Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-21, 19:15
Medlem
gavlips avatar
SvP borde tona ner budskapet om DNA-test och liknande. SvP borde säga vad folk vill höra precis som alla andra partier gör, och inte komma med budskap som är för awkward och bisarra för gemene medborgare att ta till sig. Gå en kurs elementär marknadsföring om ni inte fattar det.

Om ett budskap är "bra" mäts på resultatet man vill uppnå t.ex. fler sålda dammsugare eller fler politiska anhängare. Det bästa är sällan att säga vad man egentligen tycker eller uttrycka objektiva sanningar.

Frågar ens flickvän om hon tycker man är tjock så ska man inte säga sanningen utan vara slug och "diplomatisk". Samma gäller i politiken man ska inte säga saker som stöter bort folk utan attraherar dem.
Senast redigerad av gavlip 2013-10-21 kl. 19:27.
Citera
2013-10-21, 19:20
Medlem
Convoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Behöver man källor till saker som står i alla biologi böcker kurs A?
Man behöver källor om man tror att en population som har levt utan massinvandring eller "genetisk mångfald" i flera tusentals år inte skulle klara sig i flera tusentals år till, utan några främmande inslag.
Det enda invandrare har fört med sig till Sverige är sjukdomar vi nästan utrotat och ökad spridning av könssjukdomar, vad jag vet.
Citera
2013-10-21, 19:29
Medlem
Citat:
Behöver man källor till saker som står i alla biologi böcker kurs A?

Står det inte även i den boken att det finns en större genetisk variation inom en grupp än mellan olika grupper? Åppropå sjukdomar och immunitet så är spridningen av allel CCR5-Δ32 allmänt stor över det norra halvklotet och i synnerhet norden var mutationen uppstod (Finland).

http://qjmed.oxfordjournals.org/content/99/8/497.full
Citera
2013-10-21, 19:34
Medlem
f1NKLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om det är så att det är 50/50 så innebär det att invandrare är betydligt mer brottsbenägna än svenskar eftersom antal svenskar är många gånger fler i landet.

Annars är det ju så att eftersom invandrare gjort marknaden halvkriminell så måste de svenskar som vill vara med och konkurrera ofta också använda samma metoder. Annars klarar de inte konkurrensen. Om alla konkurrenter vara "naiva, blåögda och ärliga" svennar så skulle man inte behöva tänka på sådant.

Även taxibranschen håller gå samma öde till mötes. Eller i vissa fall så är det ännu värre. En gång i tiden såg man nästan taxichaufförer i uniform som en myndighetsperson, som man hade respekt för:

http://taxiharnosand.se/db_161.jpg

Idag så kan det vara en tung gangster, som knappt klarar språket, som kör...

Jag tycker inte att priserna för snabbmat är direkt dyr. Dyrare är då riktiga restauranger, i många fall. I alla fall inne i Stockholm. I mindre orter och förorter är priserna dock ofta ganska överkomliga.

Utan invandrare höjs nog priserna. Men knappast mer än vad folk är beredd att betala. Det brukar alltid bli en balans, till slut. Tillgång och efterfrågan, osv.

Nu vill jag inte slänga ut alla invandrare, men matargumentet väger dock ganska tunt i sammanhanget. Mat till överkomliga priser kommer vi alltid att få, oavsett hur befolkningens sammansättning är.

Om man ser det ifrån SvPs syn så är nog 90 % av alla som sitter inne invandrare. Men jag räknar inte folk som invandrare om dom e 3:e generationens invandrare.

Dom behöver väl inte konkurrera? Jag går ju hellre till en pizzeria där det är ärligt folk som arbetar än en pizzeria där kriminella snubbar hänger. Men det är jag, jag vet inte hur ni andra gör.

Och i mindre orter är det inte många invandrare som kör taxi, tror att de mest är i storstäderna.

Jag tycker redan nu att pizzor för 95 kr e jävligt dyrt när dom kostade ca 55 kr förr i tiden. Men även där e de väl en smaksak om hur mycket pengar man är beredd på att lägga ut på en pizza.
Citera
2013-10-21, 19:36
Medlem
Några andra tankar som jag anser att SvP bör ta till sig:

- Medlemmar i partiet bör inte länka till judisk-ägd media för att lyfta fram sina argument i forum/facebook/twitter mm. Tvärtom bör partiet hålla en konsekvent linje att till varje pris bojkotta judisk media. Detta är viktigt för att inge förtroende - vår starkaste argumentation ligger ju trots allt i att ge folk insikten att judisk bankir-ägd media är korrupt och lögnaktig, och att sprida bojkotten av denna. Tycker detta borde gå ut som direktiv eller i varje fall rekommendation till medlemmar.

- Nya medlemmar bör förväntas läsa igenom eller titta igenom böcker/dokumentärer om de centrala ämnena för att förstå hur våra fiender jobbar och vilka lögner som jude-media matar folk med och varför. Att förstå varför "förintel$en" är lögn, att judar genomförde 9/11, att judar ligger bakom mångkulturen, och hur judiska banker skapar pengar ur tomma intet och lånar ut dem med ränta, såväl som insikt i Talmud och judars syn på icke-judar, bör spridas i leden.

- Personer som skämtar om att gasa judar bör inse att sådant bidrar till att ge legitimitet åt förintelse-myten. Skämt som däremot förlöjligar och påvisar det orimliga i förintelse-myten, bör istället uppmuntras.

- Medlemmarna bör i högre grad undvika interna bråk. Mer barbariska individer bör inse sin plats och den är som säkerhetsvakt redo att slå till om det behövs, men annars vara passiv. Inte vara så våldskåta att de bråkar med övriga medlemmar. Sådant underminerar motivationen hos de medlemmar som drabbas av det och vars förmågor ligger inom talekonsten och likartat, men som inte är lika goda slagskämpar.
Citera
2013-10-21, 19:43
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convoy
Man behöver källor om man tror att en population som har levt utan massinvandring eller "genetisk mångfald" i flera tusentals år inte skulle klara sig i flera tusentals år till, utan några främmande inslag.
Det enda invandrare har fört med sig till Sverige är sjukdomar vi nästan utrotat och ökad spridning av könssjukdomar, vad jag vet.
Jag uppgav ju källor, missade du det eller? Alla biologi böcker kurs A. Jag kom hit för att debattera, men nu har jag snarare blivit en lärare.
Citera
2013-10-21, 19:44
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Ja, så har jag också fattat deras planer. Problemet här är väl att det skulle bli väldigt få svenskar kvar i landet. Så många svenskar har tattarblod eller på ostkusten, ryskt blod, finskt, de är ättlingar till invandrare eller judar. Visst är vi alla svenskar, men det rena blodet?
Speciellt Dalarna är ju känt för att folk var lite väl nära släkt på sina håll.
Ryskt i den uppsvenska genpoolen? Knappast, däremot kanske tyskt och en aning finskt.

Om folk har svårigheter att läsa mellan raderna och förstå intentioner hos denna nivå av nationalism så är det alltså inte för att screena om man har lite Ole, Mads, Jarmo eller Hermann i blodet.
DNA-test skulle däremot vara mycket värdefullt för att testa för starkt släktskap med mer främmande raser, och i så fall vilka, användbart exempelvis i flyktingärenden. Ävenså kunde man undersöka om det föreligger försök till bidragsfusk genom att man lånar ut barn till varandra som verkar förekomma bland vissa folkgrupper.
Sedan tillkommer självklart den uppenbara nyttan med att ha ett kartotek över i riket sig befinnande personer i händelse av brottsfall där DNA-spår är säkrade.
Citera
2013-10-21, 19:46
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Förklara gärna vad som är stolligt.
För att sammanfatta snabbt varför du och ditt parti inte är något annat än ett gäng stollar:

Det finns ingen svensk ras. De flesta människors etniska ursprung är blandningar. Alla människor kommer från början från Afrika och våra etniciteter är bara en konsekvens av olika gruppers anpassning till klimat på olika ställen. Extremt många i Sverige är blandningar av olika etniciteter. Hade man på något sätt kunnat hitta ett sätt att ta urskilja renblodiga etniska svenskar så hade det ändå inte fungerat att kasta ut alla dessa på en och samma gång då det rör sig om flera miljoner människor. Sverige hade gått under.
Citera
2013-10-21, 19:49
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Jag uppgav ju källor, missade du det eller? Alla biologi böcker kurs A. Jag kom hit för att debattera, men nu har jag snarare blivit en lärare.

Detta var en sån där typiskt Aftonbladets rubrik. Trodde det skulle handla om att man tvingade alla i Sverige att lämna DNA för att kunna lösa brott, vilket i och för sig skulle vara bra.

Hur ser DNA't ut för en

Etniskt Svensk då om man får fråga.

Om man råka ha lite norska,finska,tyska eller danska gener då är man alltså körd?

Nej som någon innan sa, Stollar! Han kanske skulle DNA testa sig själv så vi kan slänga ut alla likasinnade.
Citera
2013-10-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ordet förtjäna som han använder säger allt, han har offermentalitet.

Det finns stora risker och problem ifall alla är mer eller mindre kopior, sett ur biologisk synvinkel. Risken för att få avkomma med genetiska sjukdomar ökar. Om ett virus dyker upp som ingen är immun mot (eftersom alla är kopior), så dör alla och det går fort. I naturen så är genetisk mångfald ett kännetecken för stabila och kontinuerliga samhällen. Så man kan ju fråga sig vad syftet är och ifall det är önskvärt?

Citat:

Lärare? Snarare en lögnare och försök inte lura i oss att det inte är medvetet.
Du har 2000 inlägg och även om du är reggad för ynka fyra månader sen så har du sannolikt hängt här tidigare och läst väldigt mycket.
Det kan inte ha undgått dig att många av invandrargrupperna vi tar in är inavlade i stor utsträckning.

https://www.flashback.org/p22573020#p22573020

Svenskar har det inte problem med detta.

Citat:
Vi vet inte ens den genetiska bakgrunden till mentala sjukdomar, men du känner till metoder för att avgöra vilka individer som är assimilerbara? Det vore bra ifall ni i SVP kunde förklara lite mer detaljerat hur ni i praktiken tänker genomföra era fantasier. Eller är det bara floskler ni slänger er med?

Men det är sunt förnuft. De som är mer eller mindre lika oss är assimilerbara, de som är klart främmande är det inte.
Citera
2013-10-21, 19:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
För att sammanfatta snabbt varför du och ditt parti inte är något annat än ett gäng stollar:

Det finns ingen svensk ras. De flesta människors etniska ursprung är blandningar. Alla människor kommer från början från Afrika och våra etniciteter är bara en konsekvens av olika gruppers anpassning till klimat på olika ställen. Extremt många i Sverige är blandningar av olika etniciteter. Hade man på något sätt kunnat hitta ett sätt att ta urskilja renblodiga etniska svenskar så hade det ändå inte fungerat att kasta ut alla dessa på en och samma gång då det rör sig om flera miljoner människor. Sverige hade gått under.

Ingen i SvP påstår att det finns någon svensk ras. Gällande det övriga så litar vi helt enkelt på olika personer.
Citera
2013-10-21, 19:53
Medlem
Det roliga är att denna Robin Olsen själv ser ut att ha spagge-DNA. Kolla på den stora näsan buskiga ögonbrynen och mörka ögon. Tror nog att de lägst utbildade i SD bildade SVP. Deras ledare speglar iallafall väljarkåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in