2013-04-09, 09:54
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Det är nog inte nödvändigt, men en del behöver få ut huvudet ur röven, sas

En del lever för sitt kneg, en annan del knegar för sitt liv. Jag tror att alla kassabiträden tillhör den senare skaran. Det minsta man kan göra är att underlätta för dem, vara lite medmänsklig.

Grejen är att de har inte så låga löner som vissa av folket här inne verkar tro. De har bättre avtal än t.ex. hotell och restaurang. Gå in och kolla på www.handels.se

Visar människor p-lisor samma "medmänsklighet" ?

Inget blir bättre av att massa människor tycker synd om en människa för att de arbetar i en matvarubutik, det är jävligt nedvärderande. De kanske är skitnöjda över sitt arbete, och så kommer massa andra människor och tycker synd om dem för att de har ett i deras tycke "skitjobb".

Och vissa verkar även tro att en som sitter i kassan sitter där 8h i sträck och får förslitningsskador, vilket inte stämmer, de allra flesta affärer har varierande uppgifter att man sitter i kassan någon timme och sedan får gå och göra andra sysslor. Så arbetet är varierat i de allra flesta fall.
Citera
2013-04-09, 14:20
Medlem
BrainDisorders avatar
Alla gubb och kärringjävlar som inte ser vad dom trycker för kod ens borde fan få bidrag från staten så dom kan få sig en assistent som handlar åt dom istället, och på så vis besparar alla andra från mycket onödigt lidande. Hade en sån härlig farbror framför mig igår, och dessutom en dam med en hel kundvagn som också skulle betala innan mig. Farbrorn förstod inte hur man drog kortet och efter 6:e gången så fick kassörskan ta över. Sen tog det allvarligt 5 minuter för gubben att trycka in koden och då tryckte han fel dessutom. Om det var pga att han inte kom ihåg den eller pga att han var halvblind vet jag inte, men det tog ju ytterligare 2,5 minut innan han tryckt in den rätta.
Citera
2013-04-09, 14:57
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Din fantasi är ju en av få saker det inte verkar vara fel på i alla fall.
nej och det är jag glad för fantasi även som vuxen är fint att ha vettu
Citera
2013-04-16, 22:01
Medlem
inplaceaparts avatar
Folk som typ klämmer på varandras rövar och grovhånglar i kassakön, jag vill inte seeeeeeeeee slutaaaaaaa
Citera
2013-04-27, 22:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Snikna jävlar som alltid "glömmer" en kasse och tar i efterhand efter betalning. Men visst två sketna kronor gör skillnad.
Citera
2013-05-02, 17:03
Medlem
DoYouSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Jag stör mig på att när jag betalar hundratals kronor varje gång jag handlar, och gör det ofta flera gånger per vecka.
Jag lägger till och med upp grejerna på bandet så kassörskan bara behöver dra varan vidare över streckkoden.
Jag tittar alltid upp mot den i kassan och säger hej (jag är rätt trevlig person i största allmänhet).
Jag betalar med kort, så de behöver inte handskas med några pengar, de behöver bara godkänna köpet.

Likförbannat så kan de aldrig ge mig det förbannade kvittot, på sin höjd så för de fram handen och river loss det så det ramlar loss. Är det smågrejer jag köpt så säger jag direkt "du kan kasta kvittot", så de vet om att jag inte vill ha kvittot.

Är det för mycket begärt att de ska ge mig kvittot i handen? I den butik där jag spenderar tusentals kronor varje månad? Men när man åker iväg på skidsemester så förväntar sig folk att någon stackare som arbetar i liften ska stå en hel dag och ge människor byglar och knappar på löpande band i femton minus?
De måste antingen ge dig kvittot eller fråga om du vill ha det. Kan bli böter på 10 000 annars. Det var rätt många kontroller i småbutiker i höstas.

Håller helt och hållet med dig. Dessutom när man får höra "vinst varje gång" när mynten åker ut från CashGuard. Finns en hel del repliker man hör hela tiden.

Att folk lägger ifrån sig färskvaror bland torrvarorna är självklart irriterande, men kan tänka mig att de kunderna tänker att personalen hittar varorna och lägger tillbaka. Alternativt skiter fullständigt i om affären får slänga något.
Ännu värre är det när kunder lämnar korgar med varor. Det är inget man rör förrän dagens slut eller dagen efter när man är säker på att den är övergiven.

Stör mig väldigt mycket på folk som lägger varorna på hög på kassabandet. Det går verkligen inte snabbare då. Streckkoden åt rätt håll hjälper otroligt mycket, men knappast något som man (eller i alla fall jag) kan kräva eller förvänta sig allt för ofta. Bara att lägga varorna på rad hjälper.
Däremot stör jag mig på att gamla pensionärer ska behöva leta upp streckkoden och ställa varan rätt när bandet är helt tomt.

Flaskor är en smart idé att lägga ner. Det är väldigt ofta de ramlar ner. Kan fortfarande inte förstå att folk inte har lärt sig det än.

Finns många fler saker jag stör mig på. Står dock lite tomt i huvudet nu, ska försöka minnas nästa gång det poppar upp i huvudet.
Citera
2013-05-04, 01:14
Medlem
Mr.Scullys avatar
På Lidl är fördelarpinnarna av en annorlunda modell, sett rakt från sidan ser de ut som en hög triangel om någon förstår hur jag menar. Ibland brukar jag lägga pinnen med ena bredsidan ned mot bandet.
Det är alltid lika roligt när någon bakom en i kön envisas med att ställa tillbaks pinnen på "rätt" håll, vafan spelar det för roll liksom?

Det mest jävliga är när man parkerat som ett rövhål utanför butiken eftersom att man bara ska in snabbt och köpa en enda grej. Då hamnar man givetvis i kön bakom någon gamling som prompt ska spara den 5-krona som utlovades i reklambladet förra veckan...
Citera
2013-05-05, 17:53
Medlem
FlyingMachines avatar
Folk som inte håller pli på sina ungar ska fan inte ha med ungarna i affären.

Stod i kassan idag och väntade på den långsamma a-lagaren/knarkaren framför mig (som dessutom betalade med 30 enkronor) och bakom mig stod en mor med sin dotter i tioårsåldern. Efter att ha sprungit in i mig ett antal gånger blev jag irriterad, och tänkte precis säga till hennes mor att hålla koll på snorungen, men då springer hon rätt in i min armbåge med hennes huvud Betalade sedan i lugn och ro, inte blott med vetskapen att snorungen hade lugnat ner sig utan även om att moren stod och klappade tösen där hon hade krockat med mig.
Citera
2013-05-10, 18:36
Medlem
johanjosefssons avatar
Värst är ju såklart barnfamiljen med tiomiljarder ungar som lever rabalder, speciellt vid matkassorna. Och så ska det trängas med barnvagnar hit och dit. Fan vad irriterande det är! Och så många som inte har någon skam i kroppen över sitt beteende. Jag är själv alltid noggrann med att vara snabb, ha pengar uppe och lägga upp varorna snyggt och prydligt på bandet, för att sedan lägga dit skiljepinnen. Man avslutar det hela med att stapla kundkorgen på hög och lämnar inte kvar den på hyllan.

Därför blir jag fruktansvärt irriterad på människor som sölar (ej pensionärer) och som inte har nån form av vett och etikett när de ska handla och framförallt inte när de ska betala för varorna. När man själv gör rätt för sig och tar saker som självklara så finns det idioter i ens omgivning som verkar ha en enorm brist på moral och sunt förnuft, vilket retar mig enormt mycket. Avsaknaden av respekt för andra människor utan att reflektera över sitt beteende.
Citera
2013-05-12, 21:22
Medlem
Basfrostens avatar
Gamla tanter som försöker betala med kort är ju ett hopplöst fall, blir till att byta kö direkt.
Citera
2013-05-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Snikna jävlar som alltid "glömmer" en kasse och tar i efterhand efter betalning. Men visst två sketna kronor gör skillnad.

Jag är tyvärr rätt så glömsk av mig när det kommer till påse
Citera
2013-05-13, 05:40
Moderator
v50s avatar
Kanske har nämnts tidigare men något jag finner ganska roande är att många av de som gnäller över att det tar så lång tid i kön till kassan inte är stressade småbarnsföräldrar eller liknande utan pensionärer som har all tid i världen att vänta de där sekunderna extra som de beklagar sig över.

Är det fler som känner igen detta beteendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in