2013-10-21, 09:13
Medlem
jagvillintevatjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Min favorit bland dietdrinkar är helt klart hajöga, 50cl sprit (ljus) minst 40% och ett blåbär.

Ger ett blåbär verkligen någon smak? Isåfall låter det ju som något man borde testa!

Citat:
Ursprungligen postat av spacklarn
Skinny bitch! Ramlösa med nån god smak o vodka lite is! Asgott

Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
variera med ramlösa citron, mycket is, limeskiva och vitt halvtorrt vin, blir inte så sliskigt

Ooh spännande, här ska det blandas drinkar! thanx guys!
Citera
2013-10-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Det blir inte lite för mycket kolhydrater med blåbäret? Kanske kan klistra in en bild på bäret under glaset för syns skull? Känns inte som att man fuskar lika mycket då.

Man kan ju ha i blåbäret men låta bli att äta det bara? Man vill ju inte bli tjock!
Citera
2013-10-21, 11:00
Medlem
MrWeedbergs avatar
Norrländsk vargtass är ett alternativ till Hajöga om man inte gillar blåbärssmaken.
Ett glas (valfri storlek, men ju större desto bättre). Fyll med vodka, gärna hembränt. Doppa hastigt ett lingon i drycken. Lingonet får absolut inte ge för mycket smak. Njut!
Citera
2013-10-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Norrländsk vargtass är ett alternativ till Hajöga om man inte gillar blåbärssmaken.
Ett glas (valfri storlek, men ju större desto bättre). Fyll med vodka, gärna hembränt. Doppa hastigt ett lingon i drycken. Lingonet får absolut inte ge för mycket smak. Njut!

Känns lagom lönt att ens inkludera ett lingon? Haha. Få ta å köp hem lite schpriiiiit, ja.
Citera
2013-10-30, 02:47
Bannlyst
Detta har jag:
* Vilken frukt som helst
* Kökssaker som alla har (Mjölk, saft osv)
* Vanlig Vodka
* Explorer Vodka
* Smirnoff Vodka

Vad kan jag göra med detta? Värdesätter smak före alkoholhalt.
Citera
2013-10-31, 01:46
Medlem
Ogdens avatar
Gjorde en myntaversion av en klassisk Gimlet för ett tag sedan.

Gin
Rose's Limejuice
Myntablad
Sockerlag

I med allt + is i en shaker och kör loss. Livsfarlig.
Citera
2013-10-31, 04:08
Medlem
muntiis avatar
När jag va yngre brukade jag blanda Bacardi Razz, Gin, Blåbärsdrink mix och Fanta Exotic! Utan fantan smakar det kattpiss - med fantan är den helt underbar!

Tycker även om Bacardi Razz, Loka Citron is :)
Citera
2013-11-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillintevatjock
Eller ja, "nyttiga" är väl att ta i..men jag söker tips på drinkar där man slipper massa socker och kolhydrater (läs: kalorier). Brukar köra på sprit och cola light eller vin med sprite/cola light, men det börjar kännas lite tjatigt.

Efterlyser också tips på nyttigare drinkar man kan beställa på krogen!

Tack!

Träffade en kille från England en gång som jobbade som personlig tränare. Han var därför mycket (MYCKET!) noggrann med vad han åt. Han drack i stort sett bara Gin&Tonic, då Tonic i sig inte innehåller särskilt mycket socker. Personligen köpte jag detta med hull och hår då jag älskar GT, men det är väl inte för alla antar jag då smaken är lite... torr och bitter. Och inte alls i närheten av andra sötare drinkar.
Citera
2013-11-02, 01:55
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistosk
Träffade en kille från England en gång som jobbade som personlig tränare. Han var därför mycket (MYCKET!) noggrann med vad han åt. Han drack i stort sett bara Gin&Tonic, då Tonic i sig inte innehåller särskilt mycket socker. Personligen köpte jag detta med hull och hår då jag älskar GT, men det är väl inte för alla antar jag då smaken är lite... torr och bitter. Och inte alls i närheten av andra sötare drinkar.
Vad vill du säga med ditt inlägg egentligen - att du träffade en kille som föredrar GT?
Det är fortfarande 35 kilokalorier per 100ml i en Tonic så det är inte något kalorisnålt direkt.
En vanlig cola innehåller 42 kcal per 100ml, så vi pratar om en skillnad på 7 kalorier per dl.

Den här tråden handlar snararw om drinkrecept än tips till "träningsdrinkar".
Citera
2013-11-13, 06:11
Medlem
apan76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillintevatjock
Eller ja, "nyttiga" är väl att ta i..men jag söker tips på drinkar där man slipper massa socker och kolhydrater (läs: kalorier). Brukar köra på sprit och cola light eller vin med sprite/cola light, men det börjar kännas lite tjatigt.

Efterlyser också tips på nyttigare drinkar man kan beställa på krogen!

Tack!
Vodka soda, även kallad Skinny bitch har blivit lite av en innedrink nu på senaste. Det är helt enkelt bara vodka, sodavatten och lite pressad lime, smakar förvånansvärt gott och är troligtvis det nyttigaste du kan hitta som smakar bra och fortfarande innehåller sprit.
Citera
2013-11-22, 14:37
Medlem
C.A.Tls avatar
Hur funkar captain morgan (istället för explorer) och baileys i en grogg?
Citera
2013-11-22, 17:52
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Hur funkar captain morgan (istället för explorer) och baileys i en grogg?
Jag tror inte att det blir gott, varför skall du blanda ut baileys överhuvudtaget drick den rent eller häll den i kaffe. Med din Captain Morgan tycker jag att du skall blanda fidel castros, rom, lite pressad lime, is och ginger ale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in