Citat:
Ursprungligen postat av
Rode-tjuren.
Tyckte han klarade sig rätt bra, det här med DNA tester är det något ni vill använda er av för att se vem som är svensk?
DNA-tester och genetiska analyser är något som partiet kan tänka sig att använda i tveksamma fall för att avgöra en persons härkomst. Det finns flera användningsområden, inte minst det faktum att många främlingar idag ljuger om varifrån de kommer (eller helt enkelt vägrar avslöja det) och på så sätt slipper bli hemskickade.
Med den teknik som finns tillgänglig idag och relevant vetenskap i området så är det både enkelt och billigt att fastställa en persons ursprungsland. Om jag inte är helt ute och cyklar så har det bland annat dessutom gjorts undersökningar på bland annat svenskar där man har kunnat utröna att en person har förfäder från olika delar av landet. Där får dock någon annan gärna hjälpa till att fylla i eller rätta mig om jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
truth1337
SvP bör därför betrakta ett drev från nationell.nu som något mycket allvarligt, och vara villiga att blidka dess upphovsman. För att framstå som den självklara rörelsen för nationalister idag, måste varje drev från andra nationalister kunna besvaras seriöst och tillmötesgående, snarare än avsnäsande och hånfullt. .
Det beror naturligtvis på om drevet har någon substans. Det handlar naturligtvis också om vad upphovsmannen har för agenda. Är han verkligen ute efter att agera grindvakt och motverka liberalisering eller kan det måhända finnas en annan betydligt mindre hedervärd agenda där man helt enkelt eftersöker att splittra och söndra & härska.
Jag har inga glasklara svar, men det är naturligtvis inte intressant eller önskvärt att Svenskarnas parti ska göra någonting för att "blidka" en förvisso tämligen välbesökt enmansblogg bara för att denna är eller påstår sig vara nationalistisk. Särskilt inte när denna inte är främmande för att sprida rena lögner om våra representanter och medlemmar.
Vi är ett politiskt parti och organisation och vi bör fokusera och att arbeta på att föra fram de frågor som är avgörande för vårt folks överlevnad och bevarande och behandla primärt de punkter som står listade i vårt punktprogram.
Skulle det uppstå framtida "drev" mot partiet, vilket det naturligtvis kommer att göra, så får dessa bedömas utifrån sitt innehåll och fakta, snarare än vem som är avsändare. Kommer man med överdrifter och rena lögner så får man naturligtvis också förvänta sig att bli bemött "hånfullt" eller liknande. Håller man sig istället saklig och korrekt så är chanserna större/godare att man blir trevligt bemött.
Vad gäller vår partiledare så fick ju åtminstone denne ett enhälligt fortsatt förtroende från dess medlemmar för bara en vecka sedan, vilket vittnar om att förtroendet för Stefan Jacobssons sätt att sköta partiet också är mycket stort och att man är nöjda med hans tio månader vid rodret. Har medlemmar mer detaljerade frågeställningar och funderingar så går det som alltid utmärkt att både ringa och maila de som sitter i vår partistyrelse.