Citat:
Ursprungligen postat av
MrMessenger
Det har nu gått snart 3 veckor sedan Nebido #7 och känner endast en förhöjd libido (inte så dumt iofs). Min husläkare tog inga blodprover utan kontaktade min androlog och skickade en remiss enligt hans sköterska. Skickar man remiss till en instans man redan är patient på? Får se när jag får komma, vad blodproven visar osv.
Jag vet att det kan ta upp emot 1 år för Nebido att nå steady state, vilket bl a Neo.Havoc berättat. Problemet är bara att den 7 november ska jag ta min Nebido #8 och efter det så har det gått 1 år. jag har sedan Nebido #4, 6 veckors intervaller. Är det inte konstigt att jag inte får igång detta. Finns det fall där man behöver mer testo än Nebido var 6:e vecka om man är riktigt trög som jag verkar vara? Och kan man göra något fel så man inte tillgodoser sig Nebidon?
Jag har kommit till slutsatsen att Nebido inte är för alla. Även fast tillverkaren Bayer hävdar att det är det enda vettiga trt-protokollet, så varför kan man fortfarande få testo enanthate utskrivet i resten av EU? Varför är inte amerikanarna övertygade om Nebidos förträfflighet och vägrar hårdnackat ta in testo undecanoate i favör för deras testo cypionate?
Ett problem med nebido är att den långa estern höjer HB't så pass mycket att läkarna får skrämselhicka. Annars så vore det vettiga att få en 4 ml's ampull i månaden, minst!
Om du räknar bort estervikten på 1000 mg testo undeca i en ampull så har du kvar 632 mg aktivt testo.
Utslaget på 1 månad så blir det 158 mg testo i veckan - tycker ni att det verkar mycket?
Ett annat problem är att man inte tar hänsyn till om just din kropp metaboliserar testot i raketfart och det tar slut i kroppen efter några veckor. Det här problemet slipper man med kortare estrar då det är lättare att finjustera dosen. Jag skulle inte ha något emot att pinna testo e 1 gång i veckan för resten av livet. Inte med tanke på hur bra man mår när det funkar som det är tänkt...