2013-07-07, 22:46
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Herregud.. han jobbar ju uppenbarligen i butiken, han är inte kunden som du skäller på..
men om han nu vill ha aubergine rekommenderar jag lidl de brukar alltid ha ett bra sortiment. coop är sämst.
Citera
2013-07-08, 21:55
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
Gamla tanter som försöker betala med kort är ju ett hopplöst fall, blir till att byta kö direkt.

Hellre det än när dom hivar upp en påse med fem- och enkronor...
Citera
2013-07-08, 23:03
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hellre det än när dom hivar upp en påse med fem- och enkronor...
Ja, det också...
Citera
2013-07-09, 14:38
Medlem
Sisofyss avatar
På 229 sidor kanske detta har nämnts innan.
Men folk som lägger upp en mängd varor på bandet, låter kassören/kassörskan registrera varje vara för sig, får en slutsumma som visas på displayen och läses upp verbalt av sagda personal och DÅ, men först DÅ öppnar man plånboken och kollar bland kontanterna.
Ser det inte ut att räcka, ja då tar man upp kortet och tittar lite förvirrat efter kortapparaten!! Sedan tar det ytterligare en liten stund innan man förstår huruvida man ska dra kortet eller stoppa in det med chippet.

Detta tycks hända väldigt ofta när åtminstone jag står bakom i kön!

För det är väl ingen hemlighet att det går att vara lite förberedd när det är dags att betala?
Citera
2013-07-09, 14:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
På 229 sidor kanske detta har nämnts innan.
Men folk som lägger upp en mängd varor på bandet, låter kassören/kassörskan registrera varje vara för sig, får en slutsumma som visas på displayen och läses upp verbalt av sagda personal och DÅ, men först DÅ öppnar man plånboken och kollar bland kontanterna.
Ser det inte ut att räcka, ja då tar man upp kortet och tittar lite förvirrat efter kortapparaten!! Sedan tar det ytterligare en liten stund innan man förstår huruvida man ska dra kortet eller stoppa in det med chippet.

Detta tycks hända väldigt ofta när åtminstone jag står bakom i kön!

För det är väl ingen hemlighet att det går att vara lite förberedd när det är dags att betala?
Det har tagits upp ett antal gånger men bör nämnas igen. Det är precis som om de blir förvånade när de inser att de måste betala för sina varor och ofta är det människor som handlat i kanske 40-50 år men fortfarande väntar de tydligen på den där dagen när kassörskan glatt ska säga "Och idag är det gratis!".
Citera
2013-07-16, 10:36
Medlem
Continental Ops avatar
ha ha har varit i storstaden o utomlands o sett lite nya beteenden nu, alltså att kassörskor inte hälsar och att de häller växeln i handen på en är man ju van vid sedan tidigare norröver men nu sträckte jag fram handen så snabbmatspersonalen kunde hälla mynten där, då la hon dem på disken bredvid istället

har de inga chefer som styr upp sånt här vad som är ohövligt mot kunder etc?

Jag begriper inte hur folk som har såna här jobb tänker när de beter sig såhär, jag hatar oxå mitt jobb och måste ibland serva idioter från allmänheten per tel eller via besök, det suger sure men tiden går inte fortare för att man gör det på ett otrevligt sätt, tvärtom det går fortare om man hjälper folk ordentligt.
Citera
2013-10-20, 21:24
Medlem
Jag stör mig helt enormt mycket på kassörer/kassörskor som inte kan prata och läsa in streckkoder samtidigt. Vari ligger svårigheten?
Citera
2013-10-20, 22:11
Medlem
tempeZZts avatar
Jag var inne på Elgiganten för några dagar sedan och skulle handla en sak åt en nära bekant. Kassörskan frågade om i vilken namn som garantin skulle skrivas på. Jag svarade Oskar. Då frågade dumfan om det stavades med O eller Å.
Citera
2013-10-20, 23:16
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag var inne på Elgiganten för några dagar sedan och skulle handla en sak åt en nära bekant. Kassörskan frågade om i vilken namn som garantin skulle skrivas på. Jag svarade Oskar. Då frågade dumfan om det stavades med O eller Å.

Enligt birthday.se finns det 10 personer som heter Åskar med den stavningen ^^
Citera
2013-10-20, 23:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Enligt birthday.se finns det 10 personer som heter Åskar med den stavningen ^^
Har ingen som helst betydelse i det här fallet då det i anonymitetens namn inte handlade om just namnet Oskar, utan ett annat namn med o som jag aldrig någonsin sett stavas med å.
Citera
2013-10-21, 07:39
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag stör mig helt enormt mycket på kassörer/kassörskor som inte kan prata och läsa in streckkoder samtidigt. Vari ligger svårigheten?

Vad vill du att de ska tala om medan de läser in varorna?
Citera
2013-10-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Vad vill du att de ska tala om medan de läser in varorna?

Jag menar att varje gång någon kollega frågar kassörskan vad man slår in för kod på bacon, så måste kassörskan stanna upp och tänka frenetiskt. När hon sedan kommer på koden, så ska hon även börja prata om något annat när hon ändå är igång, och hon stannar upp helt i sitt arbete medan hon gör detta eftersom hon inte kan prata och förflytta matvarorna på rullbandet samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in