2013-10-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Endast ett rykte vad uppfattar jag det som. Men rykten stämmer väl ganska ofta ändå så...
Kan det bli en Mac Pro också kanske?
Japp, ryktet säger även att vi kommer få se mer av Mac Pro.
Angående ryktet att de ska presentera grejer den 22 så verkar det som att det är rättså starkt. Invites från Apple borde komma nu i veckan då, närmare bestämt på Tisdag.
Citera
2013-10-13, 20:03
Medlem
DroidZ7B62s avatar
Man kan ju hoppas på att dom får in fingeravtrycksläsaren iaf samt mer ram minne. 1 gb är i minsta laget.
Citera
2013-10-13, 23:54
Medlem
Independent-s avatar
Hur lång tid brukar det ta från att Apple presenterar en ny produkt tills att den finns att köpa? Säg att de presenterar ipad 5 och ipad mini 2 den 22 oktober. När bör de finnas i butik? Samt hur mkt borde priset på de gamla enheterna sjunka? "Behöver" en iPad ganska omgående men känns dumt att köpa en imorgon t.ex. om jag kan få samma billigare om en månad eller bättre till samma pris.
Citera
2013-10-14, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Independent-
Hur lång tid brukar det ta från att Apple presenterar en ny produkt tills att den finns att köpa? Säg att de presenterar ipad 5 och ipad mini 2 den 22 oktober. När bör de finnas i butik? Samt hur mkt borde priset på de gamla enheterna sjunka? "Behöver" en iPad ganska omgående men känns dumt att köpa en imorgon t.ex. om jag kan få samma billigare om en månad eller bättre till samma pris.

Generellt sett så brukar Sverige tillhöra second tier av länder som får prylar som oftast brukar ligga 2-3 veckor efter första vågen som innehåller USA, England o.s.v. Nu när det släppte senaste telefonen så inkluderade de Kina i first tier, det tillsamans med att det verkar vara extra tight tillgång från produktionen har gjort att vi antagligen fått vänta längre än vi brukar, och släpps ju här i Sverige den 25 Oktober nu.

Om vi förutsätter att Appe följer sin vanliga tradition bör det se ut såhär tror jag:

Tisdag 22/10 Apple presenterar iPad 5 samt Mini 2
Fredag 1/11 Produkterna släppa till tier 1
Fredag 15 eller 22/11 kan ett eventuellt släpp till Tier 2 länder ske, Sverige bör ingå i dem.

Sen kan det säkert diffa endel. Lägg till olika parametrar som ifall det är tight tillgång från produktionen, Kina i tier 1?. Förra året när de presenterade minin och iPad 4 har jag för mig att minin med 3/4G i var lite extra försenad ett par veckor men att den släpptes här 2 veckor efter vad den gjordes i staterna.

Angående priserna så brukar oftast de nya enheterna ta över samma pris från förra generationen, så man kan nog få tag på en utgående modell lite billigare om man vill.
Vänta ett par dagar och se ifall Apple bjuder in till något event under nästa vecka, då vet vi mer
Citera
2013-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Och när Mini Retinan kommer blir det en perfekt lösning för mig tillsammans med ATV i businesssyfte. Jag hade kunnat välja Androidvägen också, men det finns några oöverkomliga minus i kanten FÖR MIN DEL. Så jag gör inte det. Det är inte mer avancerat än så.

ATV?
Citera
2013-10-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote
ATV?

Apple TV....

Airees.
Citera
2013-10-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidZ7B62
Man kan ju hoppas på att dom får in fingeravtrycksläsaren iaf samt mer ram minne. 1 gb är i minsta laget.
Varför det? Nej tack till ökat intrång på den personliga inte-griteten.
Citera
2013-10-15, 19:11
Medlem
Nu har Apple bjudit in till ett event nästa tisdag den 22. Så det verkar som att det är nya iPads på ingång
Citera
2013-10-15, 19:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
ATV?
Har också svårt med den förkortningen, när jag hör ATV tänker jag på detta: http://0.tqn.com/d/pediatrics/1/0/e/J/07504.jpg
Citera
2013-10-17, 06:26
Medlem
Axel61s avatar
Det började med en MBP 13 2009, sen har jag längtat länge efter en Air 11. Men så fick jag erbjudande att köpa loss en MBP 13 2012 som tösen haft i skolan till ett bra pris, vill fortfarande ha en Air.

En Air så som jag vill ha den skulle kosta 14-15kkr men har börjat snegla på en Mini med Logitech ultrathin keyboard, vilken läcker kombination.

Nu hoppas jag på en Mini Retina och ska försöka se hur långt man kan klara sig med det. Vissa specialprogram måste jag ha OSX till, IOrdning Vuescan och Ligtroom ex.
Citera
2013-10-17, 09:43
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Det började med en MBP 13 2009, sen har jag längtat länge efter en Air 11. Men så fick jag erbjudande att köpa loss en MBP 13 2012 som tösen haft i skolan till ett bra pris, vill fortfarande ha en Air.

En Air så som jag vill ha den skulle kosta 14-15kkr men har börjat snegla på en Mini med Logitech ultrathin keyboard, vilken läcker kombination.

Nu hoppas jag på en Mini Retina och ska försöka se hur långt man kan klara sig med det. Vissa specialprogram måste jag ha OSX till, IOrdning Vuescan och Ligtroom ex.

Om du ofta är ute och far med datorn och verkligen behöver mobiliteten så tycker jag att du ska satsa på en air istället faktiskt..
Citera
2013-10-20, 04:58
Medlem
Nu är det ju bestämt att Apple ska ha sitt event den 22, och jag bara undrar, vet ni om det finnas nån live streaming så man kan se eventet direkt?

Jag vet att det inte brukar finnas, men jag har hört lite små-rykten att Apple ska börja sända sina event live, vet ej om det stämmer.

Tack i förhand.
Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in