2013-10-19, 21:50
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nja, jag skulle se det som "normalt" om han följde en av dessa två tankebanor:

1. Fick fruktansvärd ånger och gav upp så fort han hade insett vad han gjort

2. Försökte aktivt komma undan genom att dumpa kroppen på ett vettigt ställe samt försvinna under radarn.

Nu tycks han ha handlat nästan som om han inte ens tagit till sig vad han hade gjort, kroppen slängdes litet slarvigt i ett förråd och sedan drog han men försökte fortsatt lura mäklare, släktingar till offret samt nya bögvänner. Jag kan inte för mitt liv förstå vad som försiggick i hans hjärna under tiden strax efter mordet.

Inte innan heller, hans otaliga sexmöten med andra homosar verkar nästan forcerade, var han så sjukt kåt eller bara totalt dum i huvudet?

Håller med dig. Det var SNs behov som kom i första rum. Hans manipulerande med omgivningen hade varit resultatrikt så långt så han fortsatte den banan. Bara den kyla att besöka bankomaten med Jens kort en stund efteråt är för mycket. Tyvärr ser man detta beteende hos många gärningsmän som tagit livet av sin partner.
SNs beteende efteråt speglar hur fäst han var vid Jens. Han har levt "som om" de var ett par. "som om" de var lyckliga (skulle köpa hus etc.). Han ringde t o m om en hund.
Det är ganska klassiskt för en personlighetsstörning (borderline).
Citera
2013-10-19, 23:52
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Manipulativa är inte givet intelligenta, de kan vara korkade också. Manipulation som behov handlar om personlighetsstörning.

Helt sant iofs. Han verkar ju iaf faila brutalt med det mesta förutom att vara ett labilt egoistiskt as.
Citera
2013-10-19, 23:53
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Håller med dig. Det var SNs behov som kom i första rum. Hans manipulerande med omgivningen hade varit resultatrikt så långt så han fortsatte den banan. Bara den kyla att besöka bankomaten med Jens kort en stund efteråt är för mycket. Tyvärr ser man detta beteende hos många gärningsmän som tagit livet av sin partner.
SNs beteende efteråt speglar hur fäst han var vid Jens. Han har levt "som om" de var ett par. "som om" de var lyckliga (skulle köpa hus etc.). Han ringde t o m om en hund.
Det är ganska klassiskt för en personlighetsstörning (borderline).

Nyfiken på vad du anser stämmer in på borderline, kan du ens kriterierna? Tycker det lutar åt helt andra diagnoser (antisocial/histronisk PS).

Är det relationsdrama är folk så jävla snabba att kasta ur sig borderline som anledning.
Senast redigerad av piratkatten 2013-10-19 kl. 23:57.
Citera
2013-10-20, 02:09
Medlem
Ngn som vet hur lång tid det tar att göra psykundersökningen? När kommer domen? Mord är redan klart ellerhur? Nu är det bara frågan vart han ska sitta?! Har jag fattat rätt?
Citera
2013-10-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Ngn som vet hur lång tid det tar att göra psykundersökningen? När kommer domen? Mord är redan klart ellerhur? Nu är det bara frågan vart han ska sitta?! Har jag fattat rätt?

Vi återupptar rättegången 12/11.
Citera
2013-10-21, 23:20
Medlem
Citat:
Tack

Den kommer dock högst troligen vara bakom stängda dörrar då vi skall gå igenom undersökningen.
Citera
2013-10-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef-K.
Den kommer dock högst troligen vara bakom stängda dörrar då vi skall gå igenom undersökningen.

Okej, egentligen kvittar det för mig... Jag vill bara få ett avslut liksom. Jag är gammal vän med SN Och hur mkt jag än vill så kan jag inte låta bli att följa detta.
Citera
2013-10-22, 00:06
Medlem
Citat:
Okej, egentligen kvittar det för mig... Jag vill bara få ett avslut liksom. Jag är gammal vän med SN Och hur mkt jag än vill så kan jag inte låta bli att följa detta.

Domen blir ju offentlig sen, tänkte om du ämnade närvara vid förhandlingen (det var väldigt många där sist) så behöver du inte göra dig besvär.
Citera
2013-10-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef-K.
Domen blir ju offentlig sen, tänkte om du ämnade närvara vid förhandlingen (det var väldigt många där sist) så behöver du inte göra dig besvär.

Nä jag skulle inte klara av att se/höra honom eller dom stackars anhöriga. Jag väntar till det blir offentligt. Vilken roll du än har i detta hemska så önskar jag dig samt alla andra som befinner där inne enorm styrka som måste lyssna och se. ❤️
Citera
2013-10-22, 10:45
Medlem
Ja jag kan inte förstå hur denna lilla pojk kunde bli så hemsk. Jag hoppas vilket fall att han nu får sitt straff eller den bård han behöver. Kan tro att han har rätt stor självmords vilja, men man får fan stå sitt kast efter en sån här handling.
Citera
2013-10-22, 11:03
Medlem
Finns rekonstruktionsvideon med SN att se någonstans eller kan någon lägga upp den här?
Citera
2013-10-22, 16:26
Medlem
Citat:
Nä jag skulle inte klara av att se/höra honom eller dom stackars anhöriga. Jag väntar till det blir offentligt. Vilken roll du än har i detta hemska så önskar jag dig samt alla andra som befinner där inne enorm styrka som måste lyssna och se. ❤️

Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in