Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
(det fetade)
Tanken har faktiskt föresvävat mig ibland, din debattteknik lämnar mycket att önska, är du inte plump och rent utav otrevlig ibland så slår du till med barnsliga skämt i tro att dina motståndare på nåt sätt skulle tycka att du fick till det på nåt sätt i hastigheten.
Har svårt att förstå varför du gör samma misstag som vissa andra läkarvänner redan gjort, Quick och Da Costa-fallet har inga beröringspunkter, det är två helt skilda fall som inte har ett dyft med varandra att göra.
Lambertz och hans 25-åriga erfarenhet kan du diskutera i Quick-tråden, det är otroligt ointressant att ens behöva skriva detta till dig i hopp om att du förstår detta.
Wincent Langes mångåriga erfarenhet är intressant, 26 år är inte att förakta och han var mig veterligt ingen jurist utan han var chef för Stockholmspolisens tekniska rotel.
Självklart så följer du en gammal tradition bland er läkarvänner, alla som har uttalat sig negativt i någon form om läkarna ska ifrågasättas och förminskas och förlöjligas.
Alla som har följt Da Costa-tråden de senaste åren vet att det är så eran slipsten dras
Såg din länk också, var inte orolig, problemet är att jag har redan läst allt som finns att läsa på mediemordet.com och jag är inte imponerad alls, istället skulle jag vilja ställa en fråga och du kan svara så fort du har tid: Eftersom du är av den uppfattningen att läkarna inte på nåt sätt är inblandade i detta fall så måste väl faktiskt du i rimlighetens namn ha någon sorts teori eller fundering över vem som istället nu är den skyldige ?
Självklart så får du ha flera misstänkta, vi ska inte begränsa oss till en enda misstänkt.
En fråga -och jag tar den inte bolderad:
Varför kritiserar du min
debattstil i stället för att svara på de frågor jag bär fram och bemöta den
argumentation jag för?
Min uppgift i livet kanske inte var att uppträda stiligt i trådar på flashen för att inte pimpinetta små ömtåade gräsmattor skulle bli överkörda?
Är du medveten om att du envisas med att räkna in mig i en av dig konstruerad population du kallar "läkarvänner"?
Av alldeles speciella skäl så har jag många läkarvänner, till dem räknar jag dock inte in TA eller TH. (Jag känner dem inte).
Ditt tydliga behov av att kategorisera din [av dig som hotfull upplevda] omgivning kan jag inte hjälpa dig med.
Jag har påpekat det förut:
Varför i h-e kan du inte stava kvinnans namn korrekt?
Du sitter vid dina tangenter och kräver ett respektfullt uppträdande mot din [bjäbbande] person, men du orkar inte visa trådens huvudperson eller hennes familj så pass mycket respekt så att du orkar lära dig hur hon stavade sitt namn.
Du ÄR ett kryp punkt
De beröringspunkter som enligt dig inte finns mellan Fallet CdC och Fallet TQ stavas:
SOCIAL HYSTERI©, Margit Norell, Hanna Olsson, Kristina Hultman, polisiär inkompetens, Maktens arrogans, medias mördarbehov
et cetera ad nauseam
Ang jämförelsen Lange och Lambertz:
Jag anade att du inte skulle förstå jämförelsen *suck*
GL har mer än 30 år som jurist varav 25 som en av Sveriges absoluta "toppjurister".
Efter att GL under senaste två åren gått ut med så stolliga påståenden om SB, så att "domarskrået" tar avstånd från honom, anser du då att GL:s
antal år i tjänsten är avgörande för hans trovärdighet?
M a o: Bara för att man varit på jobbet i ett kvartssekel, så leder inte det med automatik till briljans.
Du påstår att jag är av uppfattningen att läkarna TA resp TH inte alls är inblandade (så skriver du i citatet ovan), så ber jag dig visa var jag skulle ha yttrat mig på ett sätt som ger dig utrymme att dra en sådan slutsats, tack!
Om du inte svarar mig så återkommer jag...