge namnet till polisen, så får de undersöka saken. Att ge namnet till någon i tråden tycker jag inte du ska göra, ingen som vet hur den personen kommer hantera tipset.
Ska jag ändå ge någon svaghet till tipset är att han känns som så tänkbar som GM att det vore mycket märkligt om han inte redan var topsad. Men det kan finnas någon förklaring, exempelvis att han inte bodde i Linköping på hösten 2004 och på så sätt blivit glömd. Kanske åkte han till Linköping för att lära känna staden för att han hade skulle plugga där till våren, sista dag för ansökan till högskolan är 15 oktober, morden ägde rum 19 oktober. Besöket i staden kanske gav honom ångest, och för en redan instabil person kanske det gjorde att han helt tappade greppet.