Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Nja, jag skulle se det som "normalt" om han följde en av dessa två tankebanor:
1. Fick fruktansvärd ånger och gav upp så fort han hade insett vad han gjort
2. Försökte aktivt komma undan genom att dumpa kroppen på ett vettigt ställe samt försvinna under radarn.
Nu tycks han ha handlat nästan som om han inte ens tagit till sig vad han hade gjort, kroppen slängdes litet slarvigt i ett förråd och sedan drog han men försökte fortsatt lura mäklare, släktingar till offret samt nya bögvänner. Jag kan inte för mitt liv förstå vad som försiggick i hans hjärna under tiden strax efter mordet.
Inte innan heller, hans otaliga sexmöten med andra homosar verkar nästan forcerade, var han så sjukt kåt eller bara totalt dum i huvudet?
Håller med dig. Det var SNs behov som kom i första rum. Hans manipulerande med omgivningen hade varit resultatrikt så långt så han fortsatte den banan. Bara den kyla att besöka bankomaten med Jens kort en stund efteråt är för mycket. Tyvärr ser man detta beteende hos många gärningsmän som tagit livet av sin partner.
SNs beteende efteråt speglar hur fäst han var vid Jens. Han har levt "som om" de var ett par. "som om" de var lyckliga (skulle köpa hus etc.). Han ringde t o m om en hund.
Det är ganska klassiskt för en personlighetsstörning (borderline).