2013-10-21, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det viktigaste är givetvis att Sverige vinner men känner också att det är synd att vi då måste slå ut just Portugal med Cristiano Ronaldo hade gärna sett dem i VM också. De spelar en teknisk fotboll.

Hoppas också Island går vidare.

du kommer med stor sannolikhet få se portugal spela...
Citera
2013-10-21, 20:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det tror jag glädjande nog inte jag tror Sverige tar det hela kan man göra 4 och sedan 3 mål mot Tyskland då kan man göra tillräckligt med mål mot Portugal. Vår defensiv är inte bra men Portugal är inte Tyskland offensivt.
Citera
2013-10-21, 20:43
Medlem
okok1s avatar
Visst kommer det bli tufft. Men det kommer bara göra att det blir mer spännande. Klarar vi inte Portugal har vi inget att göra i VM ändå. Där finns det bara bra lag.

Sverige har en riktigt bra högsta nivå som de har plockat fram tidigare. Jag är optimist tills matcherna är över...
Citera
2013-10-21, 20:43
Medlem
Mellbergans avatar
Kändes så jävla typiskt med att Sverige lottas mot det bästa laget Portugal. Som om inte våran tuffa VM-kval grupp var nog. Samtidigt som andra lag likt Grekland har kunnat glida på en räkmacka detta kvalet och nu även under denna Play-Off:en.

Vi får även hoppas nu på att Rumänien slår Grekland. Så om vi nu mot förmodan skulle kvalificera oss till VM, inte hamnar i "the special pot".

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Visst kommer det bli tufft. Men det kommer bara göra att det blir mer spännande. Klarar vi inte Portugal har vi inget att göra i VM ändå. Där finns det bara bra lag.

Sverige har en riktigt bra högsta nivå som de har plockat fram tidigare. Jag är optimist tills matcherna är över...
Nu tar du väl ändå i lite... Om man inte slår Portugal så har man inte i EM att göra? Portugal är ett av världens starkaste lag. Det är många lag som kvalificerat sig, och kommer kvalificera sig som inte skulle ro på Portugal..

Jag har tyvärr redan sedan innan sagt att jag tror på att Sverige går till VM 2014. Så kan inte ändra mig nu, därför tror jag också att Sverige tar hem det här.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-21 kl. 20:48.
Citera
2013-10-21, 21:01
Medlem
skrudiss avatar
Jag väljer att tro att Sverige har en skrällchans. I mina ögon är det 50/50 mellan att Sverige gör en ny "bragd" eller att man helt blir överkörda i matcherna. Sverige bör kunna växa över två matcher. Ber till gudarna att det inte rinner i väg nere i Portugal; så att en reell chans ändå finns på hemmaplan.
Citera
2013-10-21, 21:32
Medlem
antonaugustssons avatar
Kommer vi undan med ett oavgjort resultat från Portugal så har vi goda chanser att ta oss vidare. Vi har slagit stornationer förut. Frankrike nu senast i EM, Holland i senaste EM-kvalet och oavgjort mot Tyskarna i Berlin. Jag tror vi har en hyfsad bra chans att ta oss vidare från detta.

Vad tycker ni vi ska ha för taktik för att stoppa Ronaldo från att komma med allt för mycket i spelet? Ska vi skicka in en Wernbloom som är på CR7 som en ryggsäck eller hur ska vi göra?
Citera
2013-10-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Kändes så jävla typiskt med att Sverige lottas mot det bästa laget Portugal. Som om inte våran tuffa VM-kval grupp var nog. Samtidigt som andra lag likt Grekland har kunnat glida på en räkmacka detta kvalet och nu även under denna Play-Off:en.

grekland har väl glidit på räkmackor i lottningar enda sedan 2004. hoppas landet går i konkurs före november och att de inte får ställa upp emot rumänien. 50/50 på den.
Citera
2013-10-21, 22:00
Medlem
Jag ser det så här: Så länge mötet inte är avgjort nere i Portugal är jag nöjd. Känner att jag vill ha ett resultat där matchen i någorlunda mån lever när portugiserna kommer till Friends.
Citera
2013-10-21, 22:02
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Jag ser det så här: Så länge mötet inte är avgjort nere i Portugal är jag nöjd. Känner att jag vill ha ett resultat där matchen i någorlunda mån lever när portugiserna kommer till Friends.
Håller med. Otroligt viktigt att få iaf ett mål, kanske två mål med oss hem.
Citera
2013-10-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Portugal kommer att vinna tämligen enkelt mina vänner, Portugal är som bäst när det gäller, ni kan intala er att dom tveksamma insatserna mot Israel osv är något positivt men det är såhär Portugal är, man lunkar sig genom kvalet för att sätta in både 4:e och 5:e växeln i avgörande skedet.

INGEN chans att Sveriges patetiska försvar klarar av att släppa in mindre än 3 mål totalt över 2 matcher och att sedan Sverige skall göra fler mål än det ser jag inte som möjligt.

Pepe och Bruno Alves är fysiska monster som kommer decimera Zlatan rejält, Zlatan har räddat Sverige tack vare en överlägsen fysik mot de backar vi mött hittills.

Mycket kan man säga om Portugal och deras lag men tycker man de är "bäst när det gäller" har man ingen koll på läget.

Italien och Tyskland är exempel på lag som genom åren levt upp till epitetet bäst när det gäller.
Citera
2013-10-21, 22:27
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Håller med. Otroligt viktigt att få iaf ett mål, kanske två mål med oss hem.

Precis, fokus bör ligga på offensiven, vi behöver mål i Lissabon. Tycker faktiskt hela svenska journalistkåren är ute och cyklar när de maler på om att allt fokus ska ligga på defensiven och att det är den vi måste stärka. Vi spelar inte en defensiv fotboll med Hamren, varför försöka ändra det till en sådan här viktig match? Satsar vi på att backa hem är risken stor att det slutar 2/3-0 till Portugal. Vi behöver mål på bortaplan, kör vi på chockoffensiv tror jag vi i värsta fall får se en Tysklandsinsats där portugiserna vinner mer 5-3, i bästa fall kan vi överraska dem och vinna. 5-3 förlust är fortfarande mycket bättre än 2-0 i vilket fall.
Senast redigerad av sven33 2013-10-21 kl. 22:30.
Citera
2013-10-21, 23:24
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Vad tycker ni vi ska ha för taktik för att stoppa Ronaldo från att komma med allt för mycket i spelet? Ska vi skicka in en Wernbloom som är på CR7 som en ryggsäck eller hur ska vi göra?

Mnja, Wernbloom känns lite för seg i steget för att kunna plocka Ronaldo. Risken är att han gör något dumt och åker ut, och då har vi verkligen problem. Snarare att vi försöker spela kompakt och väldigt koncentrerat, ungefär som de första få minuterna mot Tyskland. Eller som i början av andra halvlek mot Österrike (dock utan tokoffensiven kanske). Lyckas vi få ett ok resultat i Lissabon så kan vi kanske låta Portugiserna ta riskerna på Friends.

Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Italien och Tyskland är exempel på lag som genom åren levt upp till epitetet bäst när det gäller.

Tyskland? De är oerhört duktiga, men med det laget de haft de senaste åren tycker jag snarare att de inte lyckats prestera som de bör. Speciellt när de möter Italien exempelvis. Eller Spanien i VM senast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in