2013-10-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Drack whisky sour på krogen förra veckan och blev riktigt sugen på att försöka blanda en själv hemma!
Problemet är att jag inte vet om jag ska köpa citroner och pressa ut saft själv eller köpa drickbar citronjuice? Eller ska man köpa sig en citronsour istället? Och är sockerlagen viktig, eller kan man bara ta lite socker i drinken?

Hjälp en nybörjare i nöd
Du kan göra sockerlag själv, koka ihop 50% vatten och 50% socker, blir skitbra!
Citera
2013-10-02, 04:42
Medlem
vinke4334s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Tips på vodkadrink med tillbehör du köper i mataffären?. Alltså inga andra alkoholhaltiga drycker än vodkan.

Bruka ofta köra på san Francisco, vodka och schweppes summer? (den är orange)
eller vodka, sprite och outspädd jordgubbssaft.
Men, det börjar bli aningen tråkigt att alltid köra samma.

Det ska helst inte vara supersött men inte heller för starkt.

(ej vodka och coca cola eller fanta exotiska, det drack man för mycket när man var yngre)
Jag blandade en väldigt stark Vodka med lite Schweppes päron fusion och fanta, tyckte det smakade som karameller!
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Hallå alla krigare!
Har en djävulsk mängd med sprit hemma men vet inte vad jag ska dricka. Kom med tips!

Vad jag har:
Siberian vodka
Minttu peppermint
Morgan spiced gold
Fernet
Lauders
Aberfeldy
Jäger
Dooleys
Jack daniels
Dalwhinnie
The snow grouse
Gammeldansk
Fisk
Baileys
Jameson
Grappa
Tullamore dew
En dunk hb
Rödvin
Red label
Nån jävla honungsrom från kanariefåglarna
Jelzin
En dålig konjak

Groggvirke:

Tranbärssaft
Mjölk
Fil
Apelsinjos
Sprite
Cola
Vaniljsås
Fun light elderflower lime
Blossa glögg
Kaffe
Caribbean kick watermelon
Oboy.

Ja det var nog allt
Du har ju väldigt mycket så det jag skulle säga är att experimentera lite! Annars är ju Minttu+oboy väldigt gott i mångas ögon!
Citera
2013-10-04, 23:15
Medlem
KickAss-1337s avatar
God kväll!

Sitter här och sippar på en Manhattan för första gången i mitt liv, en trevlig upplevelse! Dock undrar jag: receptet förespråkar kanadensisk whiskey eller bourbon och det enda jag hade hemma var JD. Vad brukar ni där ute använda för whiskey när ni mixar en Manhattan hemma i stugan?
Citera
2013-10-13, 14:06
Medlem
när jag var yngre så var min favoritdrink hembränd sprit med mjölk och glass som jag mixade ihop till en shake typ. blev riktigt gott faktiskt

kom på den drinken själv, vet inte om den finns sen tidigare. och för att ändra smak och konsistens så tog jag mer eller mindre mjölk och mer eller mindre av en annan glassmak, t.e.x jordgubb,vanilj eller päron.

en iskall drink som passar perfekt när det är riktigt varmt på sommaren.
Senast redigerad av License.To.Thrill 2013-10-13 kl. 14:08.
Citera
2013-10-18, 14:19
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Drack whisky sour på krogen förra veckan och blev riktigt sugen på att försöka blanda en själv hemma!
Problemet är att jag inte vet om jag ska köpa citroner och pressa ut saft själv eller köpa drickbar citronjuice? Eller ska man köpa sig en citronsour istället? Och är sockerlagen viktig, eller kan man bara ta lite socker i drinken?

Hjälp en nybörjare i nöd

Jag föredrar faktiskt socker. Låt det lösa upp i citronsyran och spriten bara. Även om det inte handlar om några väldiga mängder vätska i en sockerlag vill jag undvika att spä drinken med mer vatten än det som kommer utav att drinken skakas med is.

Köp citroner, jag finner färska citroner mest fruktiga och aromatiska, du kan eventuellt göra egen citronsour genom att blanda en större sats pressad citron med socker.
Citera
2013-10-21, 01:34
Medlem
jagvillintevatjocks avatar
Söker tips på nyttigare drinkar!

Eller ja, "nyttiga" är väl att ta i..men jag söker tips på drinkar där man slipper massa socker och kolhydrater (läs: kalorier). Brukar köra på sprit och cola light eller vin med sprite/cola light, men det börjar kännas lite tjatigt.

Efterlyser också tips på nyttigare drinkar man kan beställa på krogen!

Tack!
Citera
2013-10-21, 01:45
Medlem
Jeffry122s avatar
Min favorit bland dietdrinkar är helt klart hajöga, 50cl sprit (ljus) minst 40% och ett blåbär.
Citera
2013-10-21, 01:49
Medlem
Skinny bitch! Ramlösa med nån god smak o vodka lite is! Asgott
Citera
2013-10-21, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Min favorit bland dietdrinkar är helt klart hajöga, 50cl sprit (ljus) minst 40% och ett blåbär.

Det blir inte lite för mycket kolhydrater med blåbäret? Kanske kan klistra in en bild på bäret under glaset för syns skull? Känns inte som att man fuskar lika mycket då.
Citera
2013-10-21, 03:21
Medlem
Bara du tänker på att en cl starksprit motsvarar ca 23kcal och en dl läsk ca 41kcal.

Det betyder att om du beställer en vanlig fyra på krogen innehåller den ungefär 170kcal (räknat på 2dl läsk) och det är enbart 80 av dessa som går att få bort utan att dra ner på alkoholen. En fyra kommer alltid att innehålla minst 90kcal.
Senast redigerad av patwotrik 2013-10-21 kl. 03:23.
Citera
2013-10-21, 03:23
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Det blir inte lite för mycket kolhydrater med blåbäret? Kanske kan klistra in en bild på bäret under glaset för syns skull? Känns inte som att man fuskar lika mycket då.
Blåbäret skall väl inte ätas va? usch blä!
Citera
2013-10-21, 03:26
Medlem
curiamobiliums avatar
variera med ramlösa citron, mycket is, limeskiva och vitt halvtorrt vin, blir inte så sliskigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in