2013-10-20, 16:49
Medlem
Tog 1,5mg sub för 2 timmar sen. Tog även 10mg stesolid vid 12 tiden och ännu en 5a nu. Detta är 5e dagen jag kör den här blandningen men innan har jag inte blivit så hög som jag är nu. Har bara blivit såhär hög på sub en gång och det var i onsdags. Jag andas väldigt tungt men kan det verkligen vara någon fara med dessa mängderna? Jag måste ju ta mina stess för går på nedtrappning på benso efter ett ca.9 månader långt missbruk, käkar 30mg stess om dagen (10mg på morgonen, 5 på eftermiddagen, 7,5 på kvällen och 7,5 mot natten). Som sagt, kan det vara någon fara i dessa små mängder? Jag måste ju som sagt ta mina stess har inget val, vill inte riskera att få krampanfall ju.

Tacksam för svar! Jag är inte direkt orolig men jag andas mycket svagt jämfört med annars. Såhär tung i andningen har jag aldrig varit på sub förr. Kan det hjälpa att gå ut och ta en cigg och få lite frisk luft eller detta gör det endast värre? Är ensam så vill ju inte svimma och dö av andningsdepp
Citera
2013-10-20, 16:53
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Ja, men om du snortar 8mg och är ovan kommer du bli rejält dålig. Varför skulle man vilja göra det? 8mg sublingualt utan tolerans kan också vara för mycket.

det tror jag inte någon skulle vilja göra, svarade bara på vad han frågade men ja självklart blir du nog väldigt dålig av 8 mg utan tolerans men att dö är nog inte så troligt. Men det finns säkert folk som dött av såna doser.
Citera
2013-10-20, 16:57
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
det tror jag inte någon skulle vilja göra, svarade bara på vad han frågade men ja självklart blir du nog väldigt dålig av 8 mg utan tolerans men att dö är nog inte så troligt. Men det finns säkert folk som dött av såna doser.
Kan vara värt att notera att han även går på Mirtazapin och vissa typer av spice har orsakat dödsfall genom andingsdepression.

Men jag tror personen i fråga klarade sig i alla fall eftersom han har varit inloggad på Flashback idag.
Citera
2013-10-20, 17:08
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:

Ja jo förlåt om jag skrev lite fel, menade inte att du påstog att någon ville det. Har själv dragit lite sub idag, men citerade dig för att jag höll med dig Tror inte heller att det är troligt att dö på 8mg sub. Det är inte så lätt att dö på ENDAST sub - Men hänt har det säkert gjort
Citera
2013-10-20, 20:26
Medlem
Citat:
Undrar du om det är lugnt att röka spice när man tagit sub? Ja funkar CB bra så borde väll spice också funka bra att blanda. 8mg dör du inte av om du inte har någon tolerans och tagit benso eller druckit mycket då kanske du kan få andnings depp men enbart sub tror jag det blir svårt att dö av 8 mg.
Det verkar stämma då TS verkar leva hade för mig 8mg var snormkt.
Citera
2013-10-20, 21:49
Medlem
vad är rekkomenderad dos på subuxone första gången, har ingen opiat tolerans alls då det var ganska länge sedan jag tog någon opiat, 0.5mg bra? eller borde jag köra 0.25mg. vill inte bli helt förstörd då jag har saker att göra dagen efter, utan bara bli lite skön och kanske nodda lite ala tramadol 300-500mg.

fråga 2, kan man fylla på efter någon timma om man inte känner sig nöjd?

fråga 3, har lite tramadol också hur lång tid borde jag vänta med att ta dessa? hört att det är 2-3 dagar efter sista sub dosen som gäller.
Citera
2013-10-20, 22:22
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
vad är rekkomenderad dos på subuxone första gången, har ingen opiat tolerans alls då det var ganska länge sedan jag tog någon opiat, 0.5mg bra? eller borde jag köra 0.25mg. vill inte bli helt förstörd då jag har saker att göra dagen efter, utan bara bli lite skön och kanske nodda lite ala tramadol 300-500mg.

fråga 2, kan man fylla på efter någon timma om man inte känner sig nöjd?

fråga 3, har lite tramadol också hur lång tid borde jag vänta med att ta dessa? hört att det är 2-3 dagar efter sista sub dosen som gäller.
0.5mg brukar vara en bra startdos om man aldrig tagit sub förut.
Sen går de alldeles utmärkt att ta refill om man inte är nöjd.

På fråga 3 har jag inget svar tyvärr
Citera
2013-10-21, 03:29
Bannlyst
Fan jag tog ett återfall på sub och tuggade ett 10mg norspan plåster.

Har tagit 30mg stess och 600mg lyrica samt 4mg pyrazolam. Börjar snurra som fan och det är något som känns fel för har tagit mycket sub förr med benzo och då 20mg xanor och 5st ikto typ men nu har jag trappat ner och har typ noll tolerans.

Tror ni det kommer bli farligt? för det kommer slå på mer eftersom plåstret slår på mer och mer.

Spottade nyss ut det och det var helt rensat från buprenorfinet i plåstret.

Samt att jag tog 38st triazolam 0.25mg nyss och 20 somadril. klarar inte skriva snart så vad tror ni?

Gött mår jag just nu iaf.
Citera
2013-10-21, 03:42
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzogreven541
Fan jag tog ett återfall på sub och tuggade ett 10mg norspan plåster.

Har tagit 30mg stess och 600mg lyrica samt 4mg pyrazolam. Börjar snurra som fan och det är något som känns fel för har tagit mycket sub förr med benzo och då 20mg xanor och 5st ikto typ men nu har jag trappat ner och har typ noll tolerans.

Tror ni det kommer bli farligt? för det kommer slå på mer eftersom plåstret slår på mer och mer.

Spottade nyss ut det och det var helt rensat från buprenorfinet i plåstret.

Samt att jag tog 38st triazolam 0.25mg nyss och 20 somadril. klarar inte skriva snart så vad tror ni?

Gött mår jag just nu iaf.

Vad menar du med att "det är något som känns fel" ? Kan du vara mer specifik? Har du problem med andningen? Svårt att hålla dig vaken?

Ta hand om dig!
Citera
2013-10-21, 03:52
Bannlyst
Jag vet ejfan vad borta jaf bär

Får ringa nån
Citera
2013-10-21, 11:40
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Finns det någon risk att åka på abstinensbesvär med sub när man håller sig till helgbruk? (max 2-3 gånger per vecka, och då endast helger)
Citera
2013-10-21, 15:03
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Finns det någon risk att åka på abstinensbesvär med sub när man håller sig till helgbruk? (max 2-3 gånger per vecka, och då endast helger)

nä lyckas du bara ta 2-3 gånger i veckan så blir du inte så dålig, kanske lite deprimerad den första dagen. men i längden är det inte många som klarar att göra så för till slut blir det mer dagar och sisst så tar man varje dag, men klarar du att hålla dig till ett sånt schema länge så är det bra gjort av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in