2013-10-14, 14:55
Medlem
Sist jag fick svar på mina prover så så jag att referensvärdet på S-Testosteron nu var 5-25 n/mol,
förut har det varit 8-34 n/mol.
Eller har det med hur gammal man är?
Citera
2013-10-14, 18:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dataknas
Det är väl möjligt att gyno utvecklas även på Nebido?
Skulle hans nya testohalt vara stort överlägsen den naturella så är det väl en potentiell risk att detta aromatiseras -> östro -> BT!

Det är knappast troligt att man utvecklar gyno under medicinsk behandling. Har själv uppmätt närmare 200 nmol/l utan minsta tecken på gyno.
Citera
2013-10-14, 18:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMessenger
Det har nu gått snart 3 veckor sedan Nebido #7 och känner endast en förhöjd libido (inte så dumt iofs). Min husläkare tog inga blodprover utan kontaktade min androlog och skickade en remiss enligt hans sköterska. Skickar man remiss till en instans man redan är patient på? Får se när jag får komma, vad blodproven visar osv.

Låter konstigt, brukar du gå till en androlog?

Citat:
Jag vet att det kan ta upp emot 1 år för Nebido att nå steady state, vilket bl a Neo.Havoc berättat. Problemet är bara att den 7 november ska jag ta min Nebido #8 och efter det så har det gått 1 år. jag har sedan Nebido #4, 6 veckors intervaller. Är det inte konstigt att jag inte får igång detta. Finns det fall där man behöver mer testo än Nebido var 6:e vecka om man är riktigt trög som jag verkar vara? Och kan man göra något fel så man inte tillgodoser sig Nebidon?

Ja det kan ta upp till 1 år att nå ST, men jag kan ärligt inte ge dig något vettigt svar på varför din kropp reagerar som den gör. Har du testat att söka på ämnet? Tar du några andra mediciner utöver Nebido? Är även nyfiken på hur det står till med ditt HB-värde, har du koll på det?

Mvh
Citera
2013-10-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Låter konstigt, brukar du gå till en androlog? Ja, det är där jag får Nebido.

Ja det kan ta upp till 1 år att nå ST, men jag kan ärligt inte ge dig något vettigt svar på varför din kropp reagerar som den gör. Har du testat att söka på ämnet? Tar du några andra mediciner utöver Nebido? Är även nyfiken på hur det står till med ditt HB-värde, har du koll på det?

Mvh
Ja, SSRI som jag inte vågar släppa även fast de förmodligen inte hjälper ett dugg. Har en teori om att SSRI inte hjälper om Testo är lågt. Vill sluta med rävgiftet framöver.
Citera
2013-10-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är knappast troligt att man utvecklar gyno under medicinsk behandling. Har själv uppmätt närmare 200 nmol/l utan minsta tecken på gyno.

200 nmol/L?? De nivåerna kan du inte ha kommit upp till endast på Nebido med normala injektionsintervaller, eller? Hur mår man som person, både fysiskt och psykiskt med dessa testosteronnivåer?
Citera
2013-10-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinstark
200 nmol/L?? De nivåerna kan du inte ha kommit upp till endast på Nebido med normala injektionsintervaller, eller? Hur mår man som person, både fysiskt och psykiskt med dessa testosteronnivåer?

Som en kung.
Citera
2013-10-14, 23:07
Medlem
Citat:
Det har nu gått snart 3 veckor sedan Nebido #7 och känner endast en förhöjd libido (inte så dumt iofs). Min husläkare tog inga blodprover utan kontaktade min androlog och skickade en remiss enligt hans sköterska. Skickar man remiss till en instans man redan är patient på? Får se när jag får komma, vad blodproven visar osv.

Jag vet att det kan ta upp emot 1 år för Nebido att nå steady state, vilket bl a Neo.Havoc berättat. Problemet är bara att den 7 november ska jag ta min Nebido #8 och efter det så har det gått 1 år. jag har sedan Nebido #4, 6 veckors intervaller. Är det inte konstigt att jag inte får igång detta. Finns det fall där man behöver mer testo än Nebido var 6:e vecka om man är riktigt trög som jag verkar vara? Och kan man göra något fel så man inte tillgodoser sig Nebidon?

Jag har kommit till slutsatsen att Nebido inte är för alla. Även fast tillverkaren Bayer hävdar att det är det enda vettiga trt-protokollet, så varför kan man fortfarande få testo enanthate utskrivet i resten av EU? Varför är inte amerikanarna övertygade om Nebidos förträfflighet och vägrar hårdnackat ta in testo undecanoate i favör för deras testo cypionate?

Ett problem med nebido är att den långa estern höjer HB't så pass mycket att läkarna får skrämselhicka. Annars så vore det vettiga att få en 4 ml's ampull i månaden, minst!
Om du räknar bort estervikten på 1000 mg testo undeca i en ampull så har du kvar 632 mg aktivt testo.
Utslaget på 1 månad så blir det 158 mg testo i veckan - tycker ni att det verkar mycket?

Ett annat problem är att man inte tar hänsyn till om just din kropp metaboliserar testot i raketfart och det tar slut i kroppen efter några veckor. Det här problemet slipper man med kortare estrar då det är lättare att finjustera dosen. Jag skulle inte ha något emot att pinna testo e 1 gång i veckan för resten av livet. Inte med tanke på hur bra man mår när det funkar som det är tänkt...
Citera
2013-10-14, 23:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinstark

Tillför annan ester också, Testo E!

Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Som en kung.

Neo hann före

/ Leif
Citera
2013-10-15, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Jag har kommit till slutsatsen att Nebido inte är för alla. Även fast tillverkaren Bayer hävdar att det är det enda vettiga trt-protokollet, så varför kan man fortfarande få testo enanthate utskrivet i resten av EU? Varför är inte amerikanarna övertygade om Nebidos förträfflighet och vägrar hårdnackat ta in testo undecanoate i favör för deras testo cypionate?

Ett problem med nebido är att den långa estern höjer HB't så pass mycket att läkarna får skrämselhicka. Annars så vore det vettiga att få en 4 ml's ampull i månaden, minst!
Om du räknar bort estervikten på 1000 mg testo undeca i en ampull så har du kvar 632 mg aktivt testo.
Utslaget på 1 månad så blir det 158 mg testo i veckan - tycker ni att det verkar mycket?

Ett annat problem är att man inte tar hänsyn till om just din kropp metaboliserar testot i raketfart och det tar slut i kroppen efter några veckor. Det här problemet slipper man med kortare estrar då det är lättare att finjustera dosen. Jag skulle inte ha något emot att pinna testo e 1 gång i veckan för resten av livet. Inte med tanke på hur bra man mår när det funkar som det är tänkt...
Ska ta det med Andrologen. Finns säkert andra preparat på licens. Återkommer här med vad jag har för HB värde med 6 v intervaller så fort jag varit hos Andrologen och fått provsvar. Tror det kan dröja till nov/dec dock.
Citera
2013-10-18, 15:38
Bannlyst
Fick reda på mitt senaste Testovärde häromdagen, 9 veckor efter 2 injektionen hade jag värde 10!!! Det värde som jag startade med när jag kom dit. Ska inte värdet vara betydligt högre x antal veckor efter injektion?

Det här tyckte läkaren var i sin ordning och att det kommer bli bättre om jag ger det tid, Får snällt vänta inför 4 injek då nya blodprover ska tas och ev. sänker till 11v i bästa fall 10, ej lägre trots symtomen ökar efter 5-6 veckor

Nu har jag satt press på vårdenhetschefen och inväntar svar. Usel sjukvård som bedrivs idag, inkompetenta slappa läkare vi har. fyfan
Citera
2013-10-21, 10:14
Avslutad
Tjäääna gubbs.

Har nu kraschat med en vecka kvar tills injekt nr 2. Vad göra? Mår uselt, mår precis som innan behandlingsstarten. Hjälper det att ringa och gnälla eller ska jag hålla ut en vecka till?

Helpf, som Svullo sade.
Citera
2013-10-21, 12:12
Medlem
Ja brukar också "krascha" ca 2v innan injekt. Har fortfarande inte hört av mig om det men är jobbigt när det blir så. Sänkt intervall lösningen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in