2013-10-20, 03:18
Medlem
CarolSeavers avatar
V. var en blyg tjej, som t.o.m. fick pushas av sin styvfar för att få hjälp av expediter.

Samtidigt skickar hon 100-tals SMS till sin gifta älskare, och utpressar tillfälliga ligg på tillgångar värda tusentals kronor.

Går det ens ihop!? Hade hon fått en psykiatrisk diagnos?
Citera
2013-10-20, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
V. var en blyg tjej, som t.o.m. fick pushas av sin styvfar för att få hjälp av expediter.

Samtidigt skickar hon 100-tals SMS till sin gifta älskare, och utpressar tillfälliga ligg på tillgångar värda tusentals kronor.

Går det ens ihop!? Hade hon fått en psykiatrisk diagnos?

Jag tror faktiskt att sådan dubbelnatur KJ också lider av. Precis som Kinuski säger i sitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
KJ är förmodligen kapabel, trots vad som verkar vara en grav nedsättning av ADL-förmågan (acitivities of Daily living; alla vardagsgöromål) med karaktäristisk sömnstörning vid AS + AD/HD (dålig tidsuppfattning, vänder på dygnet, kan inte sova med påslakan, somnar ofta med kläderna på i soffan...) osv osv, så kan han förmodligen utföra en särskilt viktig uppgift dedikerat. Han har i alla fall - såvitt jag minns från de tidiga fotona på denna tråd - ordningssinne för militärpersedlar som ska fotograferas och syr SWAT-dräkt till sin tidigare hund osv. Kruxet med autismspektrumpersonligheter med tilläggsdiagnos är den ojämna förmågan i prestation: från bångstyrig utvecklingsstörd till skärpt och vass högpresterare inom ett projekt. Har andan fallit på kan de skriva en bok på hundra sidor innan de äter eller tar en vilopaus, för att bli färdiga, medan samme person knappt fattar att det finns en baksida på kroppen som kanske också ska duschas då och då. Väldigt splittrad förmåga, förvirrande för de flesta betraktare.
Citera
2013-10-20, 03:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
I FUP står det att morsan satt mest framför datorn. Verkade knappt beskyddande alls. VB tillbringade 3 dagar hos en muslimsk familj för att lära sig om fasta under ramadan. Och de reagerade på att hon inte alls verkade höra av sig till sin familj. Flera andra som VB har sovit över säger samma sak.

VBs föräldrar vet inte alls vem hon umgås med och känner ingen av hennes vänner.

Hm .. Det låter som oengagerade föräldrar. Kanske det som triggade en rebellisk sida hos VB om hon nu hade en sådan - mer wanderer än huskatt ?
Citera
2013-10-20, 03:30
Medlem
Ytterligare en sån där sak som för att skaffa sig alibi. Ungefär som stugan där de fann delarna. Han har tänkt att nån kan ha sett honom och då drar han en story om att han var där och kollade. Sen hörde han att de Missing People var där dagen efter. Han har full koll och har säkerligen lagt in delarna efter det för han tänker att ingen kommer leta där mer.

Jag hoppas verkligen att han erkänner (om det är han som har gjort det) så man får reda på hur allt egentligen har gått till. Men vem gör inte det? [/quote]

(mitt fett) Ja inte blir man klok på fallet/KJ/hela alltet, tror inte vi/någon kommer att få bilden helt klar någonsin.
Men lika mycket som KJ "gjort rätt" och uttänkt, lika mycket har han nog slarvat. Att han har full koll och lägger delarna i huset för att man inte skall titta där mer verkar ju inte så genomtänkt i förlängningen.. Någon gång kommer väl någon att titta in där? Varför då inte i stället lägga benen vid fp2 med övr kroppen? (Kroppen hade kanske aldrig hittats då)
(Min tanke har varit att han ämnade flytta alla delar till huset för att bränna ner det, kanske inte så sannolikt men ett försök till förklaring)

Edit: fuckade upp citeringen, svarade på ett inlägg av lindhsky (som jag kortade av)
Senast redigerad av Rubar 2013-10-20 kl. 03:33.
Citera
2013-10-20, 03:37
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
"Y sade sedan att han inte skulle ha något emot att äga en sådan där flicka. Förhörsledaren frågade Y vad han menade med detta och då svarade Y att han menar att Y alltid haft lätt att hantera flickor och de är lätt att komma överens med. Pojkar var lite svårare att göra med, tyckte Y." [...] Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.

Tycker du drar alldeles för stora växlar på hur en typ 70-årig man utrycker sig i en mening i samband med ett förhör, där vi inte ens vet om han är rätt återgiven (det är ett konceptförhör över telefon, och transkriberingarna lämnar mycket att önska alldeles oavsett).

Men det är klart man måste försöka pressa in en radikalfeministisk agenda i allt, om så med stämjärn. Pinsamt!!
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-20 kl. 03:52.
Citera
2013-10-20, 03:50
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror faktiskt att sådan dubbelnatur KJ också lider av. Precis som Kinuski säger i sitt inlägg.

Måhända att såväl V. som KJ var dubbelnaturer, men samma slags? Har inte läst FUP pärm till pärm, men får intrycket att V. hade en psykiatrisk problematik/personlighetsstörning av något slag som inte diagnosticerats.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-20 kl. 03:53.
Citera
2013-10-20, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ytterligare en sån där sak som för att skaffa sig alibi. Ungefär som stugan där de fann delarna. Han har tänkt att nån kan ha sett honom och då drar han en story om att han var där och kollade. Sen hörde han att de Missing People var där dagen efter. Han har full koll och har säkerligen lagt in delarna efter det för han tänker att ingen kommer leta där mer.

Jag hoppas verkligen att han erkänner (om det är han som har gjort det) så man får reda på hur allt egentligen har gått till. Men vem gör inte det?

(mitt fett) Ja inte blir man klok på fallet/KJ/hela alltet, tror inte vi/någon kommer att få bilden helt klar någonsin.
Men lika mycket som KJ "gjort rätt" och uttänkt, lika mycket har han nog slarvat. Att han har full koll och lägger delarna i huset för att man inte skall titta där mer verkar ju inte så genomtänkt i förlängningen.. Någon gång kommer väl någon att titta in där? Varför då inte i stället lägga benen vid fp2 med övr kroppen? (Kroppen hade kanske aldrig hittats då)
(Min tanke har varit att han ämnade flytta alla delar till huset för att bränna ner det, kanske inte så sannolikt men ett försök till förklaring)

Edit: fuckade upp citeringen, svarade på ett inlägg av lindhsky (som jag kortade av)

Ja, full koll är fel ord. Men han har haft spetsade öron hela vägen, tänkt igenom situationerna, gjort flera misstag, men ändå haft en plan. I förhöret berättar han gladeligen vad han hade gjort om det var han för han tror det är normalt att göra och för att han tror det gör att de kan utesluta honom eftersom han absolut inte hade gjort som VBs mördare. Likadant när han säger att de ska säga till honom vad han ska säga så säger han det. Typ säger de att han ska erkänna så gör han det för han är ju redan dömd menar han på.
Citera
2013-10-20, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Flera lyfte tidigt fram att gm ville skylta med sitt verk, att hen var stolt. Detta stämmer väl för en psykopat. KJ kanske är psykopat?

Det räcker nog inte ens med diagnosen psykopat för denne herre. Det finns ju i tråden visning på att han kittlas av en lust att döda. Citat: "Det skulle vara intressant att få känna hur det är att döda någon"...Under häktningstiden har han ju vistats på en psykklinik. Där smög han upp bakom en kvinnlig vårdare och uttalade sig liknande..." Du vet väl om att jag kan döda dig när jag vill"...
Det här är en herre som kan ha Nekrofili som huvudsaklig störning. Känna sexuell upphetsning av att döda. Och därefter fortsätta den sexuella underhållningen med att skända kroppen.
Skulle denna diagnos vara riktig - då känns det inte speciellt säkert att vara kvinna och bo i Boden framöver. Han lär ju vara ute om några år igen....Såvida han inte låses in på livstid på ett rättspsyke.
Det känns som sveriges största psykfall Thomas Quick är betydligt mer pålitlig än denna gosse.
Citera
2013-10-20, 04:22
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
KJ är förmodligen kapabel, trots vad som verkar vara en grav nedsättning av ADL-förmågan (acitivities of Daily living; alla vardagsgöromål) med karaktäristisk sömnstörning vid AS + AD/HD (dålig tidsuppfattning, vänder på dygnet, kan inte sova med påslakan, somnar ofta med kläderna på i soffan...)

Är det verkligen karaktäristiskt och exklusivt för AS + ADHD att inte kunna sova med påslakan (WTF?), och att ofta somna med kläderna på i soffan (det senare gör jag ofta, inte minst om man är lite berusad och kollar på TV...)?

Jag försöker nu alltså i första hand inte raljera, utan förstå bättre vad allt detta handlar om. KJ verkar ju grundligare utredd än V. i alla fall.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-20 kl. 04:29.
Citera
2013-10-20, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Måhända att såväl V. som KJ var dubbelnaturer, men samma slags? Har inte läst FUP pärm till pärm, men får intrycket att V. hade en psykiatrisk problematik/personlighetsstörning av något slag som inte diagnosticerats.

Det intrycket skall du nog försöka få stopp för. Hon är måhända lite egen - ungefär som de flesta som sitter här och spekulererar. Hon är ett offer för att hon släpades hit från Thailand och hamnade i en stad med en hel del mystiska figurer som gillar att springa i skogen och låtsas döda folk. Hon råkade hamna i ett gäng av slödder, och med en familj som knappt brydde sig om att hon fanns.
Hon var naiv i den benämningen att hon litade på "den svenska tryggheten" . Alltså en myt som vi nu ser är livsfarlig. Hon sökte trygghet och mening med livet. I stället råkade hon ut för det mest skändliga som kan hända. I Sverige - "trygghetens land". En sak är säker , detta hade inte hänt någon i Thailand. Där lever man i grupper och sorterar bort psykfallen genom att man är på sin vakt. I Sverige får dårarna fritt spelutrymme eftersom alla låser in sig i sin egen lilla vrå - och skiter i andra.
Citera
2013-10-20, 04:32
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Det här är en herre som kan ha Nekrofili som huvudsaklig störning. Känna sexuell upphetsning av att döda. Och därefter fortsätta den sexuella underhållningen med att skända kroppen. Skulle denna diagnos vara riktig - då känns det inte speciellt säkert att vara kvinna och bo i Boden framöver. Han lär ju vara ute om några år igen....Såvida han inte låses in på livstid på ett rättspsyke. Det känns som sveriges största psykfall Thomas Quick är betydligt mer pålitlig än denna gosse.

Varför kallar du Sture Bergwall för "Sveriges största psykfall"? Vad talar för att KJ är nekrofil? Varför tror du han är ute om "några år igen", om han nu döms?
Citera
2013-10-20, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Även om dödandeprocessen kan inkluderas i nekrofili så är det ffa upphetsningen till den döde det handlar om. I de fallen kan avgränsningen mot sadism vara knepig. Det är förvisso möjligt med en kombination. Vi har inte tillräckligt med track record för att spåra en sådan läggning, det är en vild spekulation. Oavsett om spekulationen nekrofili är sann eller ej måste den definitionsmässigt (diagnosgrupp parafili) ha pågått i minst 6 månader som ihärdig fantasi förenad med sexuell upphetsning. Jag kan tänka mig - gissning - att KJ kan ägna sig åt en tanke en period, sen överge den och hitta på något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in