Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-26, 23:08
  #2209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81

Är också nyfiken på vad det kan vara för något


Skrev svar ovanför i tråden, inser nu att jag var något otydlig I brist på annan beskrivning fick det bli en fattig förklaring. Tack för tips, och jag återkommer med uppdatering efter festen om efterfrågan finns.
Citera
2016-11-27, 09:30
  #2210
Medlem
ps870s avatar
Byt Sprite mot julmust, det är ju julfest. I övrigt var det bra.
Citera
2016-12-16, 09:56
  #2211
Medlem
Hasselnötslikör
Kom över en flaska hasselnötslikör (30%). Smakar underbart men är på tok för sött för att drickas rent.
Vad kan man få till med denna?
Citera
2016-12-21, 07:18
  #2212
Medlem
Vad är det bästa att blanda vodka med men som tar så lite plats som möjligt? Det ska vara väldigt stark men väldigt lite blanddryck i. Alltså av 100% drick. Skall 90% vara vodka och 10% ska vara blanddrick. Ska ha med detta till klubben så vill att det skall vara mestadels starkt.
Citera
2016-12-22, 17:46
  #2213
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Hasselnötslikör
Kom över en flaska hasselnötslikör (30%). Smakar underbart men är på tok för sött för att drickas rent.
Vad kan man få till med denna?

Frangelico?

http://www.1001cocktails.com/recipes...angelico).html

Där har du 174 drinkar med Hasselnötslikör, bara leta upp en som låter god och testa!
Citera
2016-12-25, 15:01
  #2214
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Vad är det bästa att blanda vodka med men som tar så lite plats som möjligt? Det ska vara väldigt stark men väldigt lite blanddryck i. Alltså av 100% drick. Skall 90% vara vodka och 10% ska vara blanddrick. Ska ha med detta till klubben så vill att det skall vara mestadels starkt.

Koncentrerad saft kanske. Inte det godaste men ska du ha 90-10 groggar så får man offra sig lite.
Citera
2016-12-26, 10:24
  #2215
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Vad är det bästa att blanda vodka med men som tar så lite plats som möjligt? Det ska vara väldigt stark men väldigt lite blanddryck i. Alltså av 100% drick. Skall 90% vara vodka och 10% ska vara blanddrick. Ska ha med detta till klubben så vill att det skall vara mestadels starkt.

Jag föreslår Noilly Prat, för en väldigt torr vodka martini.
Citera
2016-12-28, 18:28
  #2216
Medlem
Tjo!
Undrar folket här möjligtvis hade kunnat ge lite tips på vad man kan blanda ihop för roligt med det jag har hemma.

Har:
Ljus Rom
Tequila
Vodka
Någon polsk Malibu-kopia
Gin

Kör gärna på något som inte kräver alltför mycket ingredienser, jobbigt att transportera liksom.
Citera
2016-12-28, 19:33
  #2217
Medlem
Hugh.Munguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkel-tjuven
Tjo!
Undrar folket här möjligtvis hade kunnat ge lite tips på vad man kan blanda ihop för roligt med det jag har hemma.

Har:
Ljus Rom
Tequila
Vodka
Någon polsk Malibu-kopia
Gin

Kör gärna på något som inte kräver alltför mycket ingredienser, jobbigt att transportera liksom.

Blanda ihop lite sockerlag, alltså vatten och socker. Köp citroner och lime. Då kan du göra margarita, white lady, gimlet, daiquiri och lemon drop. Blir det tröttsamt så köp ananasjuice och gör något med det samt malibu-kopian.
Citera
2017-01-22, 05:11
  #2218
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Har blossa starkvinsglögg. Vad kan jag blanda ut skiten med för att det ska smaka mindre "glögg".
Citera
2017-04-13, 16:38
  #2219
Medlem
Adelaides avatar
California White. Kan man blanda det med nåt?

California White, vitt vin. Populärt suparvin, så jag funderar om man kan blanda det med något spännande för att kunna få en unikare och ev godare smak?
Citera
2017-04-13, 16:47
  #2220
Medlem
galne-golems avatar
Fruktsoda och is
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback