Citat:
Det här är ett effektivt sätt att omöjliggöra all form av diskussion. Om det såg likadant ut i samhället skulle allt mycket snabbt stagnera. Inga politiska partiers program kan då diskuteras eftersom medlemmarna skulle kunna ta illa vid sig. Inga religiösa samfund kan kritiseras av samma skäl. Ingen organisation, sammanslutning, företag eller liknande skulle heller kunna ifrågasättas.
Jag tar för givet att du lever som du lär och avhåller dig från alla former av kritik av allt som befinner sig utanför ditt samfund. Allt annat vore ett rent hyckleri.
En diskussion om vem som har störst anledning att känna sig förolämpad känns fullständigt meningslös. Jag är intresserad av en öppen diskussion om Jehovas vittnen som samfund. Om du är villig att delta är helt upp till dig.
Jag tar för givet att du lever som du lär och avhåller dig från alla former av kritik av allt som befinner sig utanför ditt samfund. Allt annat vore ett rent hyckleri.
En diskussion om vem som har störst anledning att känna sig förolämpad känns fullständigt meningslös. Jag är intresserad av en öppen diskussion om Jehovas vittnen som samfund. Om du är villig att delta är helt upp till dig.
Fast nu var det ju du som reagerade och kände dig förolämpad, det var du som hade sådana önskemål:
Citat:
Om du har tillåtelse att säga att jag blundar för verkligheten, så har jag tillåtelse att säga att du är blåögd och lever i en bubbla. Att jag måste avstå från sådana kommentarer men inte du, är dubbelmoral.
Jag är villig att delta när det är samma förutsättningar vid diskussionen och man respekterar varandra.
Jag är inte beroende av att få diskutera med dig, men om du vill förstå Jehovas vittnens verklighet, så är du beroende av att ett Jehovas vittne förklarar för dig. Men du kanske nöjer dig med vad motståndare säger, som ofta är starkt förvrängt och felaktigt. Om du känner dig nöjd och lycklig med det, så är det ditt val.
Jag kommer inte längre att ställa upp i respektlösa diskussioner, om andra Jehovas vittnen ställer upp så är det upp till dom. Du får acceptera detta eller inte, det är helt upp till dig. Flera andra här ställer inte upp på det, så jag har blockerat dom, efter att dom fått flera chanser.
Nu är detta en bagatell i jämförelse med många andra inlägg, och är långt ifrån att jag kommer att agera, men jag vill vara tydlig så att du vet vad det handlar om. Nu är det upp till dig hur detta kommer att utvecklas.
Du får vara glad över att ett Jehovas vittne överhuvudtaget besvarar på sådana här forum. Dom flesta undviker med rätta en sådan här destruktiv miljö, inte för att det skulle uppstå några sanningar, utan för att man besparar sig det hat som dom flesta här uppvisar mot Jehovas vittnen. Sällskapets varningar är berättigade.
För mig är denna hat och desinformation om Jehovas vittnen bara en bra bekräftelse på att jag är på rätt väg.
Det har funnits flera Jehovas vittnen här som verkar ha tröttnat och inte längre skriver här. Jag har också tröttnat, men jag tänker använda mig av blockeringsfunktionen för att bespara mig från dom värsta påhoppen, främst från avfällingar. Det känns bra, med en knapptryckning så tystnar skällandet från hundarna.
"Men utanför är hundarna och trollkarlarna och horkarlarna och mördarna och avgudadyrkarna och alla som älskar lögnen och lever i den." (Upp 22:15 Bibel2000)