2013-10-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hm. Isåfall har 80% av alla tonåringar ADHD. I min erfarenhet vänder de allra flesta unga människor som inte är av omständigheterna tvungna att komma upp må morgnarna på dygnet i högre eller lägre grad. Och då står yngre för < 25 år, kanske till och med för < 30 år.
Hehe. I någon mån kan det väl under en del av mångas normalutveckling vara normalt, ja. Men ADHD definieras inte av sömnstörningskriterier, även om sömnstörningar av typen fördröjd sömnfas utmärker ca 75% av dem med ADHD.

http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_disorder
Citera
2013-10-20, 16:23
Medlem
highfives avatar
På fråga om de två diskuterat en "lämplig" brottsplats uppger A att han tycker att det skulle
kunna vara mitt på öppen gata, men huvudsaken är att man som gärningsman är långt borta,
helst 1½ km bort. Det finns endast ett vapen som klarar av det, säger A.
K:s teori var att man skulle komma nära, på ett sätt så att man inte ses eller hörs. Hans teori
gick också ut på att det skulle vara en plats där ingen annan ser eller hör något. På fråga var
denna plats skulle kunna vara i Boden uppger A som exempel lador, bunkrar och förråd som
inte längre används, som inte är bevakade eller larmade.

Sid 1231
Citera
2013-10-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Sida 874 i FUP, telefontrafiken mellan V.B och M.B

17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker Johanssons hemadress
17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg
19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

Vad stod det i dessa SMS egentligen, står det i FUP, någon som minns? Kan det vara KJ som skickat dem till Berg? Var han svartsjuk på Berg kan han väl mycket väl ha skickat fejk-SMS till "den där jävla rivalen Berg" kl 17.42 om VB redan var död då.
Citera
2013-10-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Kan du ge mig en trovärdig källa på dessa SMS efter 112-samtalet, tack!

Finns i Fup i dokumentet där dom kartlägger VBs mobil... Stämmer hon messade på i flera timmar efter 112. Men det framgår inte vad dom messar om. Finns inte med i Fup. Uselt!!!
Citera
2013-10-20, 16:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Mnja, det är ju en viss skillnad på att om det inte är den tilltalade som har begått ett uppenbart mord, så måste det vara någon annan, och vilket upplägg försvaret ska välja. Ett alternativ till att hävda att annan gärningsman är utesluten skulle ju till exempel vara att man försöker övertyga domstolen om att KJ är så till den grad en mupp att detta är helt bortom hans förmåga - dvs att han inte haft möjlighet att utföra dådet. Några i tråden är ju inne på den linjen. Men i det avseendet anser jag att Alhem har rätt. De kommer att vara mycket svårt att övertyga rätten om att KJ har varit inkapabel till att utföra dådet, och då återstår i praktiken bara att hävda att annan gärningsman inte är utesluten - och försöka förklara bort så mycket teknisk bevisning att rätten köper det resonemanget.

Det håller inte med hans snack om att han är klen och svag för kamraterna har vittnat om hur han burit sandsäckar då dom haft sina air-soft lekar i skogen.
Han har full koll på en del då det gäller mord och ta bort bevis även om det är från tv-serier eller det han läst sig till.

Han gick ner sig totalt efter man fann hennes kvarlevor, och han drack ett par flaskor vin varenda kväll för att sova, och han såg risig ut enligt kamraterna.
Han sa även till en kamrat bli inte rädd om polisen tar in mig.

Det blir nog väldigt svårt att påstå att blodet i hans bil och på tejp samt handskar är planterade i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vad stod det i dessa SMS egentligen, står det i FUP, någon som minns? Kan det vara KJ som skickat dem till Berg? Var han svartsjuk på Berg kan han väl mycket väl ha skickat fejk-SMS till "den där jävla rivalen Berg" kl 17.42 om VB redan var död då.

Det står från B och hans uppgift att han skrev "jag jobbar".
Man har inte återskapat den konversationen eftersom det inte är relevant för utredningen.
Om KJ nu skickat smsen så bör han ju fortsatt med det en stund till för att det ska se troligt ut, så nej det tror inte jag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-20 kl. 16:29.
Citera
2013-10-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Finnns inte i FUP uselt!! Tycker det är ytterst Aktuellt för utredningen. Men de uppgifterna finns inte med!! Många frågetecken.
Citera
Medlem
Citat:
Ditt resonemang är ganska typiskt. När killar beter sig knäppt och egendomligt är det för att de är sådana, de är aspies eller psykopater eller nåt. Men när tjejer beter sig lika knäppt, är det för att de är offer, och att de beter sig konstigt måste vara någons eller några andras fel.

Så stor skillnad är det knappast på könen i verkligheten.

Könen som sådana är det nog generell skillnad på. Det jag pekar på är att man måste se skillnaden i vad och hur VB kom till Sverige och i vilken miljö hon hamnade i. Att därför lägga något som helst skuld på henne, t.ex hennes beteende menar jag är att göra självmål. Att jämföra henne med en svensk 20 åring likaså. Jag är själv gift med en Thailändska och är väl påläst med vilka kulturkrockar , och inte minst de svenska sexuella myterna som finns om Thailändskor. Än värre om det är barn som förs hit - och där föräldrarna inte är kapabla till att hjälpa till med de svårigheter som blir när dessa sköra varelser möter den svenska vardagen och inte minst den svenska kylan - i dubbel bemärkelse . En del av naiviteten är också att Thai tror att det är så perfekt, mysigt och säkert i Sverige. Klart är i alla fall att i Thailand hade hon inte blivit styckmördad. Man har ett annat sätt att leva där.
Citera
Medlem
Sida 436:

Man kan se bilderna ritade på hennes skador. Skador 68, 69, 70, påminner inte dom om skadorna som KJ har? Som han påstår han har orsaken själv på sig själv.
Citera
2013-10-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Det jag också reagerar på är att han väldigt ofta säger saker som "hade det varit jag så hade jag gjort så här istället......*infoga tillvägagångssätt här*.." eller så trycker han som sagt på det faktum att han "inte kan städa" och därför borde man hitta massor av bevis enligt K.J.

Enligt min erfarenhet så är det ofta människor som ÄR skyldiga som säger såna saker, man reagerar ofta olika beroende på om man blir oskyldigt anklagad eller om man faktiskt är skyldig, och såna uttalanden som K.J gör stärker bara misstankarna enligt mig.

Fast han avslöjar sig själv hela tiden också, för ena sekunder säger han att han "absoluuuuut inte kan städa och att det kan kreti och pleti intyga, så han har inte gjort detta punkt slut" för att i nästa andetag hävda att han kan minsann inte utfört detta dåd för då hade han "inte lämnat en massa spår efter sig, utan t ex tvättat bilen med klorin etc så ingen upptäckt något" mao kan han helt plötsligt ändå städa exemplariskt om han nu skulle mörda folk...? Hur ska han ha det egentligen, kan han städa eller inte?
Citera
2013-10-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Finnns inte i FUP uselt!! Tycker det är ytterst Aktuellt för utredningen. Men de uppgifterna finns inte med!! Många frågetecken.

Dom har inte kunnat återskapa dessa raderade meddelanden.
Citera
2013-10-20, 16:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Jo, men inte gjort det för det är inte relevant för utredningen.
Men B säger att han skrivit att han jobbar.

Så det är alltså inte så att man inte kunnat återskapa utan man har inte gjort detta pga att det inte är relevant.
Citera
2013-10-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Han har i mina ögon ett motiv. Tidigare och nuvarande aggressivt beteende, snickrar på restaurangen, otrogen mot frun, sålt sin jeep svarta under 2013, haft ett förhållande och sexuell relation med VB, VB stalkade honom, hotade m.m. Han arbetade med knivar i restaurangen vet hur man använder en kniv....

Helt övertygad om att han har nått med det här att göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in