Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-21, 19:55
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ingen i SvP påstår att det finns någon svensk ras. Gällande det övriga så litar vi helt enkelt på olika personer.

Så att ni vill kasta ut alla personer som inte är etniska svenskar är inte per automatik samma sak som att mena att det finns en etnisk svensk ras?
Citera
2013-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Det där var väldigt konstigt skrivet av dig förklara gärna hur du menar själv! Är själv svensk men vad fyller det för syfte att vi alla i landet ska se likadana ut?

Så alla svenskar ser mer eller mindre likadana ut?!?!

Hör du inte själv hur sjukt det låter?

Om du verkligen inte fattar - en ansenlig utländsk population på svensk mark kommer på sikt blanda sig in i den svenska folkkroppen och vips finns folket som lever här idag och levt här i tusentals år inte kvar.

Hur många blonda och blåögda människor hittar du i Indien liksom?
100% är ju för tusan svartskallar, kastsystemet till trots.
Citera
2013-10-21, 20:01
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Står det inte även i den boken att det finns en större genetisk variation inom en grupp än mellan olika grupper? Åppropå sjukdomar och immunitet så är spridningen av allel CCR5-Δ32 allmänt stor över det norra halvklotet och i synnerhet norden var mutationen uppstod

Nonsens och floskler som används för att indoktrinera småskoleelever i den rådande globalism-ideologin är inte något som man kan använda och ta för sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Då får han nog kasta ut hela befolkningen eftersom alla härstammar från Afrika.

Han har antagligen själv en sträng DNA från Afrika.

Alla däggdjur härstammar från lungfiskar det innebär inte att de är lungfiskar.
Citera
2013-10-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Snackar ni inom Svenskarnas parti någonsin om framtoning, image etc? Tycker ni sådant är viktigt?:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5679920
Självklart är det viktigt. Jag tycker dock att Robin Olsén gör mycket bra ifrån sig i sin vad jag förstår första intervju någonsin i egenskap av partirepresentant. Det verkar överlag vara en sympatisk och driven ung man som nog kan göra mycket stor nytta i partiet framöver.
Citera
2013-10-21, 20:08
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Lärare? Snarare en lögnare och försök inte lura i oss att det inte är medvetet.
Du har 2000 inlägg och även om du är reggad för ynka fyra månader sen så har du sannolikt hängt här tidigare och läst väldigt mycket.
Känner mig smickrad, med andra ord så är jag bättre än genomsnittsnybörjaren. Har hört något liknande vid ett par tillfällen och det förstärker mitt självförtroende varje gång. Förövrigt så är det inte så svårt att förstå att just den här lärare och elev förhållandet uppstår, eftersom många av er har en alternativ källa till fakta. Ni verkar leva i en annan värld.

Kolla bara på vad den här stollen från Mora har sagt. Det är svårt att inte ha synpunkter på detta, ifall man är vettig och påläst.
Senast redigerad av adventualthorizon 2013-10-21 kl. 20:11.
Citera
2013-10-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Självklart är det viktigt. Jag tycker dock att Robin Olsén gör mycket bra ifrån sig i sin vad jag förstår första intervju någonsin i egenskap av partirepresentant. Det verkar överlag vara en sympatisk och driven ung man som nog kan göra mycket stor nytta i partiet framöver.

Tyckte han klarade sig rätt bra, det här med DNA tester är det något ni vill använda er av för att se vem som är svensk?
Citera
2013-10-21, 20:17
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
En person med rakad skalle och tatuering på halsen som talar om DNA-tester, det lär gå hem i stugorna det.

Min tanke precis.

Att börja kasta ut adopterade, folk med en utländsk förälder och assimilerade skötsamma invandrare oavsett rastillhörighet är ju bara dumheter.

Vi skulle bojkottas av i princip hela världen om vi genomförde detta vansinne. Vår exportbaserade ekonomi skulle lida fruktansvärt.

En mycket restriktivare invandringspolitik och omprövning av vissa invandrargruppers PUT och medborgarskap enligt ett betydligt snävare regelverk, samt kraftigt sänkta trösklar för utvisning vid brott är en bättre lösning.

Med dessa förändringar avlägsnar man effektivt oönskade element utan att straffa de som är kulturella svenskar och assimilerade invandrare.
Senast redigerad av nygraddad 2013-10-21 kl. 20:47.
Citera
2013-10-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Tyckte han klarade sig rätt bra, det här med DNA tester är det något ni vill använda er av för att se vem som är svensk?
DNA-tester och genetiska analyser är något som partiet kan tänka sig att använda i tveksamma fall för att avgöra en persons härkomst. Det finns flera användningsområden, inte minst det faktum att många främlingar idag ljuger om varifrån de kommer (eller helt enkelt vägrar avslöja det) och på så sätt slipper bli hemskickade.

Med den teknik som finns tillgänglig idag och relevant vetenskap i området så är det både enkelt och billigt att fastställa en persons ursprungsland. Om jag inte är helt ute och cyklar så har det bland annat dessutom gjorts undersökningar på bland annat svenskar där man har kunnat utröna att en person har förfäder från olika delar av landet. Där får dock någon annan gärna hjälpa till att fylla i eller rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
SvP bör därför betrakta ett drev från nationell.nu som något mycket allvarligt, och vara villiga att blidka dess upphovsman. För att framstå som den självklara rörelsen för nationalister idag, måste varje drev från andra nationalister kunna besvaras seriöst och tillmötesgående, snarare än avsnäsande och hånfullt. .
Det beror naturligtvis på om drevet har någon substans. Det handlar naturligtvis också om vad upphovsmannen har för agenda. Är han verkligen ute efter att agera grindvakt och motverka liberalisering eller kan det måhända finnas en annan betydligt mindre hedervärd agenda där man helt enkelt eftersöker att splittra och söndra & härska.

Jag har inga glasklara svar, men det är naturligtvis inte intressant eller önskvärt att Svenskarnas parti ska göra någonting för att "blidka" en förvisso tämligen välbesökt enmansblogg bara för att denna är eller påstår sig vara nationalistisk. Särskilt inte när denna inte är främmande för att sprida rena lögner om våra representanter och medlemmar.

Vi är ett politiskt parti och organisation och vi bör fokusera och att arbeta på att föra fram de frågor som är avgörande för vårt folks överlevnad och bevarande och behandla primärt de punkter som står listade i vårt punktprogram.

Skulle det uppstå framtida "drev" mot partiet, vilket det naturligtvis kommer att göra, så får dessa bedömas utifrån sitt innehåll och fakta, snarare än vem som är avsändare. Kommer man med överdrifter och rena lögner så får man naturligtvis också förvänta sig att bli bemött "hånfullt" eller liknande. Håller man sig istället saklig och korrekt så är chanserna större/godare att man blir trevligt bemött.

Vad gäller vår partiledare så fick ju åtminstone denne ett enhälligt fortsatt förtroende från dess medlemmar för bara en vecka sedan, vilket vittnar om att förtroendet för Stefan Jacobssons sätt att sköta partiet också är mycket stort och att man är nöjda med hans tio månader vid rodret. Har medlemmar mer detaljerade frågeställningar och funderingar så går det som alltid utmärkt att både ringa och maila de som sitter i vår partistyrelse.
Senast redigerad av Straybullet 2013-10-21 kl. 20:36.
Citera
2013-10-21, 20:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Hade man på något sätt kunnat hitta ett sätt att ta urskilja renblodiga etniska svenskar så hade det ändå inte fungerat att kasta ut alla dessa på en och samma gång då det rör sig om flera miljoner människor.

Man kan skilja "renblodiga" etniska svenskar från andra grupper. Faktum är att det finns ett stort forskningsprojekt som redan varit inne på detta:

Citat:
Svenskar genetiskt närmast nordtyskar

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/svenskar-genetiskt-narmast-nordtyskar/
http://www.gnxp.com/blog/2008/08/european-population-substructurefinns.php

Det blir dock vissa "problem" med överlappningar från närliggande länder, men var gränsen ska dras är snarare en politisk fråga än en vetenskaplig fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Hur ser DNA't ut för en Etniskt Svensk då om man får fråga.

Se länkarna ovan. Där har du svaret.
Citera
2013-10-21, 20:34
Bannlyst
Nog för att man ska hålla en tydlig linje och inte låta sig bli konformistiska, men att partiet låter sig företrädas av skinnskallar med halstatueringar som snackar om dna-tester i den kontrollerade median kommer inte leda till att vanliga svenskar frigörs ur sina mentala fängelse och ansluter sig till kampen. Det utstrålar på tok för mycket hollywoodnazism och förmedlar intryck som är avskräckande för vanliga svenskar.

Dessa personer kan på sin höjd komma till användning på fältnivå men bör inte under några omständigheter vara partiets ansikte utåt.
Citera
2013-10-21, 20:37
Medlem
Nitess avatar
Sjukt som fan men egentligen ett parti som efterliknar de andra europeiska partierna. Svenskarna vaknar tillslut och inser att tex. SD är hur normala som helst.
Problemet är att folk är utblandade lite helt villt, kanske inte i Mora men andra delar av Sverige. Tycker att det han ska stå för sin sak och vara den första som DNA testas, om det blir "rent" svenskt blod är han mallen då? HAHAHAHA Nationalism all ära men SVP är orealistiska.
Citera
2013-10-21, 20:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Nog för att man ska hålla en tydlig linje och inte låta sig bli konformistiska, men att partiet låter sig företrädas av skinnskallar med halstatueringar som snackar om dna-tester i den kontrollerade median kommer inte leda till att vanliga svenskar frigörs ur sina mentala fängelse och ansluter sig till kampen. Det utstrålar på tok för mycket hollywoodnazism och förmedlar intryck som är avskräckande för vanliga svenskar.

Dessa personer kan på sin höjd komma till användning på fältnivå men bör inte under några omständigheter vara partiets ansikte utåt.
Det är väl tyvärr endast sådana personer som kan "offra" sig och vara offentliga.. antingen att dom har så stora bollar, eller så har dom helt enkelt ingenting att förlora på det.

Det finns många på internet med massa kloka åsikter och tyckanden, men de vill/kan inte vara offentliga själva... då blir det som det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in