2013-10-20, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cuchulainn
Det verkar som "fotohandlarparet" är allt du har att komma med. Du försöker febrilt stycka upp allt i enskilda händelser och använder dig av att "just den händelsen kanske är sann" skulle utgöra någon form av bevisning. Så fungerar det inte inte, tyvärr. Man gör en sammantagen bedömning, och hittills har jag inte vid ett enda tillfälle sett dig binda ihop ett trovärdigt händelseförlopp utan du påstår lite olika saker här och där angående enskilda vittnesmål och händelser. Men faktum kvarstår, det finns inte tillstymmelse till bevis som binder samman dem så att händelseförloppet blir trovärdigt. Dessutom så ändrar du ju rätt friskt vad gäller händelser och använder dig till stor del av "guilt by association" i likhet med "Härm köpte sex" och det har han ju heller aldrig förnekat, men du vet inte i vilken utsträckning, där är du ute och "tror" igen. Och även om det så var 1 miljon ggr han gjorde det så bevisar inte det att han är en perverterad styckmördare som iklädd kåpa och ansiktsmålning hade homosexuellt umgänge med en annan läkare på en rättsläkarstation för att sedan mörda och stycka en kropp. Allt detta i närvaro av ett litet barn och hela alltet fotograferades, under en tidsrymd som är fullständigt omöjlig.

Nej, det är det absolut inte. Jag tror faktiskt alla vittnena har kommit med något som mer eller mindre innehåller substans. OK, jag ska säga "misstänka"/"misstänker", istället för "tro"/"tror".

Jag misstänker att det hänt en hel del saker mellan läkarna och CdC den 9 juni 1984. Obducenten tog ut pengar (500 SEK) från en bankomat på eftermiddagen (kl. 16.13), i Stockholms stad. Jag misstänker att pengarna kan ha varit en betalning till CdC, för hennes tjänster. Allmänläkaren (som hade jour/beredskap perioden 9 (kl. 08.00)-12/6 (kl. 08.00), vilket innebar att han enbart behövde sköta sitt arbete via telefon, hemifrån) ska ha varit ute ur hemmet någon gång under både 9 och den 11 juni (med sin dotter). Den 10:e var han däremot hemma, men satt mestadels på sitt rum och så att säga ugglade ("surade" har hans hustru sagt), innan han på kvällen började delta i festligheterna (som rörde hustruns födelsedag. Hon fyller år den 11/6, som då, 1984, inföll på Annandag Pingst). Jag tycker det är något med Arkitektens vittnesmål som inte stämmer (han kan i själva verket ha släppt av CdC vid Kungsan redan den 9/6. Det har ej gått att få dennes vittnesmål verifierad) och misstänker att CdC kan ha dött redan den 9:e (framför de båda läkarna), men det behöver ej ha varit ett mord. Hon kan mycket väl ha säckat ihop pga sitt dåliga skick. Sedan har CdC legat död i ca. ett par dygn, innan hon slutligen styckades (och styckningen fotograferades) den 11 juni. Och Allmänläkarens dotter, misstänker jag, har varit närvarande både 9 och 11/6, eftersom fadern varit hemifrån med henne då.
Citera
2013-10-20, 20:06
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Ja, inte särskilt märkligt att jag talar om Obducenten, det var ju han som var (huvud)ansvarig för obduktionen av Annika Nordberg, hans första riktiga obduktion i sitt eget namn.

Du talar ju själv ytterst i Obducentens (och Grundins) sak och verkar veta på pricken vad han (de) ytterst tänkte på. Obducenten kunde ha genomfört röntgenundersökningen, utan att avlägsna huvudet. Det har han själv medgivit, som sagt var.

Har även PLs bok (och den reviderade versionen fr. -08) i min hylla. Glöm inte det. Jag kommer även ha FUP:et. Plus den s.k. slasken.
Kan vi inte gå igenom detta en gång till? Hur var det egentligen med Annika Nordberg? Teet Härm obducerade alltså Annika Nordberg och avlägsnade, frilade hennes kranium.

Först hävdades det ju att Teet Härm smög ner och "stal" hennes huvud, men nu verkar du ju ha kommit fram till att det åtminstone avlägsnades under obduktionen, och det med hjälp av och i samförstånd med en kollega. Och eftersom du hela tiden återkommer till Annika Nordberg och hennes kranium är väl för att det skulle vara ett bevis för att Teet Härm var perverst/sadist etc.?

Teet Härm var ju rättsläkare, där ingick det ju bl.a. att obducera. Avlägsnandet av Nordbergs kranium lär väl knappast ha varit enda gången han avlägsnade ett kranium?

Vad jag försöker säga är, den "åtgärden" (avlägsnandet av hennes huvud) är ju en i raden av tusentals olika obduktionsrelaterade förfaranden, det är ju i sig inget konstigt. Är saken du hänger upp dig på påståendet om att det saknades anledning?

Bara så att man kan peka på exakt vad det är du syftar till när du gång på gång tar upp obduktionen av Annika Nordberg. Det är alltså inte avlägsnandet av kraniet i sig, utan för att det, enligt dig (baserat på din rättsmedicinska expertis) saknades anledning?
Citera
2013-10-20, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Du kommer att bli mkt besviken om du ngn gång läser styckmordets officiella förundersökning, för du kommer inte att hitta det du vill. Förundersökningen är grymt bedrövlig, och dina förvirrade teser finner faktiskt inget enhetligt stöd i förundersökningen, hur konstigt det än kan låta, med tanke på att man drev igenom ett justitiemord och krossade TH och TA. Och Rajs förhör visar tydligt vilken flummare han är, och förvånande nog innehåller inte den officiella förundersökningen några makalösa, häftiga vittnesmål från MS-gatan alls, vilket många kanske tror, eftersom man blåste upp läkarstoryn så våldsamt. Christina Allgéns svammel fyller förresten 180 A4-sidor, dom kanske kan roa dig, men det framgår tydligt hur tossig hon var. Och inte heller i slasken kan man hitta seriösa utredningsuppgifter som gör läkarstoryn rimlig. Du kommer inte att kunna göra ngt vettigt med slasken, om du skulle råka snubbla över den, vilket inte är så troligt alls, men det visar sig ju, vilka källor du väljer att misshandla i framtiden. Du kommer ha lika lite nytt av slasken som av böckerna du påstår att du läst, dvs ingen alls Eftersom du saknar ngt helt grundläggande, ngt som inte kan köpas eller beställas.

Jo, men jag har gjort en helt annan tolkning och bedömning än den ni gjort, när jag tagit del av ljudbanden avseende fotohandlarparet och den s.k. vittneskonfrontationen. Och du som har FUP:et borde väl där någonstans kunna läsa om huruvida Obducenten sagt "för att företa en röntgenundersökning", eller hur? För, jag tror inte HO hittat på eller vinklat till det, faktiskt. Jag har för mig att detta står även med i PLs bok. Ska faktiskt kolla upp detta inom kort.

Jag har läst allt det jag sagt att jag läst och mycket mer därtill. Jag kommer inte misshandla några källor. Jo, jag får tag på den s.k. slasken. Det är jag inte orolig över att inte göra. Och så är det också att en och samma text kan tolkas på olika sätt, av olika individer. Eller hur?
Citera
2013-10-20, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Kan vi inte gå igenom detta en gång till? Hur var det egentligen med Annika Nordberg? Teet Härm obducerade alltså Annika Nordberg och avlägsnade, frilade hennes kranium.

Först hävdades det ju att Teet Härm smög ner och "stal" hennes huvud, men nu verkar du ju ha kommit fram till att det åtminstone avlägsnades under obduktionen, och det med hjälp av och i samförstånd med en kollega. Och eftersom du hela tiden återkommer till Annika Nordberg och hennes kranium är väl för att det skulle vara ett bevis för att Teet Härm var perverst/sadist etc.?

Teet Härm var ju rättsläkare, där ingick det ju bl.a. att obducera. Avlägsnandet av Nordbergs kranium lär väl knappast ha varit enda gången han avlägsnade ett kranium?

Vad jag försöker säga är, den "åtgärden" (avlägsnandet av hennes huvud) är ju en i raden av tusentals olika obduktionsrelaterade förfaranden, det är ju i sig inget konstigt. Är saken du hänger upp dig på påståendet om att det saknades anledning?

Bara så att man kan peka på exakt vad det är du syftar till när du gång på gång tar upp obduktionen av Annika Nordberg. Det är alltså inte avlägsnandet av kraniet i sig, utan för att det, enligt dig (baserat på din rättsmedicinska expertis) saknades anledning?

Även en rättsläkare kan vara (sexuellt) pervers.

Det jag ifrågasätter är själva proceduren (+ obduktionsutlåtandet + att han hade det liggande hemma hos sig). Dessutom vill jag lyfta fram det faktum att Annika Nordberg varit prostituerad (liksom CdC). Och Obducenten var sexkund/torsk. Finns likheter mellan dessa två fall, likheter som ni inte vill se.
Citera
2013-10-20, 21:07
Medlem
_Jago_s avatar
Catrine da Costas förehavanden innan hennes försvinnande

I maj 1984 bodde Catrine hos Tor Åberg i Småland. Hon blev inlagd för avgiftning andra veckan i maj, detta på ett lasarett i Småland. Hon hade dock inte lyckats hålla sig drogfri under denna period hon varit inlagd, utan hade varit uppe i Stockholm och hämtat droger. Knappt en vecka senare blev hon utskriven, hon flyttade tillbaka till Tor Åberg i Småland. Hon hade fått tillbaka kramperna men hon bestämde ett nytt möte på socialen den 22/6. Hon kom dit den 22:e med några väninnor, hon var i ganska bra skick men hon berättade att hon fortsatt haft flera kramper. Catrine hade ordnat en psykoteraput och även om hon inte ansåg att hon hade något att göra på ett behandlingshem, var hon trots allt lite intresserad av den möjligheten och hon skulle till nästa möte (4 juni) ta ställning till två olika behandlingshem.

Natten 3-4 juni spenderade Catrine nere hos Tor Åberg i Småland. Tor Åbergs dotter och pojkvän besökte sällskapet (med bl.a. Tor Åberg och Catrine da Costa) i Småland sent på kvällen den 3:e juni. Tor Åberg berättade sedan att han morgonen efter (4:e juni) körde upp Catrine till Stockholm (hon hade ju möte på socialkontoret), enligt socialsekreteraren dök Åberg och da Costa upp till mötet (de kom 12.20), men försent. Hon var dessutom i dåligt skick och såg ut att vara påtänd, även om hon själv förnekade detta. Hon blev meddelad att LVM (Lag om vård av missbrukare i vissa fall) till slut skulle ansökas på henne.
-
Det kan tilläggas att denna natt ursprungligen inte fanns redovisad i den förundersökning som lämnades in till tingsrätten och delgivits berörda parter. Enligt Marianne Seppäläs dagboksanteckningar skulle Catrine övernattat hos Marianne just denna natten (mellan 3-4 juni). Och enligt Seppälä skulle hon vara barnvakt åt Thomas Allgèns dotter morgonen efter (4 juni), enligt Marianne bekräftade Catrine att barnvaktandet hade ägt rum två dagar senare.

För att Marianne Seppäläs dagboksanteckningar skulle kunna vara autentiska och förenliga med sanningen måste följande omständigheter också vara sanningsenliga:

1. Tor Åberg och sällskapet nere i Småland ljög om att Catrine övernattat där. Tor Åberg ljög om att han körde upp med Catrine på morgonen.

2. Enligt socialsekreteraren dök Åberg och da Costa upp för sent till mötet (de kom strax efter lunch), Catrine var i dåligt skick mest troligt påtänd. Catrine måste i så fall ha varit barnvakt åt Karin Allgèn på morgonen, mött upp Åberg och intagit narkotika, innan hon tillsammans med Åberg dök upp till mötet.
Citera
2013-10-20, 21:32
Medlem
Tack Jago. Det är ju helt jävla vansinnigt att man ens övervägt en närmast schizofrent paranoid fantasi om att en liten flicka på Kungsholmen plötsligt en timme under en natt skulle fått Catrine Da Costa som barnvakt Och då skulle CdC hovrat upp till Stockholm en timme, som ett spöke. Det var en bra uppenbar miss MS och HO gjorde där. De borde kollat alla förhör innan de chansade i falsariet (den andra "dagboken").

Hur fan kan någon ens ha tagit det på allvar!? Helin, följer du tråden?

Bra Eremona om CdCs skada på handen. De där ev. skadorna/märkena - som knappast syntes på CdCs svårt föruttnade likdelar för övrigt - är ju typiska skador efter intravenöst heroinmissbruk. Såren är långa, ärriga, mörka, djupa, variga sårytor som aldrig läker, blir mer och mer infekterade och dessutom försämrar allmäntillståndet ännu mer. Hennes kramper där hon bet på armarna kan mycket väl ha varit någon reaktion på skadorna och i sin tur givetvis förvärrat skadorna. Munbakterier på en heroinarm låter inte bra. Hon kan mycket väl avlidit av blodförgiftning även om misshandel låter troligare. Eller någon form av kramptillstånd som fått någon tokstolle att reagera med misshandel.

Om någon tvivlar på detta med handskadan är det bara att googla heroin+arm. Tänker inte länka, det är för vidrigt.
Citera
2013-10-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Bron från Kungsholmen direkt över till fyndplats 1 heter Ekelundsbron. Man tar sedan åt vänster och fortsätter Ekekundsvägen 250 m och sen är man där.

Men den bron går ju inte från Allgéns hemadress. I så fall är det troligare att Thomas Allgén är skyldig till samtliga mord som skett i anknytning till T-centralen. Bron är ju för fan helt irrelevant!

För er som inte bor i Stockholm. Putsch låtsas nu att det är nära från Allgéns hem till en av fyndplatserna. Det är inte nära och inte logiskt på något plan. Fågelvägen är allt relativt "nära" i Stockholm men det säger inget om hur man kan röra sig med bil eller till fots. Inte minst 1984.
Senast redigerad av Noicer 2013-10-20 kl. 21:40.
Citera
2013-10-20, 22:09
Medlem
Det är jätteintressanta diskussioner som pågår, men jag skulle gärna vilja läsa orginalförhör med personer runt da costa, bla MS, ES och Saba. Bla sägs det att ES var den som kände da Costa bäst, bättre än MS. Finns det ingen som har dessa och kan lägga upp dem så man får en egen uppfattning. Även förhör med andra prostituerade vore intressant. Tacksam för hj'älp.
Citera
2013-10-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuccsan
Det är jätteintressanta diskussioner som pågår, men jag skulle gärna vilja läsa orginalförhör med personer runt da costa, bla MS, ES och Saba. Bla sägs det att ES var den som kände da Costa bäst, bättre än MS. Finns det ingen som har dessa och kan lägga upp dem så man får en egen uppfattning. Även förhör med andra prostituerade vore intressant. Tacksam för hj'älp.

Här är förhöret med Marianne Seppälä i augusti 1984 ur arkivet: http://imageshack.us/g/1/10360838/

Förhör med da Costas bekant Nils Korsvall som hon umgicks med dagligen v 22-23: http://imageshack.us/g/1/10360799/
Kuriosa: Korsvall uppger att han bodde hos en kompis på Skidvägen 7 i Hägersten där da Costa övernattade ett par gånger. Enligt Korsvall hette kompisen Matte Salén, ingen person med det namnet fanns i Sverige 1984, Korsvall uppger även ett telefonnr som inte finns på någon adress på Skidvägen 1984.

Förhöret med ES finns inte upplagt än.

Förhöret med Saba är rätt kort och kan läsas här:

Protokoll fört vid förhör
84-08-22 klockan 15.30 i
polisbil vid Café Opera
med xxxxxxxxx Saba, fd
xxxxxxxxxx, boende
Nimrodsg 9 i Hjort-
hagen, tfn xxxxxx
inför krinsp A Bäckström
o I Eklund

Förhöret hållet i anledning av mord på Da Costa

Saba berättar att hon väl känner den mördade Catrin Da Costa. Hon säger att hon träffade henne vid två tillfällen under försommaren, hon kan inte tidslägga dessa två men hon säger att det var sommar och varmt och strax före det att det sk regnperioden satte igång. Beträffande det första tillfället kom Saba ner mitt på dagen, hon kan inte säga vad det var för dag, annat än att det var en vardag och på en bänk satt Catrin tillsammans med en äldre man och som vad Saba förstår är den man som Catrin bott med en tid nere i Småland. Catrin medförde då en väska samt att hon även hade en mycket stor radiobandspelare. Hennes avsikt var att bege sig till centralstationen och ta ut tillhörigheter för vidarebefodran hem till Saba av den anledningen att Saba erbjöd Catrin att bo hemma hos sig. Saba var ensam vid detta tillfälle. Saba kan inte påminna sig hur hon var klädd. Det fanns ett visst resonemang och som Saba fattade det Catrin hade bott strax före på hotell Gustav Vasa i Vasastaden.

Därefter skildes dom två åt och överenskommelsen var att Catrin skulle komma hem till Saba på kvällen. Hon kom dock inte, hon uteblev och höll sig borta i ca en vecka då Saba återigen var på besök nere i Kungsträdgården och kom Kungsträdgården fram från café Opera mot Sverigehuset och under vägen mötte hon Catrin, bägge flickorna var ensamma så vitt Saba kommer ihåg. Hon bar nu inte på bandspelaren. Catrin gav en anledning till att hon inte hade kommit hem, Saba har en uppfattning om att möjligen kunde polis varit inblandad p g a hennes utevaro men hon har helt tappat minnesbilden om detta förhållande. Kort därpå skildes de bägge flickorna och därefter har Saba icke haft någon som helst kontakt med Catrin. Hon kan inte säga hur Catrin var klädd vid det sista tillfället, hon kan inte heller säga vad Catrin hade för planer och möjligen är det enda hon kommer ihåg att Catrin bar på en sammetsröd väska. Sistnämnda möte ägde rum under sena eftermiddagen omkring 17.00-18.00 på kvällen.

Vid bägge mötestillfällena säger Saba att Catrine verkade "flummig" eller rättare sagt tablettpåverkad av någonting, i vart fall var hon inte vid full vigör.

Saba säger vidare att flickorna på stan i cityområdet har sagt att dom är inte särskilt förvånade över att det som hänt har hänt just Catrin av just den anledningen att hon stod ofta mer eller mindre och halvsov i sin pillerpåverkan och utan en tanke på vilka kunder hon tog så gick hon rakt in i en bil till vem som helst. Hon säger vidare att hon haft sällskap med xxxxxxxxxx och att hon vet också att xxxxxxxxxx känner Catrin men hon har ingen känsla för att xxxxxxxxxx skulle varit med henne vid något av de mötestillfällen som är nämnda.

I övrigt har Saba ingenting ytterligare att tillägga.

Stockholm som ovan

Allan Bäckström
krinsp

Förhör med Catrines väninna LE:

Förhör med Lena E - spaningsuppslag 20/8 1984
E (Lena E) satt anhållen för narkotikabrott och gick ut den 6 juni 1984. Med denna tidpunkt som utgångsläge för minnet, vet hon att hon såväl om fredagen den 8 juni som lördagen den 9 juni såg Catrine da Costa-Bäckström i Kungsträdgården. Den 8:e satt Catrine i Kungsträdgården m e m Sverigehuset "för att handla". Hon snackade då med Catrine helt kort. Catrine var ensam och verkade blek och på något sätt ganska nergången.
E förevisas foto på Catrine, varpå hon framhåller att fotografiet är inte alls välliknande. Catrine hade mycket kortare hår och had ei håret färgat ett flertal ljusa (grå) slingor.
Om hon inte minns fel var Catrine klädd i samma kläder både på fredagen och lördagen nämligen följande:
En grå mussepiggtröja, ljusa kortbyxor s k korts, träskor med remmar - Knulp. Catrine hade även en flätad korg - troligtvis en cykelkorg, samt en damcykel med 28 tums hjul - okänd färg.
E snackade inte med Catrine den 9:e - utan såg henne bara nere i Kungsträdgården denna dag - någon gång mellan klockan 12.00-18.00.
E kan inte erinra sig andra personer som vistades i Kungsträdgården vid dessa tillfällen. Hon känner inte till Catrines kompisar/umgänge. Hon vet inte vem Åberg är. Hon och Catrine "handlade inte av samma person". Hon vet inte vem Catrine "köpte av". E vet inte var Catrine bodde.
E tror inte att gärningsmannen är att finna i knarkarkretsar. Hon har ingen teori om vad som hänt Catrine. Ej heller har hon hört något snack.
(slut på förhör)
Senast redigerad av echoesofglory 2013-10-20 kl. 23:05.
Citera
2013-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Du ljuger Rätt ut i det blå För bara några veckor sedan postade echoes tydliga bilder, bla svartvita foton, lyfta direkt från förundersökningen, där det klart framgår att fyndplats 2 låg vid en Y-korsning på själva Eugeniavägen, inte på KS-området, och du bad ju själv om info, som du fick från echoes riktigt snabbt. Eugeniavägen skildes från KS med ett stängsel, och detta var 2 helt olika områden. Jäkla otacksamt och falskt att be om info, få hjälp, och sedan blåljuga Ajabaja.
Nej. Eugeniavägen gick upp mellan Norrbacka och Eugeniahemmet.

En släkting till mig var f ö lärare på Norrbackainstitutet en gång i tiden, min mor arbetade på KS, flera vänner till familjen och jag med en period. Jag bodde dessutom i hus Z6 på KS-området, byggt 1940, numera rivet (revs i december 2004 till januari 2005) och förvandlat till parkeringsplats.

Men så här såg det ut på 1990-talet:

http://i39.tinypic.com/358zbdw.jpg

Jag bodde i huset t v om Strålskyddsinstitutet.
Dock var Eugeniavägen delvis redan bortgrävd då.

Förmodligen fanns det en koppling en gång i tiden mellan verkstäderna som revs och Norrbackainstitutet.

Jag är alltså väl bevandrad i området, och dessutom växte jag upp i Vasastan några hundra meter bort, så vi var där ofta.
Senast redigerad av Putsch 2013-10-20 kl. 23:15.
Citera
2013-10-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Men den bron går ju inte från Allgéns hemadress. I så fall är det troligare att Thomas Allgén är skyldig till samtliga mord som skett i anknytning till T-centralen. Bron är ju för fan helt irrelevant!

För er som inte bor i Stockholm. Putsch låtsas nu att det är nära från Allgéns hem till en av fyndplatserna. Det är inte nära och inte logiskt på något plan. Fågelvägen är allt relativt "nära" i Stockholm men det säger inget om hur man kan röra sig med bil eller till fots. Inte minst 1984.
Men för fan. Man går tvärs över Kungsholmen på 20 minuter. Det handlar om 2 km. Det här är en liten, fnuttig stad. Med bil tar det fem minuter. Jag har bott på Knugsholmen också. På Jernegatan nära Polishuset. Jag har f ö inte nämnt något om Allgén.
Senast redigerad av Putsch 2013-10-20 kl. 23:26.
Citera
2013-10-21, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Catrine da Costas förehavanden innan hennes försvinnande

I maj 1984 bodde Catrine hos Tor Åberg i Småland. Hon blev inlagd för avgiftning andra veckan i maj, detta på ett lasarett i Småland. Hon hade dock inte lyckats hålla sig drogfri under denna period hon varit inlagd, utan hade varit uppe i Stockholm och hämtat droger. Knappt en vecka senare blev hon utskriven, hon flyttade tillbaka till Tor Åberg i Småland. Hon hade fått tillbaka kramperna men hon bestämde ett nytt möte på socialen den 22/6. Hon kom dit den 22:e med några väninnor, hon var i ganska bra skick men hon berättade att hon fortsatt haft flera kramper. Catrine hade ordnat en psykoteraput och även om hon inte ansåg att hon hade något att göra på ett behandlingshem, var hon trots allt lite intresserad av den möjligheten och hon skulle till nästa möte (4 juni) ta ställning till två olika behandlingshem.

Natten 3-4 juni spenderade Catrine nere hos Tor Åberg i Småland. Tor Åbergs dotter och pojkvän besökte sällskapet (med bl.a. Tor Åberg och Catrine da Costa) i Småland sent på kvällen den 3:e juni. Tor Åberg berättade sedan att han morgonen efter (4:e juni) körde upp Catrine till Stockholm (hon hade ju möte på socialkontoret), enligt socialsekreteraren dök Åberg och da Costa upp till mötet (de kom 12.20), men försent. Hon var dessutom i dåligt skick och såg ut att vara påtänd, även om hon själv förnekade detta. Hon blev meddelad att LVM (Lag om vård av missbrukare i vissa fall) till slut skulle ansökas på henne.
-
Det kan tilläggas att denna natt ursprungligen inte fanns redovisad i den förundersökning som lämnades in till tingsrätten och delgivits berörda parter. Enligt Marianne Seppäläs dagboksanteckningar skulle Catrine övernattat hos Marianne just denna natten (mellan 3-4 juni). Och enligt Seppälä skulle hon vara barnvakt åt Thomas Allgèns dotter morgonen efter (4 juni), enligt Marianne bekräftade Catrine att barnvaktandet hade ägt rum två dagar senare.

För att Marianne Seppäläs dagboksanteckningar skulle kunna vara autentiska och förenliga med sanningen måste följande omständigheter också vara sanningsenliga:

1. Tor Åberg och sällskapet nere i Småland ljög om att Catrine övernattat där. Tor Åberg ljög om att han körde upp med Catrine på morgonen.

2. Enligt socialsekreteraren dök Åberg och da Costa upp för sent till mötet (de kom strax efter lunch), Catrine var i dåligt skick mest troligt påtänd. Catrine måste i så fall ha varit barnvakt åt Karin Allgèn på morgonen, mött upp Åberg och intagit narkotika, innan hon tillsammans med Åberg dök upp till mötet.

TÅ & Co. kan ha mints fel eller MS kan ha tagit fel på datum (när CdC ska ha sovit över hos henne): - Kan diffa på något/några dygn. Ingen av dessa har behövt ljuga.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-10-21 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in