2013-10-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att det finns mer sök av bevis hos MB än vad som finns i FUP? I så fall, varför är inte allt i slasken? Eller i FUP?
du menar altså att saker som inte är relevanta i målet mot KJ ska finnas med i fup? Tror du inte det fanns ett eget mål. i sig med MB som misstänkt och då hade även det sett annorlunda ut. Fup är mot KJ och inte mot MB. Därför kan vissa omständigheter tas med ang. MB men inte allt, bara det åklagaren anser vara relevant. Resten hamnar väl i, ja slasken
Citera
2013-10-22, 20:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det diskuterades en frihetsberövande av MB långt innan KJ togs in.

Om KJ inte hade varit den sista som sett VB, om KJ inte hade iakttagits vid huset innan kroppsdelarna hittades och om det inte hade funnits blod i KJs bil så hade nog MB blivit häktad först.

Men jag kan inte se att polisen gjorde fel som misstänke KJ från första stund, allt kring den mannen har varit märkligt och i och med blodfyndet så visar det även att de hade rätt person under luppen från början.

Här hade jag fel, efter kontroll nu så visar det sig att MB var på ett lång förhör som pågick i 3 timmar och 40 minuter dagen efter KJ anhölls. Efter det förhöret så beslutade åklagaren att MB inte skulle frihetsberövas.

Det talar ju även om att man inte bara hade fokus på KJ.
Citera
2013-10-22, 20:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
du menar altså att saker som inte är relevanta i målet mot KJ ska finnas med i fup? Tror du inte det fanns ett eget mål. i sig med MB som misstänkt och då hade även det sett annorlunda ut. Fup är mot KJ och inte mot MB. Därför kan vissa omständigheter tas med ang. MB men inte allt, bara det åklagaren anser vara relevant. Resten hamnar väl i, ja slasken
På vilket sätt är MB:s telefon och telefoni relevant för målet?
Citera
2013-10-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
s. 1869
Han har pratat om ammoniak vid något tillfälle som ska ta bort blod. Ska leta fram det när jag kommer hem från jobbet.
Citera
2013-10-22, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
s. 1869
Citat:
H: …varför hade jag då lämnat en blodpöl i min bil istället för att typ ta blekmedel,
koncentrerat blekmedel eller någon annan fettlösande syra eller någonting och bara spruta ner
hela bagageutrymmet och förstöra alla bevis och halva min bil eller bara bränna upp bilen.
Se där, han visste vad han skulle ha gjort om han var skyldig.
Citera
2013-10-22, 20:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Här hade jag fel, efter kontroll nu så visar det sig att MB var på ett lång förhör som pågick i 3 timmar och 40 minuter dagen efter KJ anhölls. Efter det förhöret så beslutade åklagaren att MB inte skulle frihetsberövas.

Fast man bedrev span på KJ inte på MB. Det va nog inte så mycket fokus på MB direkt även om man är tvingad att utreda. Dom visste precis vem dom spanade på, och efter fynd två så tog dom in KJ:

Han va i pappans garage och sa jag har väntat på er men ni har inget så jag är ute om en kvart. Typ något sånt.
Citera
2013-10-22, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Han har pratat om ammoniak vid något tillfälle som ska ta bort blod. Ska leta fram det när jag kommer hem från jobbet.
Sid 1639:
Citat:
Han börjar spontant prata om att ammoniak är ett bra medel om man vill radera ut spår av blod.
T.o.m. det visste han.
Citera
2013-10-22, 20:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Så MB har mordhotat en som är med den här soppan?

Inte i denna soppa men i hans gamla soppa, Camilla.
Citera
2013-10-22, 20:44
Medlem
highfives avatar
Citat:

Vill minnas att sista förhöret med honom var 15/8.
Citera
2013-10-22, 20:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så han har tagit bort all tejp utom den som satt i håret, och precis den tejpen är den som inte passar mot kvarvarande rullen. Vilket osannolik tur han hade.

Jag säger inte att han har tagit bort något från kroppen, jag säger att tejpen helt enkelt kan ha suttit fast på något han insett att han borde bränna/gömma. Du kan ju inte gärna förneka att kläderna saknas, eller hur? Han kan ha varit rädd för besudlingar på dem som uppkommit innan eller under mordet. På vilket sätt skulle det vara osannolikt eller åtminstone mer osannolikt än din teori?

Eftersom du uppenbarligen tror på alternativa teorier här så får du gärna vara tydlig med vilken i detta fall:

- Tejpfynden råkar bara vara så lika att det är mer troligt att de härrör från rullen än inte. I själva verket är det bara en slump, liksom det av en (för KJ) djävulsk slump råkar vara så att VB har avsatt blodspår på hans kirurgtejprulle* vid något tidigare besök ?
- Den lömske mördaren (MB) har smart som han är först sprungit och tagit den rulle som KJ erkänner funnits i hans ägo i flera månader, använt den för att hantera liket på något vis och sen smugit sig in i KJ:s bostad och ställt tillbaka den där i hopp om att en framtida polisutredning ska upptäcka den?

* som KJ dessutom hävdar att den inte ska vara rörd sen han hämtade den och inte ens tror finns i badrummet, förklara gärna hur det hänger ihop tack!!!
Citera
2013-10-22, 20:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Jag ger upp era foliehattar. Självklart är kJ oskyldig. Halva BD är ju med o konspirerar mot han. Planter bevis i koffert lgh. På tejp o handskar. Lyckas få ex o berätta om strypförsök. Vårdare att ljuga om hot om strypning. Få han att besöka platsen där hon hittas. Sen finns inte ett reg sms e samtal från han till Vb efter hon dog. Varför. Måste vara klurigd som lyctkas med det. Bara för att sätta dig KJ. Yea right. Dream on

Han gjorde bort sig i förhör och pratade om blodet i bagageluckan vilket inte förhörsledaren nämnt.
Det är väl konstigt att KJ skulle veta var i bilen blodet fanns?
Citera
2013-10-22, 20:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast man bedrev span på KJ inte på MB. Det va nog inte så mycket fokus på MB direkt även om man är tvingad att utreda. Dom visste precis vem dom spanade på, och efter fynd två så tog dom in KJ:

Han va i pappans garage och sa jag har väntat på er men ni har inget så jag är ute om en kvart. Typ något sånt.

Jo, men det visar dock att polisen inte var helt låst på KJ utan även tittade över alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in