2013-10-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Hoppas att den blir lika stor som 3an och 4an samt att den kommer med blixt samt att det finns möjlighet att köpa till både macrolins samt zoom då Ipaden tar riktigt bra bilder.

Gillar storleken på 3/4an och kan inte tänka mig en mindre, den är dessutom snygg som fotoram (svart version).
En iPad är ju grymt osmidig att ta kort med, möjligtvis att det kan komma något sådant tillbehör från någon tillbehörstillverkare till iPhone men till en iPad låter väldigt långsökt.

Brist lär det vara på både nästa generations stora och lilla iPad när de dyker upp, speciellt om de väljer att ta med Kina i första vågen av länder som får möjlighet att köpa dem.
Citera
2013-10-07, 09:57
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
En iPad är ju grymt osmidig att ta kort med, möjligtvis att det kan komma något sådant tillbehör från någon tillbehörstillverkare till iPhone men till en iPad låter väldigt långsökt.

Brist lär det vara på både nästa generations stora och lilla iPad när de dyker upp, speciellt om de väljer att ta med Kina i första vågen av länder som får möjlighet att köpa dem.
Tycker att det fungerar perfa att ta kort med paddan, visst den är ju inte smidigare än en kamera men tar hellre kort med denna än med mobilen då bilderna blir mycket bättre (en bild tagen med paddan http://i44.tinypic.com/1y3c5l.jpg ) Fick sen se att det finns linser med mera att importera till Ipaden så det blir ett köp av dessa prylar inom kort.
Citera
2013-10-07, 11:47
Medlem
Ge mig en ipad mini med retina!!
Citera
2013-10-07, 18:49
Medlem
iPad 5 kommer ha smalare kanter efter långsidorna som mini. = BRA
Den kommer väga betydligt mindre än föregångarna. = BRA
Den kommer att ha Touchid knapp. = BRA

Den kommer bli min ersättare till iPad 2, kanske.
De 3 säkra punkterna ovan räcker för mig att köpa en iPad 5. plus att jag får Retina som jag inte har idag.
Citera
2013-10-07, 22:36
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
iPad 5 kommer ha smalare kanter efter långsidorna som mini. = BRA
Den kommer väga betydligt mindre än föregångarna. = BRA
Den kommer att ha Touchid knapp. = BRA

Den kommer bli min ersättare till iPad 2, kanske.
De 3 säkra punkterna ovan räcker för mig att köpa en iPad 5. plus att jag får Retina som jag inte har idag.

precis mina tanke, det är först nu det är värt att ersätta min gamla goda iPad2
Citera
2013-10-09, 06:40
Medlem
Nu är nästa rykte att eventet för iPad 5 och en ev ny mini hålls den 22/10, alltså tisdag om 2 veckor.
Verkar ligga lite vikt i det så kan nog stämma rätt bra.
Citera
2013-10-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vad menar du med "med retina"?

Håller inte du på med helt onödigt trams nu? För du vet precis vad som menas med Retina och varför man kallar det så. Att det helt enkelt menas att skärmen får en högre upplösning som gör att den t ex visar liten text mycket skarpt och bra.

Om det sen råkar vara Apples marknadsföringsnamn på saken spelar ingen roll, du fattar ändå vad det handlar om så sluta tramsa och försök dra igång nåt "bara för att". Du behöver alltså inte ställa frågan om vad Retina är för det vet jag att du redan vet.

iPad 5 lär som redan skrivits få ett nytt nättare lättare format, vilket är välkommet. Sannolikt får den även en spark uppåt i prestanda, inte helt otänkbart att den får fingerläsargrunkan och kanske A7-prållen.

Retina har den ju redan, och du vet vad det är. Så om nu iPad Mini får Retina så är det liksom samma sak, en extra högupplöst skärm.
Citera
2013-10-09, 11:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Håller inte du på med helt onödigt trams nu?

Menar du på fullaste allvar att du i så fall inte håller på med onödigt trams nu?

Om du hade läst, vilket du väldigt sällan verkar lyckas med innan du svarar, så hade du noterat hur jag frågade vad han menade med det och inte vad det betyder. Om det är ett regelbrott att fråga användare saker så får du gärna peka på det samma.

Men jag borde veta bättre än att skriva i applerelaterade trådar utan att förvänta mig onödiga påhopp från dig och omogna sådana från stylewars.
Citera
2013-10-09, 11:47
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Menar du på fullaste allvar att du i så fall inte håller på med onödigt trams nu?

Om du hade läst, vilket du väldigt sällan verkar lyckas med innan du svarar, så hade du noterat hur jag frågade vad han menade med det och inte vad det betyder. Om det är ett regelbrott att fråga användare saker så får du gärna peka på det samma.

Men jag borde veta bättre än att skriva i applerelaterade trådar utan att förvänta mig onödiga påhopp från dig och omogna sådana från stylewars.

Personligen tycker jag faktiskt att du är löjlig nu Fazer, och det brukar du inte vara.
Du vet mycket väl vad en retina är när det gäller Apple-produkter.
Även fast skärmen i sig är LCD så är tekniken bakom pixlarna och dess intensitet kallad retina, alltså själva sättet skärmarna är uppbyggda på. Fast det vet du ju så klart redan. Du vet även att för att få en sådan otrolig klar bild så har dom en otroligt högupplöst skärm med en lägre upplösning för att pixlarna ska göra bilden skarpare.

Allt om retina vet du redan, så det verkar faktiskt som att du är här enbart för att tjafsa, vilket är tråkigt.

Och nej, jag äger inte längre varesig en Macbook eller en iPhone. Jag har en vanlig gammal laptop med Vista installerat och en android-telefon.
Citera
2013-10-09, 13:02
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Personligen tycker jag faktiskt att du är löjlig nu Fazer, och det brukar du inte vara.
Även fast skärmen i sig är LCD så är tekniken bakom pixlarna och dess intensitet kallad retina, alltså själva sättet skärmarna är uppbyggda på. Fast det vet du ju så klart redan. Du vet även att för att få en sådan otrolig klar bild så har dom en otroligt högupplöst skärm med en lägre upplösning för att pixlarna ska göra bilden skarpare.

Allt om retina vet du redan, så det verkar faktiskt som att du är här enbart för att tjafsa, vilket är tråkigt.

Och nej, jag äger inte längre varesig en Macbook eller en iPhone. Jag har en vanlig gammal laptop med Vista installerat och en android-telefon.
Tyvärr Farbror Fazer[/b] så var det som Sainsbury beskriver det som gjorde mig irriterad.
Så min omognad berodde på vad jag uppfattade som ännu större omognad. Fast lite skolgårdsaktigt var det av mig.
De nya mini-paddarna kommer givetvis få retinaskärm, och det är inte så mycket att bråka om tycker jag. Om man hatar Apple tycker jag man ska undvika trådar med Apple-innehåll, istället för att endast skriva i trådar med Apple-innehåll.
iPad 5 kommer givetvis vara en kvalitetsplatta med massor med bra saker på. Hur kan man inte tro det? En fingeravtrycksläsare låter helt splendid tycker jag. Lättare platta. med tunnare kanter.

Och när Mini Retinan kommer blir det en perfekt lösning för mig tillsammans med ATV i businesssyfte. Jag hade kunnat välja Androidvägen också, men det finns några oöverkomliga minus i kanten FÖR MIN DEL. Så jag gör inte det. Det är inte mer avancerat än så.
Citera
2013-10-09, 14:07
Medlem
Citat:

Men väx upp för fan......

Läs nu ett sansat sunt inlägg från någon annan, som beskriver det lika bra som jag gjorde, som också anser att du tramsar helt i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys

Citera
2013-10-09, 15:34
Medlem
Ipad 5 ska få en seriös kamera, t o m i fram. Låter bra, har inte gillat Ipads kameror tidigare. Det blir köp denna gång. Använder mest webb, Evernote, Scanner Pro och mail. Till skillnad från vad jag trodde tidigare kommer jag klara mig långt på Ipaden. Netflix och Spotify kommer nog gå en del också. Med Teamviewer kan jag hänga med skapligt på jobbet också.

Jag klarar mig med nuvarande spec men självklart vill jag ha bättre kamera, bättre batteri och TouchId.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in